آموزش دوخت کیف ساده + مراحل ساخت یک کیف زیبا و ساده در منزل

آموزش دوخت کیف ساده + مراحل ساخت یک کیف زیبا و ساده در منزل


منبع: تاپ ناز

148

1399/7/8

12:18


در این بخش آموزش ساخت کیف ساده و دستی پارچه ای را به صورت تصویری و مرحله به مرحله آماده کرده ایم که می توانید یک کیف جا دار و زیبا داشته باشید.

در صورتی که به یادگیری دوخت کیف ساده علاقه دارید می توانید با استفاده از این آموزش یک کیف دستی پارچه ای بسیار پرکاربرد داشته باشید و با هزینه ای کم تهیه کنید.

روش آموزش دوخت کیف ساده و دست ساز

در ادامه می توانید روش ساخت یک کیف آستر دار ساده و مناسب برای خرید را بیاموزید و با مقداری دقت و بدون نیاز به هزینه کردن آن را در منزل بسازید و استفاده کنید. با الهام از این بخش می توانید مدل های دیگر کیف را هم بسازید.

آموزش دوخت کیف ساده

وسایل لازم برای دوخت کیف

  • لایه چسب یا آستری دارای ابعاد ۷۰ در ۴۵ سانتی متر
  • نوار کتان برای دسته ساک/ ۱۰۰ سانتی متر
  • پارچه نخی در ابعاد ۷۰ در ۴۵ سانتی متر
  • پارچه نخی مکمل برای قسمت داخل کیف در ابعاد ۷۰ در ۴۵ سانتی متر
  • قیچی پارچه (برشزن دوار)
  • نخ/ به میزان لازم

 

روش دوخت کیف

در ابتدا پارچه های داخلی و خارجی دلخواه را به صورت دو مستطیل به اندازه ۳۵ × ۴ سانتی متر برش بزنید و از روی لایه چسب هم دو مستطیل به همین اندازه برش بزنید و سپس نوار کتان را هم به دو قسمت 50 سانتی متری تبدیل نمایید.

آموزش دوخت کیف ساده

حالا برای درست کردن پایه ساک، نیاز است در یک طرف قسمت طولی مستطیل ها به اندازه مربعی به ابعاد 5 در 5 را از هر دو گوشه پارچه ها و لایه چسب جدا کنید و قیچی بزنید.

آموزش دوخت کیف ساده

حالا لایه چسب را به صورت درست و به پشت دو تکه پارچه راه راه بیرونی بدوزید و سپس دو تکه پارچه بیرونی آستر دار را از سمت اصلی (قسمت رو) روی هم قرار دهید و با رعایت یک سانتی متر از هر سمت کیف، شروع به کوک زدن و دوخت پارچه کنید. باید توجه داشته باشید که تنها کناره ها و پایین کیف را بدوزید و فعلا بالای پارچه و دو گوشه پایین را ندوزید و باز بگذارید.

بخوانید: آموزش تصویری دوخت چشم بند زیبا و فانتزی

آموزش دوخت کیف ساده

همان گونه که در عکس می بینید، درزهای دوخته نشده را روی هم منطبق کنید و با رعایت فاصله یک سانتی متر بدوزید.

آموزش دوخت کیف ساده

در مرحله بعد دوخت کیف ساده دست ساز، باید کناره ها و گوشه های پارچه داخلی را بدوزید؛ برای این کار نیاز است، پارچه های گلدار که برای قسمت داخل کیف انتخاب کرده اید از سمت رویه، روبروی هم قرار دهید و با سوزن فیکس کنید و مراحل قبل دوخت را تکرار نماید.

حالا پس از اینکه دوخت پارچه داخلی گلدار تمام شد، آن را به قسمت رو برگردانید و داخل پارچه بیرونی قرار دهید، سپس برای نصب نوار کتان به گونه ای که در شکل می بینید، یکی را در قسمت جلویی کیف و دیگری را در پشت کیف و میان پارچه داخلی و خارجی با فاصله 10 سانتی متر از لبه ها با سورن محکم نمایید.

آموزش دوخت کیف ساده

در مرحله بعد دوخت کیف ساده، دور تا دور قسمت بالایی ساک را به اندازه یک سانتی متر کوک بزنید و قسمت های میان دو نوار کتان را به منظور در آوردن دسته ها و برگرداندن ساک باز بگذارید.

حالا اتو را روشن کنید و ساک را از قسمتی که باز گذاشته اید، برگردانید و با اتو خطوط دوخت را محو کنید.

آموزش دوخت کیف ساده

در آخرین مرحله دور تا دور لبه بالایی ساک و قسمت دوخته نشده میان دسته ها را به صورت کامل بدوزید و کار دوخت ساک را تمام کنید. حالا شما روش دوخت یک کیف دست دوز ساده را آموخته اید و می توانید خیلی راحت آن را در منزل آماده کنید و استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی: آموزش دوخت کوسن + آموزش مرحله به مرحله دوخت کوسن گرد رنگین کمانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو