بهترین شامپو برای موهای چرب چیست؟ [ایرانی و خارجی]

بهترین شامپو برای موهای چرب چیست؟ [ایرانی و خارجی]


منبع: زیبامون

361

1399/7/9

12:56


اگر به دنبال یک شامپوی مناسب برای موهای چرب هستید تا از این مشکل رهایی پیدا کنید، حتما این مقاله از زیبامون رو بخونید و با استفاده از راهنمایی‌ها و معرفی‌هایی که براتون آماده کردیم، بهترین انتخاب رو داشته باشید.

بهترین شامپو برای موهای چرب چیست؟ [ایرانی و خارجی]

چرب شدن موها یکی از مشکلات رایج در بین زنان و مردان در همه جای دنیاست و باعث میشه تا این افراد یک تجربه ناخوشایند و حتی خجالت آور داشته باشند؛ چراکه چرب بودن موی سر نه تنها باعث ایجاد شوره مو و ریزش موها میشه بلکه چرب بودن ظاهر موها ممکنه باعث بشه که دیگران احساس کنند موهای شما کثیف هست و همین موضوع میتونه برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل باشه!

شاید شما هم مانند تمام افرادی که دارای موی چرب هستند، سالانه هزینه‌های خیلی زیادی رو برای درمان چرب شدن موها صرف کرده باشید، اما لازمه بدونید که کارآمدترین و موثرترین راه حل برای برطرف کردن این مشکل آزار دهنده، استفاده از یک شامپوی مناسب و مخصوص موهای چرب هست!

به طور کلی 2 نوع موی چرب وجود داره: 1) چرب بودن پوست سر و موها از ریشه و 2) پوست سر چرب با ریشه‌های روغنی و موهای خشک.

بنابراین قبل از هر اقدامی برای برطرف کردن و یا جلوگیری از چرب شدن بیش از حد موها، باید تشخیص بدید که موهای شما دارای چه نوع چربی هست و بعد متناسب با مشکلی که دارید، بهترین روش درمانی و مراقبتی رو انتخاب کنید.

با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید و با بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی برای موهای چرب آشنا بشید و نکات مهم و کاربردی برای انتخاب یک شامپوی مناسب برای موهای چرب رو یاد بگیرید و از این طریق بهترین و اصولی‌ترین مراقبت رو از زیبایی و سلامت موهای خود داشته باشید.

 

حتما بخوانید: ماسک مو و شامپو خشک خانگی برای از بین بردن چربی مو

 

بهترین برند شامپو خارجی برای موهای چرب

 

شامپو کراستاس موی چرب (KÉRASTASE) 

نام محصول: Densifique Bodifying Shampoo

این شامپو و نرم کننده مکمل آن، جز بهترین شامپوهای خارجی برای موهای چرب هستند که نه تنها باعث ضخیم شدن تارهای مو و افزایش حجم مو میشه بلکه هیچگونه سنگینی روی موها به وجود نمیاره و کمک میکنه تا موها خیلی دیرتر چرب و براق بشن.

 

شامپو کراستاس موی چرب

 

شامپو HERBAL ESSENCES، بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب

نام محصول: Blue Ginger & Micellar Water Shampoo

این شامپو به لطف ترکیبات گیاهی استفاده شده در آن مثل زنجبیل و میسلار واتر، جز یکی از بهترین شامپوهای گیاهی برای موهای چرب و رنگ شده هست که تاثیر خیلی خوبی در تمیز شدن موها داره، احساس سنگینی روی مو به وجود نمیاره و باعث حفظ رنگ موی شما هم میشه.

 

شامپو گیاهی برای مو چرب

 

شامپو L'ORÉAL PARIS، بهترین شامپو برای پوست سر چرب و موی خشک

نام محصول: Elvive Extraordinary Clay Rebalancing Shampoo

داشتن پوست سر و ریشه مو چرب به همراه ساق مو خشک، یک ترکیب دشوار هست که به مراقبت بیشتری نیاز داره. شامپو چند کاره لورال پاریس، ترکیبی از 3 نوع رس تصفیه شده هست که باعث کاهش چربی در ریشه مو و پوست سر میشه و همچنین ساقه مو رو تغذیه کرده و سالم نگه میداره!

 

شامپو لورال برای مو چرب

 

شامپو HEAD & SHOULDERS، بهترین شامپو برای موهای چرب و شوره دار

نام محصول: Instant Oil Control Anti-Dandruff Shampoo

اگر موهای چرب دارید و در کنار آن پوست سر شما خشک و خارش دار هست، شامپو خارجی هِد اَند شولدرز میتونه هر دو مشکل رو برطرف کنه. دلیل اصلی که باعث شده تا این شامپو به یکی از معتبرترین برندهای شامپو برای از بین بردن چربی و شوره مو بشه این هست که از عنصر فعال zinc pyrithione برای از بین بردن پوسته و پوسته و شوره سر در فرمولاسیون شامپو استفاده کرده و رایحه دلپذیری هم داره.

 

شامپو خارجی برای مو چرب

 

شامپو GARNIER FRUCTIS، بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک

نام محصول: Full & Plush Shampoo

چرب بودن پوست سر باعث میشه تا موها بسیار نازک و چسبیده به کف سر دیده بشن. این شامپو دارای اثر حجم دهنده و ضخیم کننده تارهای مو هست و بدون اینکه احساس سنگینی روی موها داشته باشه، باعث میشه تا حجم خیلی خوبی رو برای موهای چرب و نازک به وجود بیاد. بنابراین اگر قصد دارید کمی دلربایی به موهای خود اضافه کنید، حتما این شامپو رو امتحان کنید. 

 

بهترین شامپو برای مو چرب و نازک

 

شامپو موهای چرب کلیر (Clear)، بهترین شامپو برای موهای چرب و شوره دار آقایان

نام محصول: Clear Refreshing Grease Control Shampoo

اگر شما هم جز آن دسته از آقایانی هستید که با چربی مو و شوره سر مواجه هستید، بهتون پیشنهاد میکنیم شامپو موهای چرب کلیر رو حتما امتحان کنید. این شامپوی دارای عصاره نعنا و روغن درخت چای هست و تاثیر خوبی در کنترل شوره سر داره، عصاره جنیسینگ استفاده شده در این شامپو باعث تحریک رشد مو شده و از ریزش مو جلوگیری میکنه و به دلیل غنی بودن از مواد معدنی، تاثیر خیلی خوبی در تغذیه رسانی به پوست سر و مو میشه و بعد از هر بار استفاده حس تمیزی خیلی خوبی رو به همراه داره.

 

شامپو کلیر برای مو چرب

 

شامپو اریکه برای موهای چرب (ERIKEH)

نام محصول: anti dandruff shampoo for greasy hair

این شامپوی فرانسوی، حاوی ترکیباتی برای کنترل ترشح چربی در پوست سر بوده و از این طریق، تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن عوامل ایجاد کننده شوره شر داره. بعد از استفاده از این شامپو نه تنها شوره سر و چربی مو از بین بره، بلکه موهایی فوق العاده سبک، پرحجم و زیبا خواهید داشت. این شامپو هم برای خانمها و هم برای آقایان مناسب هست.


 

شامپو اریکه برای مو چرب

 

شامپو داو برای موهای چرب

نام محصول: Dove Purifying For Oily Hair Shampoo

اگر به دنبال یک شامپوی مناسب برای تنظیم چربی پوست و موی سر، تقویت موها و ایجاد لطافت برای موهای خود هستید، شامپو داو میتونه انتخاب خیلی خوبی باشه. این شامپو هم برای خانمها و هم برای آقایان مناسبه و تاثیر خیلی خوبی در کاهش چربی مو داره.

 

شامپو داو برای مو چرب

 

حتما بخوانید: ماسک مو خانگی برای موهای چرب

 

بهترین شامپو ایرانی برای موهای چرب 

 

شامپو فولیکا برای موهای چرب 

نام محصول: Fulica Seboregulating Shampoo For Oily Hair

این شامپوی ایرانی، حاوی سبومین برای تنطیم و کنترل چربی از غدد سبابه پوست سر هست و مانع از تجمع چربی در پوست سر میشه و میتونه جز انتخابهای خیلی مناسب برای کاهش چربی مو مردان و زنان باشه.

 

شامپو فولیکا برای مو چرب

 

شامپو خاک رس هیدرودرم

نام محصول: Hydroderm Sabal Clay Sebo Regulating Shampoo

اگر به دنبال یک شامپوی ایرانی با کیفیت برای کنترل چربی مو هستید، شامپو خاک رس هیدرودرم میتونه انتخاب مناسبی براتون باشه. این شامپو حاوی عصاره خاک رس، آرنیکا و آویشن بوده و به همین دلیل تاثیر خیلی خوبی در کاهش چربی موها داره.

 

شامپو خاک رس هیدرودرم برای مو چرب

 

شامپو موی چرب سینره

نام محصول: Cinere Moringa And Grapefruit Hair Shampoo

سینره یکی از برندهای نام آشنای ایرانی هست که محصولات متنوعی رو برای مراقبت از موها طراحی و تولید کرده است. این شامپو موی چرب سینره حاوی عصاره گریپ فروت برای درخشش و شادابی موها، عصاره چای سبز برای کاهش و کنترل ترشح چربی پوست سر، حاوی خواص ضد التهابی و فاقد پارابن بوده و یک انتخاب خیلی عالی برای استفاده روزانه خانمها و آقایانی هست که دارای موی چرب هستند.

 

شامپو مو چرب سینره

 

شامپو استم سل سبز، بهترین مارک شامپو برای موهای چرب

نام محصول: Stem Cell Oily Scalp Theraphy Shampoo

این شامپو ایرانی، یکی از بهترین شامپوهای بدون سولفات، ضد حساسیت و تنظیم کننده چربی پوست سر و مو هست که برای موهای چرب طراحی شده و میتونه این مشکل رو هم برای خانمها و هم برای آقایان برطرف کنه. 

 

شامپو استیم سل سبز برای مو چرب

 

حتما بخوانید: 4 دستور و درمان خانگی آسان برای موهای چرب

 

چگونه یک شامپوی مناسب و عالی برای موهای چرب انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتونید یک انتخاب عالی داشته باشید، باید لیست ترکیبات تشکیل دهنده شامپو رو به خوبی مورد بررسی قرار بدید. شامپویی که برای موهای چرب مناسب هست، باید دارای ترکیبات خیلی کم و مختصر باشه.

 

  • اگر پوست سر شما چرب هست، شامپوهای حاوی سولفات میتونن به از بین بردن آلودگی و چربی اضافی پوست سر کمک کنند.

 

  • شما نباید به سراغ شامپوهای مرطوب کننده، صاف کننده و مخصوص موهای فر بروید.

 

  • به دنبال شامپوهایی باشید که در برچسب روی آن، از کلماتی مثل ایجاد تعادل (balance)، استحکام (strength) و افزایش حجم مو (volume) استفاده شده باشه. این شامپوها، محصولاتی هستند که اگرچه مرطوب کننده مو نیستند اما برای از بین بردن چربی موها، بسیار موثرتر عمل می‌کنند.

 

  • شما باید به دنبال شامپویی باشید که چربی اضافی موها رو از بین ببره بدون اینکه تعادل طبیعی پوست سر و موها رو بر هم بزنه. Gentle micelles، مولکولهایی هستند که میتونن چربی اضافی و شوره سر رو به خوبی از بین ببرند. پس بهتره شامپویی رو انتخاب کنید که حاوی این مولکول باشه. 

 

  • شامپوهایی که حاوی عصاره نعناع فلفلی، رزماری و روغن درخت چای هستند، می‌تونن در کنار پاک سازی چربی پوست سر و مو، بافت موهای شما رو شفاف کنند و در برطرف کردن این مشکل بسیار موثر خواهند بوذ.

 

  • برای انتخاب بهترین شامپو برای موهای چرب باید چند آزمون و خطا از بین شامپوهای مختلف داشته باشید تا بتونید بهترین ترکیب رو که با شرایط موهای شما سازگار هست رو پیدا کنید.

 

موهای چرب

 

حتما بخوانید: چرا موهایم زود چرب می شود؟

 

سخن آخر

این روزها محصولات بسیار متنوعی از برندهای معتبر ایرانی و خارجی، متناسب با شرایط و ویژگی‌های مختلف مو طراحی و تولید شده که بهتره قبل از خرید، ابتدا جنس مو و ویژگی مربوط به موهاتون رو بشناسید و برای برطرف کردن مشکلات مربوط به موها، بهترین و مناسبترین انتخاب رو داشته باشید.

اگر موهای چرب و روغنی دارید، بهترین کار این هست که از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنید و از این طریق، تولید چربی در پوست سر و مو رو کنترل کرده و به تدریج، شرایط طبیعی برای موهاتون ایجاد کنید. آشنایی با بهترین شامپوها برای موی چرب و همچنین آشنا بودن با ترکیبات موجود در این شامپوها میتونه به شما کمک کنه تا یک انتخاب عالی داشته باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو