خواص محبوب‌‌ترین میوه فصل سرما را بشناسید

85

1399/7/8

14:11


خواص محبوب‌‌ترین میوه فصل سرما را بشناسید

سلامت نیوز:پرتقال یکی از پرطرفدارترین میوه‌ زمستانی است که اغلب برای درمان سرما خوردگی، این میوه را پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، پرتقال یکی از پرطرفدارترین میوه زمستانی است که اغلب آن را برای درمان سرما خوردگی، این میوه را پیشنهاد می‌کنند. آیا می دانستید که یکی از بهترین روشها برای جلوگیری از سرطان معده ، مصرف پرتقال است؟ با خواص بی نظیر این میوه محبوب آشنا شوید.


پرتقال و سکته
خوردن ترکیباتی که در مرکباتی همچون پرتقال و گریپ فروت یافت می شود می تواند خطر ابتلا به سکته را در زنان کاهش دهد. افرادی که مقادیر زیادی از مرکبات را مصرف می کنند ۱۹ درصد کمتر از سایر افراد به سکته مبتلا می شوند.


خواص پرتقال برای فشار خون
مصرف سدیم اندک برای کاهش فشار خون ضروری است. با اینحال افزایش مصرف پتاسیم می تواند به اندازه این موضوع مهم باشد.


بر اساس نظرسنجی های انجام شده، کمتر از ۲ درصد از بزرگسالان آمریکا ۴۷۰۰ میلی گرم از این ماده را که مورد نیاز است در روز مصرف می کنند. به خاطر داشته باشید که مصرف پتاسیم کافی باعث می شود خطر مرگ ناشی از هر شرایطی تا ۲۰ درصد کاهش یابد.


خاصیت پرتقال برای سرطان
بر اساس مطالعه ای که در مجله Epidemiology منتشر شده است، مصرف موز، پرتقال و آب پرتقال طبیعی در دو سال اول زندگی می تواند خطر توسعه سرطان خون را در کودکان کاهش دهد.
از آنجایی که پرتقال منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین C است می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که باعث ایجاد سرطان می شوند کمک کند.


با اینکه مصرف ویتامین C کافی به عنوان یک آنتی اکسیدان ضروری و بسیار مفید است، اما مقادیری که برای مقاصد درمانی برای سرطان مورد نیاز است فراتر از مصرف خوراکی آن خواهد بود. مصرف فیبر بالا از طریق میوه ها و سبزیجات نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.


پرتقال برای دیابت
مطالعات انجام شده نشان می دهد بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ که رژیم غذایی پر فیبر را مورد استفاده قرار می دهند سطح گلوکز پایین تری خواهند داشت. بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز ممکن است در این شرایط سطح قند خون، لیپید و سطح انسولین بهبود یابد. یک عدد موز متوسط می تواند حدود ۳ گرم فیبر وارد بدن کند.


راهنمای رژیم غذایی برای آمریکایی ها پیشنهاد می کند زنان ۲۱ الی ۲۵ گرم در روز و مردان ۳۰ الی ۳۸ گرم در روز فیبر مصرف کنند.


خواص پرتقال برای پوست
آنتی اکسیدان ویتامین C زمانی که به شکل طبیعی مصرف می شود یا بر روی پوست اعمال می گردد می تواند با آسیب پوستی ناشی از نور خورشید و آلودگی مبارزه کند، چین و چروک ها را کاهش دهد، بافت کلی پوست را بهبود ببخشد.


همانطور که می دانید ویتامین C نقش بسیار مهمی در تشکیل کلاژن دارد و می تواند از سیستم پوست محافظت کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو