اولویت گردشگران کنونی در انتخاب مقصد

منبع: همگردی

60

1399/7/8

14:01


ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این سوال پیش می آید که اولویت گردشگران کنونی در انتخاب مقصد چیست؟

داستان چیست؟

بحران شیوع بیماری کووید- 19 باعث شده تا مسافران نسبت به رعایت موارد بهداشتی، بیش ازاندازه آگاه باشند. به همین دلیل شرکت ها و کسب وکارهای مسافرتی و مشاغل مربوط، باید پروتکل های بهداشتی را ارتقاء دهند و مسافران را تشویق کنند که پایداری را در ذهن داشته باشند.

محققان اظهار کردند: در تابستان، زمانی که محدودیت سفر در دوران کرونایی، اندکی کاهش یافت، حجم گردشگری افزایش پیدا کرد. براساس گزارش های ارائه شده، در فصل تابستان سال جاری، در اروپا و مناطقی از جنوب شرقی آسیا، شاهد بهبود قابل توجه تقاضای سفر داخلی بوده ایم. اگرچه، این روندها اندکی دلگرم کننده است، اما می دانیم که مسیر بهبودی، دست انداز دارد و با افزایش و کاهش نرخ عفونت، قله ها و مسیرهای دیگری به وجود خواهد آمد.

نتایج بررسی نشان می دهد که اقدامات احتیاطی بهداشت و ایمنی، عامل مهمی در انتخاب محل اقامت نسبت به قیمت است و برشدت نوع مقصد موردنظر تاثیر دارد. اینکه عادات جدید، موقتی باشد یا فراتر از بیماری همه گیری باقی بماند، هنوز مشخص نیست.

گزارشی که روزهای اخیر، انجمن مسافرتی آسیا و اقیانوسیه، تحقیقات سازمان های مختلف ازجمله مجمع جهانی اقتصاد منتشر کرد، نحوه تغییر رفتارهای کاربران در منطقه و اقدامات اپراتورها را نشان می دهد. این گزارش نشان می دهد که موارد احتیاطی سلامتی و ایمنی، اکنون از قیمت مکانی که انتخاب می شود، مهمتر است و این مورد به شدت بر نوع انتخاب مقصد تاثیر دارد.

72 درصد از مسافران در نظرسنجی اعلام کردند: قبل از تصمیم گیری برای سفر، فرهنگ مسئولیت اجتماعی مقصد را در قبال جلوگیری از شیوع ویروس در نظر می گیرند و 73 درصد به مناطق شلوغ سفر نمی کنند.

به عبارت دیگر، کاربران درباره مسافرت به مکان هایی بیشتر اطمینان دارند که تماس با دیگران به حداقل برسد و بگونه ای کنترل شود که خطر ابتلا به بیماری نیز کاهش یابد.

برای تمام افراد مرتبط در این کار، از مدیران تا مقامات و صاحبان مشاغل گردشگری این موضوع واضح است که تنها رعایت موارد بهداشتی و ایمنی مهم نیست و ایجاد اطمینان به گردشگران در بازگشت به گذشته نیز نقش مهمی دارد.

تغییرات ساده و مشهود، مانند تغییر منوی چاپی رستوران ها به منوهای غیرقابل تماس می تواند تاثیر زیادی در جذب گردشگر ایجاد کند.

یکی دیگر از این موارد موثر، اشتراک موارد بهداشتی و رعایت پروتکل های هتل با مسافران است. در برخی از نرم افزارهای جستجو نشان داده شده که مواردی که از این طریق، اقدامات بهداشتی و ایمنی را رعایت کردند 16 درصد بیشتر بازدید داشته اند.

البته، برای دستیابی به بهبودی کامل، عوامل بسیاری وجود دارد که خارج از کنترل صنعت گردشگری است و شامل محدودیت ها، میزان شیوع بیماری و سرعت تولید واکسن مناسب است، اما این موارد دلایلی نیستند که رعایت اقدامات صحیح و شفاف را نادیده بگیریم.

رعایت این موارد، برای موفقیت مقصد در افزایش تعداد گردشگر به سطح قبل از همه گیری و فراتر از آن و مقابله با چالش های آینده صنعت در طولانی مدت ضروری است.

اولویت گردشگران کنونی در انتخاب مقصد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو