برای پاییز چه کاپشنی بخریم؟

97

1399/7/8

14:07


پاییز فصلی است که هوا نه کاملا سرد است و نه گرم. ممکن است وقتی از خانه بیرون می‌آییم هوا آفتابی باشد ولی بعدازظهر وفتی می‌خواهیم از سرکار، دانشگاه یا مدرسه به خانه برگردیم باران بیاید.

برای پاییز چه کاپشنی بخریم؟

به گزارش بهداشت نیوز، پاییز فصلی است که هوا نه کاملا سرد است و نه گرم. ممکن است وقتی از خانه بیرون می‌آییم هوا آفتابی باشد ولی بعدازظهر وفتی می‌خواهیم از سرکار، دانشگاه یا مدرسه به خانه برگردیم باران بیاید. بنابراین باید در انتخاب لباس‌هایمان برای پاییز دقت کنیم وگرنه گرمازده می‌شویم یا سرما می‌خوریم. بهتر است لباس‌هایی بپوشیم که قابل کم یا زیاد کردن باشند. مثلا لباس مناسب سرکار یا دانشگاه را بپوشید و کاپشن خود را همراه داشته باشید تا اگر هوا سرد شد بتوانید روی لباس‌هایتان بپوشید یا بتوانید کاپشن را در بیاورید. در ادامه «ایرنا زندگی» درباره‌ی جنس لباس‌های پاییز، به صرفه خرید کردن و رنگ آنها، شما را همراهی می‌کند.

جنس لباس مناسب پاییز را درست انتخاب کنیم

کاپشن‌های بارانی از جمله لباس‌هایی هستند که در پاییز به فکر خریدشان هستیم. در فروشگاه‌ها انواع کاپشن‌های بارانی با جنس و مدل مختلف می‌بینیم؛ ولی کدام مناسب ما است؟

1. بارانی‌هایی را انتخاب کنید که آب را از خود عبور ندهند و ما را خیس نکنند. کاپشن‌هایی که جنس شمعی دارند و آب را از خود عبور می‌دهند مناسب نیستند.

2. داخل کاپشن‌های بارانی باید گرم باشد. این گرما در لباس‌های بارانی را معمولا با پشم شیشه و آستری به وجود می‌آورند.

3. کش بافت سر آستین‌ها شاید به عقیده‌ی برخی تنها جنبه‌ی زیبایی داشته باشد؛ اما کش بافت‌های سر آستین از ورود باد و هوای سرد به درون کاپشن جلوگیری می‌کنند.

4. اغلب کاپشن‌های بارانی تنها زیپ دارند؛ اما بعضی‌ها هم زیپ و هم دکمه دارند. دقت کنید که بارانی‌هایی که تنها دکمه دارند را انتخاب نکنید؛ زیرا موجب ورود هوا به داخل کاپشن می‌شود.

به صرفه خرید کنیم

1. دقت کنید که اگر کاپشن شما تنها آستری داشته باشد و یک لایه‌ی نازک پشم شیشه، برای اواخر پاییز و زمستان مناسب نخواهد بود. پس کاپشنی را انتخاب کنید که حجم مناسبی از پشم شیشه‌ داشته باشد تا بتوانید در زمستان هم از آن استفاده کنید. به جای اینکه به فکر خرید چند کاپشن بارانی باشید یک کاپشن با قیمت مناسب و جنس خوب بخرید.

2. اگر لکه‌ای از کثیفی روی کاپشن ایجاد شد آن را با دستمال نم و کمی کف پاک کنید. بارانی‌ها اغلب قابل شست و شو هستند ولی پشم شیشه‌ی داخل آنها بعد از مدتی به صورت شکسته و گلوله‌ای در می‌آید. سعی کنید آخر هر فصل بارانی را کاملا بشویید و برای سال آینده آن را کنار بگذارید. اگر بارانی خود را با لکه و کثیفی کنار بگذارید ممکن است دیگر به راحتی و کامل از بین نرود.

رنگ بارانی برای پاییز

این را می‌دانیم که رنگ‌های تیره موجب گرما در پاییز و زمستان می‌شوند؛ ولی نیازی نیست بنابر این موضوع بارانی خود را بخریم. می‌توانیم رنگی را انتخاب کنیم که بیشترین هماهنگی با دیگر لباس‌هایمان دارد. برای مثال، اگر لباسی که اغلب برای محل کار خود استفاده می‌کنیم طوسی یا سرمه‌ای است رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، فیلی و دیگر رنگ‌ها مانند مشکی، سرمه‌ای، آّبی کاربنی برای کاپشن می‌تواند مناسب باشد؛ ولی چنانچه اغلب لباس‌های شما رنگ روشن است از رنگ‌های کرم، طوسی، زرشکی، زرد خردلی و شیری استفاده کنید.


منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو