دهکده درازنو کردکوی , روستای بر فراز ابرها در استان گلستان

منبع: تاپ تراول

246

1399/7/8

11:05


لیدوما تریپ

دهکده درازنو کردکوی

در این مقاله از معرفی دیدنی های کردکوی گلستان دهکده درازنو کردکوی را که دارای چشم اندازی زیبا و دیدنی است آشنا خواهیم کرد. پس اگر به دنبال مکان های بکر در شمال ایران میگردید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

 

محتصری درباره شهرستان کردکوی بدانید :

شهرستان کردکوی یکی ازشهرستان های استان گلستان در شمال ایران است. این شهرستان درغرب استان گلستان و در قسمت جنوب شرقی خلیج گرگان قرار گرفته و از طرف شمال به شهرستان بندرترکمن و از جنوب به نواحی جنگلی بخشی از رشته کوه های البرز شرقی و استان سمنان و از غرب به شهرستان بندرگز و از شرق به شهرستان گرگان محدود شده است. این شهرستان  با دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوع و قابل توجه یکی از قطب های مهم گردشگری استان گلستان و کشور به شمار می آید، اقلیم های مختلف و تنوع آب و هوایی در هر فصل از ویژگی های بارز این شهرستان  است .

دیدنی های کردکوی

منطقه ییلاقی درازنو

درازنو یکی از دهکده های ییلاقی استان گلستان است که در بلندترین ارتفاعات کردکوی قرار گرفته است . روستای ییلاقی ” درازنو ” در فاصله 40 کیلومتری کردکوی و درکنار قله درازنو واقع شده است. این روستا به دلیل واقع شدن در ارتفاعات البرز، چشم انداز شگفت انگیزی به خلیج گرگان داده است، طوری که بیش از 11 شهر و صدها روستای ولایات گلستان و مازندران از این روستا قابل مشاهده است . وجود دو غار طبیعی به نام های “گنج خانه” و “انبار حسن خان” از جاذبه های منحصر به فرد این روستای درازنو است .

دو مرکز تفرجی درازنو و جهان ‌نما که از نظر تردد و دسترسی در یک مسیر واقع گردیده‌اند از جنگل‌های پهن‌برگ و سوزنی‌برگ برخوردارند. وجود و مشاهده برخی جانوران وحشی و وجود میل رادکان، از دیدنی‌های پیرامون آنست.


مقالات بیشتر بخوانید :



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو