رونمایی اولین شاسی‌بلند الکتریکی فولکس‌واگن

رونمایی اولین شاسی‌بلند الکتریکی فولکس‌واگن


منبع: فوت و فن

131

1399/7/8

09:03


فولکس‌واگن اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود را رونمایی کرد. فولکس‌واگن ID.4 دومین مدل الکتریکی فولکس‌واگن است و این شرکت می‌خواهد با آن استفاده از ماشین‌های الکتریکی را در جهان همگانی کند.

هدف فولکس‌واگن تبدیل شدن به یک خودروساز الکتریکی است. این شرکت فروش اولین مدل الکتریکی خود به نام ID.3 را یک ماه پیش آغاز کرد.

ID.4 برای فولکس‌واگن ماشین مهم‌تری است. برخلاف ID.3 که با تمرکز بر بازار اروپا ساخته شده، ID.4 بزرگ‌ترین بازارهای جهان در چین و آمریکا را هدف گرفته است.

قرار است ID.4 علاوه بر آلمان در کارخانه‌هایی در چین و آمریکا هم ساخته شود و فولکس‌واگن پیش‌بینی کرده که تولیدش تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال برسد.

قیمت پایه ماشین در بازار آمریکا چهل هزار دلار است

ظاهر ماشین ساده و با خطوطی شبیه به ID.3 طراحی شده است. اتاق هر دو مدل هم به هم شبیه است. برای ساده‌تر کردن داخل ماشین، همه دکمه‌ها حذف شده و بخش‌های مختلف ماشین از طریق یک نمایشگر لمسی کنترل می‌شود که در مدل‌های ارزان‌تر ده اینچی و در مدل‌های گران‌تر ۱۲ اینچی است.

ID.4 بر روی پلتفرمی مشترک با ID.3 ساخته می‌شود. باتری‌ها در کف ماشین قرار دارد. نیروی باتری‌های به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و ماشین می‌تواند با هر بار شارژ تا ۵۲۰ کیلومتر حرکت کند. فولکس‌واگن می‌گوید ID.4 پس از نیم ساعت شارژ با شارژرهای سریع می‌تواند تا ۳۲۰ کیلومتر حرکت کند. حداکثر سرعت ماشین ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

شاسی‌بلند الکتریکی فولکس‌واگن در آلمان، چین و آمریکا تولید خواهد شد

رونق شاسی‌بلندهای کوچک باعث شده خودروسازان دیگر هم در این بخش مدل‌های الکتریکی عرضه کنند. تسلا، خودروساز آمریکایی از رقیبان جلوتر است و مدل Y کارخانه اکنون فروخته می‌شود. فورد از چند ماه آینده شاسی‌بلندی به نام موستانگ ماخ-ئی را به بازار عرضه می‌کند و نیسان از سال آینده مدل آریا را به بازار خواهد فرستاد.

اشکودا و سئات، زیرمجموعه‌های دیگر فولکس‌واگن هم قرار است براساس پلتفرمی مشابه با ID.4، مدل‌های مشابهی بسازند.

قیمت گران‌ترین مدل ID.4 در بازار آمریکا نزدیک به شصت هزار دلار است. اما مدل‌های ارزان‌تر با قیمت پایه۴۰ هزار دلار فروخته می‌شود که حدود ده هزار دلار از تسلا ارزان‌تر است. خریداران همچنین می‌توانند سه سال ماشین خود را مجانی شارژ کنند.

فولکس‌واگن امیدوار است با این قیمت و مسافت طولانی که ماشین می‌تواند با هر بار شارژ حرکت کند، بسیاری از مشتریان شاسی‌بلندهای بنزینی و دیزل را به خرید ID.4 ترغیب کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو