اختصاصی/ آیا گیاه‌خواری ایمنی بدن را افزایش می‌دهد؟

34

1399/7/9

12:45


حتی اگر هیچ ماده خاصی در رژیم غذایی شما وجود ندارد که بتواند ایمنی بدن‌تان را تقویت کند، تعادل صحیح کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، چربی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی همراه با ورزش، خواب و رعایت نکات بهداشتی می تواند ترفندهای خوبی برای دریافت نتایج یکسان باشد.

اختصاصی/ آیا گیاه‌خواری ایمنی بدن را افزایش می‌دهد؟

سرویس ترجمه بهداشت نیوز، در روزگار کنونی، میلیون ها انسان از اختلالات مزمن سبک زندگی مانند فشار خون بالا ، قند خون بالا ، کلسترول بالا ، چاقی و افسردگی شکایت دارند. بیشتر آنها علی رغم مصرف کافی مواد غذایی در تلاشند تا سرتاسر طول روز فعال  و باانرژی بمانند. بنابراین این سوال مطرح می شود که آیا غذای مصرفی کافی می تواند مواد مغذی بدن را نیز تامین کند؟ 
 
یک رژیم غذایی سالم و متعادل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را از همه گروه های غذایی تأمین می کند و با کمک به عملکرد بهتر بدن ، سیستم ایمنی را نیز تقویت می کند.  رژیم غذایی شامل میوه ها و سبزیجات نقش مهمی در حمایت از یک سیستم ایمنی موثر و با عملکرد مناسب ایفا می کند و ما را از عفونت و بیماری در امان نگه می دارد. اگرچه هیچ ماده خاصی در رژیم غذایی شما وجود ندارد که بتواند ایمنی بدن شما را تقویت کند ، اما تعادل سالم کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، چربی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی همراه با ورزش ، خواب و رعایت نکات بهداشتی می تواند ترفندهای خوبی برای رسیدن به این هدف باشد. با این حال، باید به خاطر داشت که اعتدال مساله ای مهم و کلیدی است.
 
گیاه‌خواری و سیستم ایمنی بدن
سیستم ایمنی بدن، دفاع ما در برابر بیماری ها و عفونت هاست. حدود 70-80٪ سیستم ایمنی بدن ما به سلامت روده بستگی دارد.  غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، نبض ها ، دانه ها و مغزها که سرشار از فیبرند، برای روده مفید هستند. از این رو ، تمرکز بر منابع غذایی حاوی ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی که برای مبارزه با عفونت ها با هم کار می کنند ، مفید است. نقش میوه و سبزیجات در سلامتی روده غیر قابل انکار است. 
 
یک رژیم غذایی گیاهی به بهبود سلامت روده ، جذب مواد مغذی از مواد غذایی پشتیبانی کننده سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک می کند. فیبر موجود در  این غذاها به کنترل سطح کلسترول کمک و قند خون را تثبیت می کند، برای مدیریت روده مفید است و  همچنین خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت را کاهش می دهد.
 
 محققان و متخصصان بهداشت  بر این عقیده اند که پلی فنول های موجود در میوه ها و سبزیجات ممکن است به کاهش تضعیف توان شناختی مغز کمک کرده و روند پیشرفت بیماری های مغزی مانند آلزایمر را کند کنند. خوردن غذای گیاهی نه تنها باعث تغذیه بدن و سلول ها می شود ، بلکه به دلیل ضریب گلیسمی پایین و محتوای فیبر بالا به فرد در حفظ وزن سالم کمک می کند. همچنین مهم است که از روش های پخت و پز سالم استفاده کنید تا حداکثر سود را از غذاهای گیاهی که می خورید دریافت کنید.
 
یک رژیم غذایی سالم و متعادل هنگامی که  با خواب کافی ، بهداشت مناسب ، ورزش منظم و کاهش استرس همراه باشد ، سلامتی و قوای جسم  را افزایش می دهد. یک سیستم ایمنی قوی به بهبود سریعتر از بیماری ها کمک می کند. بیماری همه گیر COVID-19 ، علیرغم پیامدهای مضر خود ، زنگ هشدار و خطر را برای سلامتی همه انسان ها به صدا در آورده است. 
 
 اقدامات احتیاطی ساده - ایمنی قوی ، خواب خوب و عادات غذایی سالم و مغذی ، اگرچه پر زرق و برق نیست ، اما تنها مواردی است که می تواند ما را در برابر اختلالات سلامتی مزمن محافظت کند.
 
مترجم: لیلا فرجی
سرویس ترجمه بهداشت نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو