کشور سوئد و تاریخ و فرهنگ آن را بهتر بشناسید

کشور سوئد و تاریخ و فرهنگ آن را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

109

1399/7/8

14:04


همانطور که می دانید کشور سوئد از لحاظ گردشگری در صدر قرار دارد و در مطلب برای آشنایی بیشتر با این سرزمین به بیان جاذبه های توریستی و گردشگری آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

کشور سوئد و تاریخ و فرهنگ آن را بهتر بشناسید

به طور کلی سوئد از دسته کشور های پیشرفته و منحصر به فرد می باشد که سالانه افراد زیادی علاقه مند مهاجرت به این کشور هستند. این سرزمین در واقع در اروپا و حوزه اسکاندیناوی واقع شده و از نظر آب و هوایی بسیار سرد است. همچنین سوئد از دسته چهارمین کشور بزرگ در قاره اروپا شناخته شده که دارای جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون نفر می باشد.

آشنایی با کشور سوئد

همانطور که می دانید سوئد در بخش شمال اروپا و شبه جزیره اسکاندیناوری واقع شده که در گذشته های بسیار دور قلمروی وایکینگ ها محسوب می شده است. بر اساس آمار منتشر شده جمعیت کل این کشور ۱۰ میلیون نفر برآورد شده که حدود ۱ درصد از جمعیت کل جهان را شامل می شود. همچنین پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۲ جمعیت این کشور به ده میلیون و صد و بیس هزار نفر افزایش پیدا کند. پایتخت این کشور زیبا شهر استکلهم با جمعیتی حدود ۹۵۰ هزار نفر بوده که به عنوان بزرگ ترین شهر سوئد شناخته شده است و دیدنی های استکلهم از گذشته زبانزد عام و خاص است. همچنین از سایر شهر های بزرگ و مهم سرزمین سوئد می توان به شهر هایی اعم از گوتنبرگ در غرب و مالمو در جنوب اشاره کرد. بهتر است بدانید که شهر های لاند و اوپسالا نیز از مهم ترین شهر های دانشگاهی این کشور شناخته می شوند.

تاریخچه کشور سوئد

تاریخ سوئد:

توجه داشته باشید که قدیمی ترین نوشته ها حکایت از قومی نیرومند به نام آسور ها در این سرزمین دارد که این قوم به دو گروه دارا و فقیر تقسیم شده بودند و روسا و سرکردگان نیز بر ثروت خود اتکا داشته اند. اسور ها از شاه یگانه ای به سیستم شاه کاهنی پیروی می کردند و به پادشاه به چشم یک روحامی بزرگ نگاه می کردند و قدرتشان تنها به نیروی دریایی آن ها وابسته بود. به طور کلی انسان از ۱۵۰۰۰ هزار سال پیش در شبه جزیره اسکاندیناوی می زیسته است و نمادها و سنگ به جامانده از عصر حجر نشانگر حضور انسان یک جانشین در این منطقه است که با شکار، جمع آوری گیاه و ماهیگیری زندگی می کردند. در عصر برنز ساکنین اسکاندیناوی به تجرت با بخش های دیگر اروپا روی آوردند و سرانجام در عصر آهن آب و هوا بسیار سرد شد و اثر منفی بر روی زندگی ساکنین سوئد گذاشت. توجه داشته باشید که در این دوره جامعه طبقه ای ثبات بیشتری پیدا کرد و ارتباطات با بخش های دیگر اروپا از جمله امپراطوری روم عمیق تر شد.

موقعیت جغرافیایی:

به طور کلی سوئد در شمال اروپا و شرق شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده که در شرق این کشور دریای بالتیک و خلیج بوتنی قرار گرفته اند و از شرق توسط رشته کوه اسکاندیناوی از کشور نروژ جدا می شود. علاوه بر این سوئد از جهت شمال شرق نیز با فنلاند مرز زمینی دارد و با ۷ کشور از جمله کشور لهستان، آلمان، روسیه، لیتوانی و لتونی مرز دریایی دارد. شمال کشور سوئد در مدار شمالگان قرار گرفته و در آن خورشید نیمه شب قابل مشاهده است. بهتر است بدانید که حدود یکصد هزار دریاچه در سوئد وجود دارند که تنها یک دهم مساحت سوئد را در بر می گیرند.

موقعیت جغرافیایی سرزمین سوئد

آب و هوا:

بهتر است بدانید که سوئد در واقع دارای آب و هوایی بسیار سرد است و از نظر طبیعی از ۴ ناحیه تشکل شده است که شامل کوه های پوشیده از جنگل منطقه نورلند در شمال، دریاچه دیستریکت در ناحیه مرکزی، زمین های مرتفع یونکوپینگ در جنوب و جلگه حاصلخیز اسکانیا در منتهی الیه بخش جنوبی کشور می باشد.

فرهنگ مردم:

یکی از بارز ترین ویژگی های فرهنگی مردم سوئد طرفداری از برابری حقوق انسان ها است که به همین خاطر مردم خیلی به رقابت بها نمی دهند و کودکان خود را به گونه ای تربیت می کنند که خود را برتر از دیگری نداند. در واقع مردم سوئد فخر فروشی، افراط گرایی و تظاهر کردن را نمی پسندند و در حالتی سعی دارند جانب اعتدال را رعایت کنند. بهتر است بدانید که مردم در واقع خیلی اهل کار یا تفریح نیستند و از آنجایی که خانواده در فرهنگ مردم کشور جایکاه والایی دارد حقوق آن ها به شدت رعایت می شود. همچنین لازم است بدانید برای اینکه خانواده ها بتوانند از کودکان خود به بهترین شکل مراقبت کنند حق و حقوقی به آن تعلق می گیرد که در تمام دنیا مثال زدنی است. برای مثال پدر یا مادر می توانند از زمان تولد کودک خود تا ۱۸ ماه مرخصی همراه با حقوق داشته باشند.

آشنایی با فرهنگ مردم سوئد

زبان رسمی:

به طور کلی زبان سوئدی از خانواده زبان های هندواروپایی شاخه ژرمنی می باشد که با سایر زبان های دانمارکی و نروژی نزدیکی دارد. این سه زبان بسیار به هم نزدیک بوده و اغلب گویشوران آن ها می توانند هر کدام به زبان خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بهتر است بدانید که زبان سوئدی در واقع زبان رسمی مردم این کشور محسوب می شود که البته در برخی از بخش های کشور به زبان فنلاندی نیز مردم تکلم دارند.

دین:

بهتر است بدانید که مسیحیت پروتستان لوتری با عضویت ۶۶ درصد از جمعیت این کشور در کلیسای سوئد بزرگ ترین مذهب در این کشور شناخته می شود. همچنین مذاهب مسیحی دیگر موجود در سوئد شامل کاتولیک و ارتدکس شرقی می باشند. طبق سندی به نام آزادی بین المللی دینی از وزارت امور خارجه اسلام در سوئد با دارا بودن ۵ درصد از جمعیت دومین مذهب بزرگ به حساب می آید و باقی جمعیت ساکن سوئد یا بی دین هستند یا هم متعلق به ادیان دیگر می باشند.

شناخت ادیان مردم سوئد

جاذبه های گردشگری سوئد:

بهتر است بدانید که کشور سوئد در واقع از لحاظ گردشگری در صدر قرار دارد و به همین خاطر در ادامه سعی داریم شما را با برخی از مکان های گردشگری سوئد آشنا نماییم:

جزیره جورگاردن:

یکی از جاذبه های هم سوئد جزیره جورگاردن می باشد که در آن جاذبه های زیادی مانند نگارخانه ها، موزه ساکنسن و باغ وحش برای مشاهده گونه های حیات وحش وجود دارند. همچنین می توانید در این جزیره فرهنگ سنتی مردم سوئد را مشاهده نمایید و از صنایع دستی آن ها دیدن کنید.

جاذبه ها توریستی سرزمین سوئد

اسکانه:

توجه داشته باشید که در جنوب سوئد منطقه ای با نام اسکانه با حاصلخیز ترین خاک دنیا واقع شده که باغ ها و قلمه های زیبا و دیدنی بسیار از قرن ۱۲ الی ۱۹ در ان منطقه به جا مانده است. با سفر به این منطقه می توانید با دیدن زمین های زراعتی، جنگل ها و طبیعت زیبای دریاچه ها سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

گرونا لوند:

به طور کلی در پارک تفریحی و بسیار محبوب گرونا لوند که در استکلم و در کنار آب واقع شده است ماشین های عظیم الجثه بازی و تفریح، رستوران های مختلف همراه با غذاهای متنوع وجود دارد و کنسرت های متعددی توسط خوانندگان داخلی و خارجی در هوای فرح بخش و تابستانی استکهلم بر روی سن بزرگ آن اجرا می شود.

بازدید از پارک گرونا لوند

جاکموک:

بهتر است بدانید که در شمال سوئد شهری با نام جاکموک قرار دارد که دارای بازاری به قدمت ۴۰۰ سال می باشد و فعالیت های آن هر ساله در ماه فوریه آغاز خواهد شد. پیشنهاد می شود خوراکی های محلی این شهر را تست کنید و حتما به تماشای رقص محلی فوق العاده زیبا در این منطقه بروید. به دلیل قرارگیری این شهر در بالای مدار قطب شمال روز های بی پایان در فصل تابستان و شب های طولانی در فصل زمستان در این شهر حاکم می شود.

دیدن کردن از شهر جاکموک

پارک ملی زیر دریایی کوسترهیوت:

اولین پارک زیر دریایی ملی سوئد به مساحت ۴۵۰ کیلومتر مربع می باشد که شامل بیشترین تنوع از نظر زندگی دریایی است. این پارک حدودا ۲۰۰ نوع متفاوت از گیاهان حیوانات شامل صخره های مرجانی در اعماق آب را احاطه کرده است و در جزایر کستر در غرب سوئد قرار دارد. توریست ها در فصل تابستان به منظور غواصی و شنا کردن به این پارک می آیند و در فصول دیگر سال به ماهیگیری و دیدن پرنده ها می پردازند.

مالمو:

به طور کلی شهر تاریخی مالمو دارای ساختمان های مدرن و معاصر است که بهترین توصیف برای آن قدیمی و جدید در کنار هم می باشد. مالمو در واقع به عنوان سومین شهر بزرگ سوئد دارای میدان های اصلی و مهم است که می توانید از آن ها و سایر دیدنی های مالمو بازدید نمایید.

مکان های توریستی سوئد و بازدید از آن ها

آب لند:

بهتر است بدانید که در واقع آب لند سوئد در شمالی ترین نقطه و زیر دایره قطبی واقع شده که تابستان ها در کل شبانه روز گردشگران زیادی را جذب خود می کند. این منطقه مناسب قایقرانان، کوهنوردان و عاشقان طبیعت وحشی است. این سرزمین ساکنانی بومی به نام سامی دارد که در جنگل های عظیم و تندراهای بی ثمر زندگی می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو