کیت بدینگفیلد، از مسئولان تیم انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خبرنگار روزنامه واشنگتن پست گفت: ”بایدن یقیناً گوشی نخواهد داشت. از سوی دیگر، ما تقاضای استراحت در جریان مناظره حدوداً ۹۰ دقیقه‌ای نکرده ایم“.

بر این اساس، در حالی که چند ساعت بیشتر به مناظره بزرگ میان دو نامزد باقی نمانده است، تنش میان دو رقیب افزایش یافته است و تیم‌های انتخاباتی دو نامزد، یکدیگر را به دروغ گویی متهم می‌کنند. به گفته تیم انتخاباتی دونالد ترامپ، مدیریت تیم انتخاباتی جو بایدن چند روز پیش، موافقت خود را با بازرسی قبل از مناظره اعلام کرده بود، ولی امروز تغییر عقیده داده است و می‌گوید مخالف بازرسی است.

تیم انتخاباتی دونالد ترامپ همچنین مدعی شده است تیم بایدن تقاضای استراحت در طول مناظره کرده است در حالیکه ترامپ به استراحت نیاز ندارد. این اظهارات از سوی تیم انتخاباتی بایدن تکذیب شدند. در مقابل، خانم بدینگفیلد می‌گوید تیم ترامپ از کریس والاس، مجری مناظره، خواسته است در جریان مناظره حتی یک بار هم به تعداد فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ اشاره نکند.

پیش‌تر اس وی نیوز اعلام کرد: ترامپ درخواست کرده که طرف سومی قبل از مناظره، هدفون بایدن را چک کند، اما بایدن راضی به این کار نشده است. در مقابل بایدن درخواست کرده که بین مناظره دو زمان نیم ساعت استراحت باشد، اما این درخواست با مخالفت ترامپ مواجه شده است.

یکی از مهمترین حاشیه‌های مناظرات انتخاباتی درخواست ترامپ برای انجام آزمایش دوپینگ از بایدن قبل از مناظره بود که از سوی بایدن این درخواست رد شد.