روز جهانی قلب؛ پشت در بسته، با این قلب شکسته

روز جهانی قلب؛ پشت در بسته، با این قلب شکسته


منبع: برترین ها

93

1399/7/8

09:11


۲۹ سپتامبر، روزجهانی قلب شناخته شده است. به‌همین مناسبت در این مطلب قصد داریم به عواملی که باعث رنجش و ناراحتی زنان در زندگی زناشویی می‌شود بپردازیم.

برترین‌ها: حتما تاکنون داستان‌های تراژیک عاشقانه را شنیده‌اید؛ داستان‌هایی که در آن زن یا مرد بعد از خواندن نامه نامزدش به زمین افتاده و دیگر بلند نشده یا داستان مادری که بعد از مرگ فرزندش بر اثر یک تصادف دچار شوک شده است. در واقع نام این سندرم برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۱ با عنوان «تاکوتسوکاردیوپاتی» توسط پزشکان ژاپنی معرفی شد. تاکوتسو به معنی ظرفی است که ژاپنی‌ها در آن ماهی می‌ریزند و کاردیوپاتی به معنی ماهیچه قلب است.

روز جهانی قلب

افراد مبتلا به سندروم قلب شکسته، یک‌باره دچار درد قفسه سینه می‌شوند به طوری‌که فرد احساس می‌کند دچار حمله قلبی شده است؛ گفتنی است در سندروم قلب شکسته بخشی از قلب تحت تاثیر قرار گرفته و به صورت موقتی عملکرد پمپاژ طبیعی خون را مختل کند، ولی سایر قسمت‌های قلب ممکن است عملکرد طبیعی خود را داشته باشند و مشکلی ایجاد نکند.

جالب است بدانید تحقیقات مختلف نشان داده است زنان بیش از مردان به سندروم قلب شکسته مبتلا می‌شوند.

۲۹ سپتامبر، روزجهانی قلب شناخته شده است. به‌همین مناسبت در این مطلب قصد داریم به عواملی که باعث رنجش و ناراحتی زنان در زندگی زناشویی می‌شود بپردازیم.

ابراز نکردن احساسات و رمانتیک نبودن

یکی از بزرگ‌ترین چیز‌هایی که زن را ناراحت می‌کند، یکی از بی‌خطرترین و حساس‌ترین جنبه‌های یک رابطه است. وقتی مرد، رمانتیک بودن را کاملا فراموش می‌کند و اهمیتی برایش قائل نیست، همسرش را به شدت آرزده می‌کند. زن‌ها توقع ندارند همسرشان مانند نوجوان‌های عاشق رفتار کند، اما ابراز مکرر عشق و احساسات به صورت بوسه، یک آغوش ناگهانی و گرم، دادن یک شاخه گل بدون هیچ مناسبتی و یا تحسین زیبایی و ظاهر او، خواسته‌های بجای یک زن هستند.

روز جهانی قلب

غرق بودن بیش از حد همسرشان در کار

زنان مردان آینده نگر و مسئولیت پذیر را دوست دارند، اما دوست ندارند همسرشان دائما در حال کار کردن باشد و نسبت به همسرش بی تفاوت باشد یا او را فراموش کند. زنان از این که شوهرشان توجهی به دغدغه‌های و سلامت روح و روان آن‌ها نکند و تمام فکر و ذکرش معطوف به کار خود باشد، ناراحت می‌شوند.

مقایسه کردن همسر با مادر و یا عشق گذشته

مردی که همسر خود را با مادرش یا با عشق گذشته‌اش مقایسه می‌کند باعث می‌شود همسرش احساس بی‌ارزش بودن بکند. مقایسه کردن، احساس حقارت به زن می‌دهد و فکر می‌کند مهمترین زن در زندگی همسرش نیست. این اتفاق در بیشتر موارد زمانی روی می‌دهد که مرد دست پخت همسرش را با دست پخت مادرش و یا عادت یا رفتاری از همسرش را با ویژگی‌های عشق گذشته‌اش مقایسه می‌کند. بیشتر این مقایسه‌ها ممکن است بدون منظور باشند یا به علت عصبانیت گفته شوند، اما در هر صورت آسیبی که به زن وارد می‌کنند جدی است.

نفرت نشان دادن نسبت به مسائل بهداشتی زنانه

یک زن دوست دارد همسرش نسبت به تمام مسائل بهداشتی زنانه‌اش مانند سیکل ماهیانه، پذیرا باشد. بیشتر مرد‌ها معمولا نسبت به هر چیزی که مربوط به اینجور مسائل می‌شود کاملا خود را کنار می‌کشند. یک زن وقتی که همسرش صورت خود را اصلاح می‌کند، چندشش نمی‌شود و بد نگاه نمی‌کند، پس چرا وقتی یک زن پاهایش را شِیو می‌کند، همسرش باید چهره در هم بکشد و برایش ناخوشایند باشد؟!

گفتن جمله‌ی «چقدر چاق شدی!»

اگر این جمله را به همسرتان گفتید، بدانید تیرخلاص را به‌او زده‌اید. شاید این مسئله را به‌طنز بارها شنیده باشیم که خانم‌ها از جمله‌ی چقدر چاق شدی متنفرند، اما باید به‌شما بگوییم این موضوع کاملا حقیقت دارد. پیشنهاد ما به‌ آقایان این است که اگر از اندام همسرتان به‌هردلیلی راضی نیستید، باجمله‌های خیلی بهتر و کاملا غیرمستقیم در قالب پیشنهاد به او بگویید، نه استفاده از جملاتی که باعث تحقیر او شود.

آروغ زدن و ...

روز جهانی قلب

وقتی یک مرد در حضور همسرش با صدای بلند آروغ می‌زند یا صدا‌هایی این‌چنینی ایجاد می‌کند، همسرش را واقعا بیزار می‌کند، چون این یک رفتار نابهنجار و نخراشیده است! احساس صمیمیت و راحتی نباید مورد سوء استفاده قرار بگیرد. یک زوج که مدتهاست با هم هستند ممکن است یک یا نهایتا دو بار طی سال‌ها چنین چیزی برای شان پیش بیاید، اما واقعا فقط همین یک یا دو بار باید باشد!

افراط شوهر در بدنسازی و اندام اغراق آمیز

مردی که تناسب اندامش را حفظ می‌کند و حتی بعد از ازدواج هم سعی می‌کند با ورزش و تغذیه‌ی مناسب، سالم و متناسب باشد، واقعا مورد تحسین همسرش قرار می‌گیرد، چه به طور مرتب باشگاه برود و چه در خانه روی تردمیل ورزش کند یا تمرینات هوازی در خانه انجام بدهد. حتی این زن می‌تواند از اندام متناسب و عضلانی همسرش انگیزه بگیرد و خودش هم وزن ایده‌آلش را حفظ کند و اندامی جذاب داشته باشد. اما اگر مرد زیاده روی کند و از راه‌های گوناگون اندامی مبالغه آمیز پیدا کند، این منبع انگیزه می‌تواند به منبعی از نفرت تبدیل شود، مگر اینکه در زمینه‌ی بدنسازی یا فیتنس یک حرفه‌ای باشد. یک زن هیچ دلیل منطقی برای صرف هزینه‌های سنگین جهت مکمل‌های ورزشی، رژیم‌های احمقانه و صرف اوقات فراغت در باشگاه برای شبیه یک هیولا شدن نمی‌بیند!

علاقه نشان ندادن به کار‌ها و علاقه‌مندی‌های زن

وقتی یک خانم از همسرش می‌خواهد برای خریدن کفش با او همراهی کند و مرد با بی‌حوصلگی و بی‌علاقگی رو برمی‌گرداند، باعث دلگیری و رنجش زن می‌شود. یک زن دوست دارد درست همانطور که خودش نسبت به علاقه مندی‌های همسرش اهمیت می‌دهد، او نیز به فعالیت‌های مورد علاقه‌ی زن، اهمیت بدهد. نادیده گرفتن کار‌های مورد علاقه‌ی زن باعث می‌شود او احساس کند مورد بی‌عدالتی قرار گرفته.

جدی بودن بیش‌ازحد

روز جهانی قلب

مرد‌هایی که نمی‌خندند یا به ندرت می‌خندند، این احساس را به شما می‌دهند که از شما نفرت دارند یا اصلا اهل تفریح و شوخی نیستند، که در هر دو صورت غیر قابل تحمل اند.

تمام روز تعطیل را روی کاناپه لم دادن

روز‌های تعطیل به خودی خود اکثرا خسته کننده هستند. وقتی مرد در این روز‌ها فقط روی کاناپه لم می‌دهد و تلویزیون تماشا می‌کند و گِیم بازی می‌کند و خوراکی می‌خورد، برای زن اصلا خوشایند نیست. زن‌ها دوست دارند همسرشان بتواند یک تعادل مناسب بین استراحت و انجام کار‌های مفرح در روز‌های آخر هفته برقرار کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو