زنگ خطرها به صدا درآمده/ستاد بحرانِ کرونا تشکیل شود

98

1399/7/8

12:11


زنگ خطرها به صدا درآمده/ستاد بحرانِ کرونا تشکیل شود

سلامت نیوز-*زهرا خوشحالی: بارها نوشتیم و ناله سردادیم و فریاد زدیم که به پرتگاه نزدیک‌ می‌شویم حالا موج سرکش سوم کرونا در حال ارتفاع گرفتن است و قربانیان پرشماری را رقم زده .قربانیانی که میگویند ممکن است رقم آنها به 900 نفر در روز برسد.

اما بنظر میرسد که همه چیز رها شده و وزارت بهداشت برنامه ای برای مقابله با آن ندارد و کشور هم دیگر توان مقابله با این بهم ریختگی در حوزه سلامت را ندارد.

استاندار تهران دستور می‌دهد که به افراد بدون ماسک، خدمات ارائه نکنید اما می‌دانیم که این دستور چه قدر غیرعملی‌ست.

وزیر بهداشت هم که باید در راس امور مقابله با کرونا باشد و قرار بود کشورمان را در دنیا نمونه کند، خسته و ناامید شده و میگوید من اشتباهی وزیر شدم.

دکتر نمکی میگوید:« اشتباه این راه را آمدم. این راه چیزهایی می‌خواست که من ندارم. این کسوت داشته‌های دیگری می‌خواست که من نداشتم. من اهل ویترین‌آرایی، تضرع و «ننه من غریبم» بازی نیستم و اهل این نیستم که وقتی کشورم در تنگنای اقتصادی است و در روزهای سخت و اوج تحریم‌هاست، هر روز ضجه بزنم و خودم را به زمین بزنم و بگویم پول ندارم، ارز ندارم. اصلا اهل این حرف‌ها نیستم. من یاد گرفتم که آلودۀ فتنه‌های سیاسی نشوم. وقتی آلوده نشدم، تیم ندارم و وقتی تیم ندارم، رسانه هم ندارم. رسانۀ من همین مردمان پاکیزه و پاکدل و بچه‌بسیجی‌ها هستند.»

باید از ایشان پرسید که وقتی داروی بیماران پروانه ای تحریم میشود مگر میشود وزیر باشی سیاست ندانی و برایشان کاری نکنی؟

حالا اما تحریمها دارد کار را به جاهای باریک تر میکشاند.... به کمبوده داروهای روزانه بیمارانی نظیر دیابت و فشار خون و ...

وزیر بهداشت از شکست پایه‌های نظام خبر میدهد و میگوید : حتی اگر همکاران من حقوق هم نگیرند کار می‌کنند، ما آمده‌ایم برای فداکردن جانمان.

اما خواندن پیامهای کادر درمان در فضای مجازی چیز دیگری میگوید. بهتر است ایشان سری به صفحان پربازدید فضای مجازی داشته باشد تا ببیند حرفهایش با حرف دل کادر درمان نمیخواند.کادر درمان خسته شده اند و معوقات انها به حدی رسیده که دیگر انگیزه ای برای کار ندارند.مگر با شعار در این شرایط تورمی میتوان هفته را به ماه کشاند و زندگی را اداره کرد؟

زنگ خطرها به صدا درآمده و نمیتوان به بهانه اینکه من وزیر سیاسی نیستم از بار مسئولیت شانه خالی کرد.

چالشهای بیشماری که گريبان بيمارستان‌ها و مراكز بهداشتي و درماني را گرفته و خستگي كادر بهداشتي و درماني هم به تشدید وخامت اوضاع کمک میکند و همه اینها را در کنار كمبود نقدينگي در بيمارستان‌ها بگذاریم شاید بتوانیم درک درستی از شرایط کنونی داشته باشیم و این وزیر بهداشت است که باید برای آن برنامه ای به مردم ارائه کند نه اینکه بگوید من سیاسی نیستم و اشتباهی آمدم.

وقتی همه چیز در این کشور زیر سایه‌ی سنگین سیاست است چطور وزیر بهداشت میتواند بگوید من سیاسی نیستم ؟

وقتی بانک مرکزی، پول مصوب مقابله با کرونا را از ترس افزایش بیشتر تورم آزاد نمی‌کند چطور میتواند گفت حوزه سلامت از سیاست جداست؟

بنظر میرسد ارائه صورتحسابی از کارهایی که با 300 میلیون یوروی اول انجام شده هم میتواند به وزیر بهداشت قدرت چانه زنی بیشتری بدهد و نشان دهند که کدام پرداخت ها نیمه کاره مانده و نیازمند تزریق اعتبارات است.

شاید تشکیل ستاد بحران در این شرایط بتواند کمک به مدیریت اوضاع کند . ستادی که بتواند نظارت و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی را تضمین کند تا شاید بتوانیم کشور را از این وضعیت بغرنج نجات دهیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو