روستای تاریخی لافت قشم را بیشتر بشناسید

منبع: تاپ تراول

178

1399/7/9

11:28


لیدوما تریپ

روستای تاریخی لافت قشم

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی قشم شما را با روستای لافت که یکی از مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا است آشنا خواهیم کرد. در ادامه با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

جزیره قشم که به نگین پنهان خلیج فارس معروف است دارای مکانها و جاذبه های تاریخ و کهن بسیاری است که قدمت برخی از آنها به 2 میلیون سال نیز می رسد و همیشه مورد توجه گردگشران و مسافرانی بوده که این جزیره می آیند در این مقاله روستای لافت را به شما معرفی خواهیم کرد.

روستای لافت

لافت در گذشته به مدت طولانی مرکزیت جزیره قشم بوده و ایامی هم نام تمام جزیره لافت بوده.مردان لافت از گذشته تا روزگاران نه چندان دور با لنج‌های بادبانی سفرهای اقیانوس پیام را می‌کردند و با کشورهای آفریقایی و کشور هند تجارت می‌کردند به گونه‌ای که هنوز هستند پیرمردان که بر زبان‌های هندی، سواحلی، عربی، انگلیسی و… تسلط کامل دارند و این مردان نقش به سزایی در گسترش اسلام در شبه قاره هند داشتند.

همچنین افراد زیادی در بندرلافت هستند که در کشور هند به خاطر ازدواج پدرانشان در آنجا خواهر و برادر دارند

چهره طبیعی روستای لافت در میان درختان سبز گرمسیری و نخلستان‌های بلند، همراه با زیبایی خیره‌کننده دریا و جنگل شناور حرا برای هر تازه‌واردی جذاب و قابل توجه‌است.

سبک معماری خانه‌های روستا نیز بسیار جالب و دیدنی است بارزترین خصیصه معماری این روستا، بادگیرهای فراوان آن در اندازه‌های مختلف است. بناهای روستا خیلی نزدیک به هم ساخته شده و کوچه‌های آن نیز بسیار تنگ و باریک هستند. بادگیرهای کوچک و بزرگ خانه‌های روستایی که در میان باغ‌ها و نخلستان‌ها قرار گرفته‌اند، شکوه و زیبایی خاصی به این روستای ساحلی بخشیده‌اند.

از معماران به نام بادگیرهای منحصر به فرد و زیبا بندر لافت استاد احمد صالح ابراهیم(احمد سفاری) و استاد حاج یحیی استاد احمد (یحیی سفاری) است.

 



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو