گل مخصوص پشت پنجره | کدام گل ها برای پشت پنجره مناسب می باشند

گل مخصوص پشت پنجره | کدام گل ها برای پشت پنجره مناسب می باشند


منبع: تاپ ناز

211

1399/7/8

10:17


گل های زیادی برای کاشت در فضای آپارتمان موجود هستند ولی ما در این مطلب تاپ ناز می خواهیم گل های مخصوص پشت پنجره را به شما معرفی کنیم که زیبایی خاصی هم دارند.

گلدان های مناسب پشت پنجره ای در هر ساختمان و خانه ای قابل اجرا هستند و زیبایی خاصی به منزل می دهند. با شروع فصل بهار بیش از پیش شاهد طراوت و سرسبزی هستیم که شاید در فضای شهری زیاد از این زیبایی خبری نباشد و یکی از روش هایی که می توان حال و هوای بیرون و داخل خانه را بهاری کرد، قرار دادن گل و گلدان های زیبا در پشت پنجره است.

گل های مناسب پشت پنجره

گلدان های تزیینی پشت پنجره یک فکر خوب برای باغبانی کردن هستند و در روزهای پاییز و زمستان که هوا سرد و بارانی می شود و نمی توان مدت زیادی در حیاط و بیرون منزل ماند، می توانید در خانه این کار را انجام دهید. پرورش گیاه نیاز به انجام کارهای سخت باغبانی مانند کندن زمین، خم شدن و جمع آوری علف های هرزه نیاز ندارد و از همه مهمتر اینکه گلدان ها قسمتی از خانه و زندگی شما را تشکیل می دهند و در مقابل چشمان شما رشد می کنند. باید بدانید گیاهانی که برای پنجره شمالی و نور کم مناسب هستند به صورت طبیعی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند و بدین ترتیب توقع کمتری هم خواهند داشت. اگر زمان کمی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی دارید و یا تازه کار هستید این گیاهان اصلا دردسری ندارند. به صورت کلی گیاهان می توانند خشکی را تا حدی تحمل کنند و با نور کم و کوددهی زندگی خوبی داشته باشند. باید توجه داشته باشید که بیشتر گیاهان کم توقع آفات و حشرات کمی دارند و بسیاری از مواقع حتی این مقدار کم هم پیش نمی آید و یا می توانید خیلی راحت آن را دفع نمایید. گیاهان مخصوص پنجره های شمالی نیاز زیادی به نور شدید و مستقیم ندارند ولی باید مقدار نور برای آنها تامین شود. اگر نور روز به صورت کامل به گیاه برسد سلامت آنها به خطر نمی افتد ولی اگر گیان احساس کند که نور کافی بدان نمی تابد از نور مصنوعی و چراغ های رشد گیاه استفاده کنید. می توانید از این گیاهان آپارتمانی را در شرایطی در پنجره های جنوبی هم نگهداری نمایید که آفتاب به صورت مستقیم بدان نتابد زیرا برگ ها به آرامی زرد می شوند.

گل های مناسب برای نگهداری در پشت پنجره

می توانید گیاهان زیادی را در محیط آپارتمانی به ویژه پشت پنجره پرورش دهید و به همین دلیل در ادامه چند نوع گل آپارتمانی مفید را به شما معرفی می کنیم.

گل مخصوص پشت پنجره

گل کالاته آ

باید بدانید که گل کالاته آ به دلیل برگ های زیبایی که دارد مشهور شده است و طرح های مختلف روی برگ های آن به رنگ سبز، زرد و قرمز مشاهده می شود که مصنوعی به نظر می رسند. این گیاه قابلیت رشد تا 8 متر را دارد و نسبت به دیگر گیاهان نیاز به رطوبت بیشتری دارد و بیشتر خاک مرطوب و نه غرقابی را می پسندد. به صورت کلی دمای محیط باید بین 21 الی 29 درجه باشد و کود دهی و تغذیه این گل به صورت ماهانه انجام می گیرد.

گل مخصوص پشت پنجره

گل آگلونما

گل و گیاه آگلونما به دلیل طرح و نقوشی زیادی که دارد بسیار محبوب است و علاقمندان به گل و گیاه این گل را می پسندند. نکته جالب در مورد این گل این است که از گیاهان کم نور دیگر، بسیار پر پشت تر است. این گیاه تا 1 متر رشد می کند و باعث تصفیه هوا هم می شود.

مطلب پیشنهادی: “گل اقاقیا” عکس های گل اقاقیا و خواص این گیاه

گل مخصوص پشت پنجره

گل سانسوریا

هیچ گیاهی مانند سانسوریا برگ شمشیری نمی تواند در دکوراسیون سبک معاصر تاثیرگذار باشد البته این گیاه با هر سبک دکوراسیونی هم هماهنگ می باشد. رشد این گیاه بیشتر به صورت طولی انجام می گیرد و می تواند تا ارتفاع 1 الی 2 متر رشد کند و به همین منظور فضای زیادی از منزل را اشغال نمی کند. باید توجه داشته باشید که بستر این گیاه باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد و به سرعت آب اضافی اش را خارج کند. به صورت کلی دمای مناسب برای این گیاه بین 16 الی 29 درجه است و زمان آبیاری باید از مرطوب بودن بستر و ریشه مطمئن شوید.

گل مخصوص پشت پنجره

گل پوتوس

گل پوتوس یکی از گیاهان آپارتمانی است که به صورت پیچکی و رونده رشد می کند. این گیاه بر اساس لیست ناسا جز 10 گیاه برتری است که برای تمیز کردن هوا استفاده می شود. کاشت گیاه پوتوس براحتی انجام می شود. این گیاه برگ های قلبی شکل و براق دارد و در رنگ های مختلفی مانند سبز، زرد و ابلق دیده می شود. می توانید برای کاشت این گیاه چند شاخه از آن را در یک گلدان بکارید تا پر پشت تر به نظر برسد ولی اگر می خواهید که این گیاه به صورت رونده در کنار پنجره رشد نماید به شما توصیه می کنیم از گل پوتوس استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی: نحوه کاشت و پرورش گل سنبل و عکس های زیبای گل سنبل

گل مخصوص پشت پنجره

گل اسپاتی فیلوم

این گیاه آپارتمانی در نور کم منزل و پنجره های شمالی رشد خوبی دارد و ارتفاع آن به بیش از 1 متر هم می رسد. اسپاتی فیلوم جزو گیاهان تصفیه کننده هوا است و البته کمی سهمی هم نیز است. این گیاه خاک مرطوب را می پسندد ولی نباید ریشه آن غرقابی شوند و به صورت کلی وقتی که برگ ها کمی بی حال شوند زمان آبیاری گیاه است. آبیاری را به خوبی انجام دهید تا آب اضافی از زیر گلدان خارج گردد. باید توجه داشته باشید که اگر آب مورد استفاده برای آبیاری دارای کلر زیادی است بهتر است 24 ساعت قبل از استفاده به آن اجازه دهید که استراحت نماید.

گل مخصوص پشت پنجره

گل برگ عبایی

باید بدانید که این گیاه در هر شرایطی دوام می آورد و معمولا برای گلدان های بزرگ مناسب است و حدود 1 متر رشد می کند. این گیاه برگ های بیضی شکل به رنگ سبز تیره دارد. باید توجه داشته باشید که رشد این گیاه خیلی آهسته است و برای انسان و حیوان سمی نیست. خاک مورد استفاده برای این گیاه باید زهکشی مناسبی داشته باشد و به صورت کلی درجه حرارت ایده آل برای این گیاه حدود 10 الی 29 درجه سانتی گراد است. توصیه می شود که روند کود دهی این گیاه را در فصل بهار و تابستان انجام دهید و فصل بهار برای تقسیم و تکثیر این گیاه مناسب است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو