طرز تهیه شفته با دستور تهیه سرآشپزهای اراکی

طرز تهیه شفته با دستور تهیه سرآشپزهای اراکی


منبع: آرگا

124

1399/7/8

10:08


در این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه شفته غذای محلی لذیذ و مقوی را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم از پخت این غذای بی نظیر و ساده در منزل نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه شفته با دستور تهیه سرآشپزهای اراکی

شفته از انواع غذاهای اراکی خوشمزه و خوش طعم می باشد و اگر شما تمایل دارید غذایی محلی را در منزل بپزید بهتر است از پخت این غذای بی نظیر غافل نشوید. در طرز تهیه شفته از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی و پیاز و جعفری ساطوری شده و رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل استفاده می شود.

شفته و کوفته ریزه و کوفته قلقلی از انواع غذاهای لذیذ ایرانی هستند و بهتر است کدبانوهای عزیز با پخت این غذاها در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد نمایند.

شفته

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده : نیم کیلوگرم
  • آرد نخودچی : به میزان لازم
  • پیاز : یک عدد
  • جعفری ساطوری شده : سه قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری
  • فلفل : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم

طرز تهیه شفته در منزل

برای تهیه شفته ابتدا درون ظرفی مناسب رب گوجه فرنگی را تفت دهید و به آن مقداری آب بیفزایید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد.

پیاز را رنده نمایید و به آن گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی و نمک و فلفل و جعفری ساطوری شده را بیفزایید سپس مخلوط گوشتی را به خوبی ورز دهید. توجه داشته باشید آرد نخودچی را باید به میزانی به مخلوط گوشتی بیفزایید که به دست هایتان نچسبد و مخلوط گوشتی مانند مخلوط مواد کوفته تبریزی منسجم شود.

دستور تهیه شفته

از مخلوط گوشتی گلوله هایی را به اندازه یک گردو بردارید سپس گلوله ها را درون سس گوجه فرنگی در حال جوش قرار دهید تا پخته شوند و بعد از پخته شدن شفته آن را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید.

طرز تهیه شفته

نکات طلایی برای پخت بهتر شفته

۱. اگر سس شفته به اندازه کافی خوشرنگ نبود می توانید به آن مقداری زعفران بیفزایید.

۲. این غذای خوشمزه را می توانید با نان یا برنج میل نمایید.

۳. در صورت تمایل می توانید برای پخت شفته از زرشک استفاده نمایید.

دستور تهیه شفته

در این مطلب با دستور پخت شفته در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید این نوع غذای محلی را در منزل به راحتی بپزید. َ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو