درباره خطرات مدگرایی چه می دانید؟

درباره خطرات مدگرایی چه می دانید؟


منبع: آرگا

138

1399/7/8

22:08


مد گرایی بیش تر جوانان ما را به خود مشغول کرده است و برای آن ها مشکلات و بیماری های بسیاری نظیر بیماری های پوستی بوجود آورده است. تا پایان این مطلب با ما باشید تا با خطرات مدگرایی آشنا شوید.

درباره خطرات مدگرایی چه می دانید؟

به روز بودن کاری بسیار خوب است اما باید سعی کنید که در این کار اعتدال را رعایت کنید. بسیاری از مد گرایی های افراطی می باشند و ممکن است به شما آسیب های جبران ناپذیری وارد کنند. بنابراین با مد پیش بروید اما مد گرایی نکنید.

خطرات مدگرایی

خطرات مدگرایی

مدگرایی امروزه بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است و بسیاری از افراد مدگرای افراطی شده اند. در این بین جوانان بیش تر از همه آسیب دیده اند. باید بدانید که مد همیشه خوب نیست و ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد. در ادامه خطراتی که سلامت شما را تهدید می کند با هم مرور می کنیم.

کفش های پاشته بلند

بیش تر از همه پوشیدن این کفش ها ممکن است به شما آسیب برساند. در واقع پوشیدن این کفش ها از چندی پیش رایج شده است و بسیاری از جوانان و افراد مسن از آن ها استفاده می کنند. مشکلاتی که این کفش ها می توانند برای شما ایجاد کنند عبارت اند از :

  • پیچ خوردن مچ پا
  • پینه بستن پا
  • آسیب تاندون ها
  • آسیب عصبی
  • مرگ استخوان
  • درد های شدید در قوزک پا
  • تغییر در حالت طبیعی پا
  • آسیب رسیدن به ستون فقرات

شلوار های تنگ

مدتی هست شاهد پوشیدن شلوار های بسیار تنگ در بین جوانان هستیم. آیا از  عوارض شلوار تنگ خبر دارید؟ می دانید که این شلوار ها چه مشکلاتی می توانند برای شما ایجاد کنند؟ در واقع مهم ترین آسیبی که این شلوار ها برای شما بوجود می آورند آسیب های عصبی می باشد. این مشکلات برای خانم ها بیش تر می شود و ممکن است آن ها را دچار عفونت های قارچی نیز بکند.  اگر از این شلوار ها استفاده کرده باشید ممکن است جوش های چرکی کوچکی در پا های خود ببینید باید بدانید که این جوش ها عفونت هایی هستند که در اثر پوشیدن این شلوار ها بوجود می آیند.

کروات

شاید شما مجبور باشید به خاطر کار خود ساعت های بسیار زیادی از کروات استفاده کنید. باید بدانید که کروات ها می توانند مشکلاتی مانند وزوز کردن گوش و تاری دید و حتی میگرن را بوجود بیاورند. در واقع ساختار کروات به نحوی می باشد که باعث اختلال در جریان خون شده خون کم تری را به مغز و سر شما می رساند که این کار منجر به تنش های ماهیچه ای می شود. این نکته را از یاد نبرید که کروات ها آلوده ترین لباس های شما می باشند زیرا در مقایسه با سایرین لباس ها آن ها را کم تر می شویید.

استفاده از کروات و مدگرایی

کیف های نا مناسب

اثرات کیف های سنگین بر ستون فقرات جبران ناپذیر می باشد. بسیاری از کیف هایی که در مد استفاده می شود سنگین و بدون کار آیی هستند و شما مجبور هستید برای استفاده از آن ها و پر نشان دادن کیف ها وسایل غیر ضروری خود را در کیف قرار بدهید. حمل کیف های سنگین می تواند شانه های شما را خمیده کند که بسیاری از خانم ها از این ضرر خبر ندارند و هنوز هم از این کیف ها استفاده می کنند.

پارگی گوش و مدگرایی

گاهی ممکن است بر اساس چیز هایی که مد می شود از گوشواره های سنگین استفاده کنید. باید بدانید که این گوشواره ها می توانند مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کنند و حتی منجر به پارگی کامل لاله گوش شما شوند. اگر به سلامتی خود اهمیت بسیار زیادی می دهید توصیه می کنیم که از گوشواره های شیک تر و سبک تری استفاده کنید.

سوراخ کردن بدن

یکی دیگر از خطرات مدگرایی سوراخ کردن بدن می باشد. باید بدانید که این کار می تواند احتمال عفونت باکتریایی را افزایش داده و مشکلات دیگری مانند مشکلات پزشکی و آلرژی را برایتان به ارمغان می آورد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی می توانید از یک فرد متخصص کمک بگیرید و ابزار ها را قبل از استفاده تمیز کنید و سوراخ های بدن را همیشه تمیز نگه دارید.

سوراخ کردن مداوم گوش و سایر بدن اثرات پیروی از مد است.

دمپایی های لا انگشتی

طبق تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده شده است که آسیب های بسیاری از همین نوع دمپایی ها به پا ها وارد می شود و سالانه افراد زیادی را راهی اتاق جراحی می کند. از دیگر عوارض می توان به اثرات منفی آن ها در راه رفتن اشاره کرد زیرا قوس کافی ندارند و مشکلات ارتوپدی ایجاد می کنند.

خالکوبی و عوارض آن

خالکوبی امروزه در میان جوانان رایج شده است و افراد بسیار زیادی این کار را انجام می دهند و از خطرات این نوع مدگرایی آگاهی ندارند. خالکوبی می تواند مشکلاتی مانند بیماری های خونی، حساسیت های آلرژیکی و عفونت های پوستی را ایجاد کند. بهتر است قبل از این که از این نوع مدگرایی پیروی کنید سعی کنید آگاهی کامل درباره عوارض آن داشته باشید.

استفاده از لنز

افراد بسیاری هستند که از رنگ چشم های خود راضی نیستند و برای این که خیلی جذاب شوند سعی می کنند از لنز استفاده کنند. باید بدانید که عوارض لنز برای چشم ها بسیار زیادی می باشد و ممکن است ناراحتی های چشمی بسیاری را برای شما ایجاد کند. بهتر است اگر چشمان سالمی دارید و عینکی نیستید هرگز از لنز زیبایی استفاده نکنید زیرا این نوع زیبایی آسیب های زیادی به شما می زند و در برخی از موارد می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود.

کاشت ناخن

پیروی از مد بد نیست و در واقع شما را بسیار جذاب تر می کند. اما برخی از مدگرایی ها خطرات جانبی دارند و مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد می کنند. کاشت ناخن یکی از مدگرایی های خطرناکی می باشد که ممکن است سلامت دستان شما را به خطر بیندازد. زمانی که می توانید از ناخن های طبیعی خود لذت ببرید چرا کاشت ناخن؟ روش های بسیار زیادی برای رشد ناخن ها وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید تا ناخن های بلند و سالمی داشته باشید. کاشت ناخن به دلیل بافت سنگینی که دارد نمی گذارد ناخن های شما اکسیژن دریافت کنند و باعث کدر شدن و تغییر رنگ ناخن های طبیعی شده و مشکلات پوستی بسیاری ایجاد می کند . باید بدانید که پیروی افراطی از مد می تواند خطرات جدی برای بدن و سلامتی داشته باشد.

ترویج فرهنگ های مختلف با مد

خاطرات بد برای شما به جا می گذارد

 افتادن با کفش های پاشنه بلند در میهمانی برای همه اتفاقی غیر طبیعی می باشد. مدگرایی می تواند این خاطرات بد را برای شما به دنبال داشته باشد. اگر می خواهید به روز باشید و از مد استفاده کنید بهتر است مطالعاتی داشته باشید و قبل از استفاده از مد های افراطی درباره آن ها تحقیقاتی انجام بدهید. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را با کلیک بر روی لینک مقابل در زمینه روانشناسی مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو