به گزارش هیل، نماینده دموکرات ایالت نیویورک اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در این سال‌ها بسیار کمتر از مهاجران غیرقانونی و پیشخدمت‌ها مالیات پرداخت کرده است.

الکساندر اوکاسیو کورتز در واکنش به انتشار گزارشی درباره فرار مالیاتی ۲۰ ساله ترامپ گفت: رئیس جمهور بسیار کمتر از من زمانی که متصدی یک بار بودم، مالیات پرداخت کرده است.

کورتز در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ من هزاران دلار در سال به عنوان متصدی یک بار پرداخت کردم. ترامپ ۷۵۰ دلار پرداخت کرد. او کمتر از پیشخدمت‌ها و مهاجران غیرقانونی در تامین بودجه کشور مشارکت داشته است.

نماینده ایالت نیویورک در ادامه متذکر شد دونالد ترامپ هیچگاه به اندازه‌ای که به خودش بها می‌دهد، به کشورمان اهمیت نداده است.

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به اسناد مالیاتی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که خود را یک میلیاردر موفق می‌داند در سال ۲۰۱۶ تنها ۷۵۰ دلار مالیات داده است! بر این اساس، نیویورک تایمز براساس اطلاعات موثق اعلام کرد ترامپ در سالی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است تنها ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده است. وی در ۱۰ سال از ۱۵ سال اخیر هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده است، زیرا به ماموران مالیاتی اعلام کرده است بیش‌تر از آنکه سود کند، در این مدت زیان دیده است.

البته رئیس جمهور آمریکا گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره فرار مالیاتی خود را به شدت تکذیب کرده و گفته است: «این خبر‌ها جعلی است. پس از انتشار اظهارنامه مالیاتی من خواهید دید که این خبر‌ها جعلی است. حقیقت این است که سازمان مالیاتی من را دوست ندارد!»

از آنجا که دولت آمریکا بر اساس مالیات مستقیم مردم اداره می‌شود، افکار عمومی حساسیت زیادی بر مالیات دهی سیاستمداران دارند. فرار مالیاتی در این کشور یکی از رسوایی‌هایی است که بار‌ها منجر به استعفای مقامات سیاسی از سمت خود شده است.