آنها قبل از وقفه کرونایی با شکست برابر الدحیل و تساوی مقابل الشارجه‌امارات یک امتیاز از دو بازی کسب کردند و به‌نظر می‌رسید شرایط سختی برای صعود از گروه خواهند داشت. با این حال ازسرگیری مسابقات در قطر به شکل متمرکز و با شرایط ویژه، به سکوی پرتاب سرخپوشان تبدیل شد. پرسپولیس اگرچه بازی برگشت را هم به الدحیل باخت، اما با کسب سه پیروزی ارزشمند برابر تعاون(دو بار) و شارجه به یک‌هشتم رسید و در این مرحله هم ضمن ارائه یک نمایش ستودنی، یک بر صفر السد را شکست داد. حالا پرسپولیس به مصاف پاختاکوری می‌رود که در دور گروهی شهرخودرو و در مرحله حذفی استقلال را از ایران برده و آمادگی روانی بالایی برای مقابله با تیم‌های ایرانی دارد. پاختاکور تیمی منسجم و هماهنگ است که سخت گل می‌خورد و خوب گل می‌زند. بنابراین سرخپوشان امشب کار سختی خواهند داشت؛ هرچند ساختار دفاعی سختگیر پرسپولیس می‌تواند نقطه قوت آنها در این مسابقه باشد. فراموش نکنیم تیم گل‌محمدی در پنج بازی بعد از وقفه کرونایی فقط یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است. ادهم مخادمه، داور اردنی قضاوت بازی امشب را بر عهده خواهد داشت.

*کمک‌داور ویدئویی رسید: مطابق اعلام قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات لیگ قهرمانان از این مرحله با حضور کمک‌داور ویدئویی برگزار خواهد شد. ژاوی هرناندس، سرمربی السد بعد از عدم اعلام پنالتی به سود این تیم در مسابقه با پرسپولیس به‌شدت بابت عدم‌استفاده از کمک‌داور ویدئویی انتقاد کرده بود. در مراحل قبلی همچنین پرسپولیس به پنالتی اعلام‌شده به سود الدحیل و استقلال به عدم اعلام پنالتی‌اش در دیدار با پاختاکور اعتراض کرده بودند.

*اظهارنظرها: یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی گفت: «از نظر جسمی خسته‌ایم، اما از نظر روحی در بهترین شرایط ممکن قرار داریم. با تیمی بازی می‌کنیم که یک روز بیشتر از پرسپولیس استراحت کرده. پاختاکور فوتبال ماشینی انجام می‌دهد و بازی راحتی نداریم.» ایگور کریمتس، کاپیتان پاختاکور هم گفت: «استفاده از ضربات ایستگاهی نقطه قوت پرسپولیس است، اما تا حد امکان این موقعیت را در اختیار آنها قرار نمی‌دهیم. بازیکنان ما دو سال است در پاختاکور و تیم‌ملی کنار هم بازی می‌کنند و در اوج هماهنگی هستیم.»

* بازی ۳۰۰ هزار دلاری: نتایج پرسپولیس تا اینجای مسابقات پاداش ۴۶۰ هزار دلاری کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دنبال آورده است. قرمزها اگر در بازی امشب نیز برنده باشند، ۳۰۰ هزار دلار به این رقم اضافه خواهند کرد. مطابق آیین‌نامه مسابقات، پیروزی در هر بازی پاداش ۵۰ هزار دلاری و صعود به نیمه‌نهایی جایزه ۲۵۰ هزار دلاری به‌دنبال خواهد داشت. پرسپولیس با برتری در بازی امشب می‌تواند مجموع برداشتش از لیگ قهرمانان را به عدد ۷۶۰هزار دلار برساند.