انگلیس و کانادا عصر سه شنبه به وقت تهران ۸ تبعه بلاروس را در فهرست تحریم‌ها گنجاندند.  بنابر اعلام این شبکه خبری، در بین افراد «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهو، «ویکتور لوکاشنکو» فرزند و«ایگور سرگینکو» رئیس دفتر ریاست جمهوری بلاروس مشاهده می‌شود.  انگلیس و کانادا با ادعای نقض حقوق بشر در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در بلاروس اقدام به تحریم مقامات ارشد این کشور کرده‌اند.

لندن چندی قبل اعلام کرد که قصد دارد تحریمهایی را علیه بلاروس در ارتباط با آنچه که تقلب در انتخابات ماه اوت در این کشور خوانده است اعمال کند.  «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در این باره گفت: «لندن تحریمهای مختص خودش را در هماهنگی با کانادا و آمریکا برنامه ریزی کرده است.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا اخیرا در نشست خود در تحریم بلاروس شکست خود و رای منفی دولت قبرس مانع از تصویب تحریم کشورهایی اروپایی علیه مینسک شد. 

در حالیکه برخی اعتراض‌های داخلی  درباره انتخابات ریاست جمهوری اخیر بلاروس ادامه دارد، که رد پای آمریکا و دستگاه‌های امنیتی این کشور در تهییج مردم بلاروس علیه لوکاشنکو مشاهده می‌شود. کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز  از زمان بروز نا آرامی در بلاروس، در کنار مرزهای این کشور صف‌آرایی کرده و دست به برگزاری رزمایش نظامی زده‌اند.