طرز تهیه ترشی کیوی

105

1399/7/9

12:57


دستور تهیه ترشی کیوی

امروز با آموزش طرز تهیه ی یه ترشی خوشمزه اومدیم که بر خلاف ترشی های دیگه فصل درست کردنش زمستونه ،کیوی از میوه های خوشمزه ی زمستانی که درست کردن ترشی کیوی بسیار آسان و سریع هستش … طعم فوق العاده ای داره و طرفدارانش هم کم نیستن … و برای بدن بسیار مفید خصوصا بعد خوردن غداهای گوشتی که باعث هضم اون ها میشه ، درست کردن این ترشی مواد خیلی زیادی نمیخواد … عده ای لیته و عده ای ترشی رو بار میذارن امروز رسپی های مختلف این ترشی رو اوردیم که هر کدوم مورد پسند بود رو درست کنید … لطفا نظرات خودتون رو هم برامون بفرستین

طرز تهیه ترشی کیوی

طرز تهیه ترشی کیوی

مواد لازم

کیوی یک کیلو
گلابی ۳ عدد
سیب ۳ عدد
پرتقال ۳ عدد
قیسی ۲۰۰ گرم
شکر قهوه ای ۵۰ گرم
رنده پوست لیموترش ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق غذاخوری پودر هل یک قاشق مرباخوری
پودر جوز هندی ۱ قاشق چایخوری ▪️سرکه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه ترشی کیوی

ترشی کیوی را به هفت  هشت روش میتوان تهیه کرد که در اینجا دو روش که تقریبا مشابه هم هستند آموزش داده میشود.

روش اول:

کیویها را پوست میگیریم و حبه ای خرد میکنیم طوری که خیلی ریز نباشد.گلابی و سیب را با پوست خرد میکنیم تا ماندگاری آنها بیشتر باشد و له نشوند.پرتقال را فیله میکنیم. قشنگی این ترشی به این است که مواد آن درشت باشند و له نشوند.کیوی و پرتقال و سیب و گلابی را با هم مخلوط میکنیم.در مورد قیسی میتوانیم ریز خرد کنیم و حدود ۵۰ گرم آن را داخل ترشی بریزیم و بقیه آن را داخل حدود نیم لیتر سرکه خیس میکنیمبه مدت ۲ – ۳ ساعت بماند بعد داخل مخلوط کن میریزیم و مخلوط میکنیم سپس به مدت ۵ – ۱۰ دقیقه با همان سرکه میجوشانیم.اگر سرکه ترش باشد میتوانیم نصف لیوان آب اضافه کرده و بعد بجوشانیم.مخلوط سرکه و قیسی را هم به مواد اضافه میکنیم.

بقیه مواد را هم اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.شکر قهوه ای طعم دهنده است و در دو رنگ تیره تر و کم رنگ تر در بازار موجود است که هیچ فرقی ندارد و همان طعم را داراست.میتوانیم شکر قهوه ای را هم داخل سرکه و قیسی بجوشانیم و به این طریق به مواد اضافه کنیم.مواد را کامل با هم مخلوط میکنیم و داخل شیشه مناسب میریزیم.

روش دوم :

یک کیلو کیوی را له میکنیم و با سرکه و نمک و شکر قهوه ای میجوشانیم و بقیه میوه ها را هم اضافه میکنیم. و به جای پودر هل و پودر دارچین از هل درسته و چوب دارچین درسته اضافه میکنیم.این ترشیهای کیوی باید به مدت یک هفته داخل یخچال بماند تا آماده خوردن باشد.برای تهیه ترشی آلبالو به روش زیر عمل میکنیم:آلبالوی تازه یا خشک را میشوییم و سپس روی پارچه خشک میکنیم و سپس با سرکه خیس میکنیم و داخل شیشه میریزیم.

به نسبت هر یک کیلوگرم آلبالو، ۱۵۰ گرم شکر را داخل تابه کارامل میکنیم و به سرکه اضافه میکنیم و به مدت ۱۰ دقیقه میگذاریم بماند تا گلوله نشود و وقتی داغ است روی آلبالو میریزیم و برای هر یک کیلو آلبالو ده عدد فلفل درسته اضافه میکنیم. میتوانیم به جای شکر کارامل شده از شیره خرما یا انگور اضافه کنیم.

طرز تهیه ترشی کیوی و سیب

طرز تهیه لیته کیوی

مواد لازم

کیوی 2 کیلوگرم
نمک 2 قاشق سوپخوری
سرکه به مقدار لازم
تخم گشنیز (پودر شده ) 1 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه لیته کیوی

کیوی‌ را شسته، پوست آن را بگیرید و به‌وسیله چنگال آن‌ها را کاملاً له کنید تا به صورت پوره درآید

سپس در ظرف مورد نظر بریزید، نمک را به آن اضافه کنید، روی آن را با سرکه بپوشانید و به مدت 15 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، تخم‌گشنیز را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. پس از آن در شیشه مخصوص ترشی بریزید و درِ آن را محکم ببندید.

نکته:

کیوی را در مخلوط‌کن نریزید، هسته‌های کیوی خرد و تند می‌شود.

 

ترشی لیته کیوی و میوه های خوشمزه

طرز تهیه

میوه ها شامل هلو. خیار. به. هویج. گل کلم یا کلم پیچ. سیب. گلابی. کرفس. کیوی . خرمالو
من اول هلوهارو با غذاساز له کردم.
سیب و گلابی و گل کلم رو جداگانه با غذاساز ریز خرد کردم. هویج پخته و سیر هم رنده کردم. فلفل تند رو داخل مخلوط کن ریختم. همه رو به هلوی له شده اضافه کردم . پودر گلپر و پودر تخم.گشنیز و سیاه دانه و نمک هم ریختم و مخلوط کردم و داخل شیشه ریختم.
این ترشی سبزی نیاز نداره.
چون هلو له میشه و به ترشی لعاب میده سرکه زیادی هم نیاز نداره.
این ترشی یک هفته بعد قابل استفاده است.
من کیوی و خرمالو و به و کرفس و خیار نریختم
حس کردم کرفس طعم غالب بهش بده
کمی گیلاس له شده داخل فریزر داشتم اونو ریختم.
کلا با میوه های در دسترس که تو یخچال داشتم درست کردم. دستتون بازه هرمیوه ای خواستید میتونید بهش اضافه کنید.

طرز تهیه ترشی کیوی خانگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو