دسته بندی : گل و گیاه

چطور از گل فیلودندرون در خانه مراقبت کنیم ؟؟

فیلودندرون ها جزء گیاهان جذاب و محبوب و پر جنب و جوش با شاخ و برگ های باشکوه و چشم نواز هستند و ترکیبی از طبیعت و تازگی را به خانه یا فضای بیرون منتقل می کنند. این گیاهان به ویژه مراقبت آسان دارند، به این معنی که آنها گیاهان مناسبی برای هرکسی هستند که مهارت زیاد یا وقت زیاد برای نگهدرای از گلهای آپارتمانی ندارد. این گیاه با روش های ساده برای مراقبت و تکثیر شما را عاشق خودش میکند.

بسم الله الرحمن الرحیم 

آموزش نگهداری از گل فیلودندرون یا برگ انجیری

 

روش اول: چطور یک فیلودندرون خوب داشته باشیم؟

  1. از دانه شروع کنید.

پرورش یک فیلودندرو از یک بذر مدت زمان زیادی طول می کشد، اما می توانید آنها را از مغازه های باغبانی آنلاین خریداری کنید یا شخصاً آنها را در زمان شکوفه ریزی جمع آوری کنید. دانه ها را در حدود ۱/۳ اینچ (۱ سانتیمتر) در اعماق خاک مغذی قرار داده و به آرامی آنها را بپوشانید. به طور مرتب خاک را اسپری کنید تا مرطوب شود.
قبل از کاشت، بذرهای فیلودندرون،پ نیازی به خیس شدن ندارند. وقتی که دمای خاک بین ۶۸ تا ۷۳ درجه فارنهایت یا ۲۰ تا ۲۳ درجه سانتی گراد نگه داشته شود، حدود ۲ تا ۸ هفته طول می کشد تا بذرها جوانه بزنند. وقتی نهال جوانه زد و به اندازه کافی محکم شد، به آن رسیدگی کنید، هر یک را به گلدان کوچک خود منتقل کنید تا رشد ریشه قوی حاصل شود.

فیلودندرون گوش گرگی

گل فیلودندرون (۲)

 

  1. از ساقه قلمه بزنید.

اگر کسی را می شناسید که دارای یک فیلودندرون سالم است یا یک گیاه وحشی در حال رشد پیدا کرده است، می توانید از آن ساقه بگیرید. اطمینان حاصل کنید که حداقل ۳ اینچ (۷.۵ سانتی متر) زیر گیاه را در یک ساقه برگ بریده و برگ های پایین آن را در نزدیکی برش جدا کنید. برش را در یک گلدان پر از آب در نزدیکی نور متوسط ​​قرار دهید. هنگامی که ریشه ظاهر می شود، برش را در گلدان کوچک با خاک گلدان بکارید. مهم است که برش را به طور مرتب سیراب کنید. مطمئن شوید که سوراخ های زهکشی در ته گلدان شما وجود دارد، به طوری که برش از آب بیش از حد محافظت شود.

فیلودندرون برگ انجیری

گل فیلودنرون (۳)

 

  1. قلمه برگ به یک گل دیگر .

این روش می تواند زمانی مورد استفاده قرار گیرد که فیلودندرونی که می خواهید از آن استفاده کنید خیلی بالغ یا ضخیم باشد. با برش نیم راه از یک شاخه بالغ با زاویه ۴۵ درجه انجام شده باشد. یک قطعه پلاستیکی کوچک (مانند یک بطری) را در نیمه قسمت برش داده شده قرار دهید، محل برش را با یک توپ مرطوب از خزه بپیچانید، و سپس با استفاده از بسته بندی و رشته های پلاستیکی، خزه را روی ساقه بپیچانید و ببندید. بعد از دو هفته، ریشه های موجود در خزه را مشاهده می کنید.

اگر گیاه قادر به پشتیبانی از گیاه خود نباشد، می توانید شاخه نیمه بریده را به یک گیاه پایه وصل کنید. ساقه را حدود ۱ اینچ (۲.۵ سانتی متر) از محل لایه برداری هوا جدا کنید. بسته بندی پلاستیکی را برداشته و توپ خزه ریشه دار را درون گلدان کوچک و دارای خاک غنی قرار دهید. مطمئن شوید گلدان دارای زهکشی خوبی باشد.

فیلودندرون برگ قلبی

گل فیلودندرون (۴)

 

  1. یک فیلودندرون را از گلخانه بخرید.

اگر می خواهید بلافاصله از یک فیلودندرون تمام عیار لذت ببرید، به یک گلخانه محلی مراجعه کرده و یکی را در آنجا خریداری کنید. انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد و اکثر آنها گران نیستند. فیلودندرون های کوچک نباید بیش از ۱۰ دلار قیمت داشته باشند، زیرا انواع گران تر با دستورالعمل های مراقبت ویژه خود همراه هستند.

فیلودندرون بلک

گل فیلودنرون (۵)

 

قسمت دوم: ایجاد شرایط مناسب رشد

  1. سایه و نور غیرمستقیم آفتاب را فراهم کنید.

فیلودندرون بومی جنگل های بارانی است و در زیر کوه های ساحلی وحشی رشد می کند، بنابراین می توانید مکانی را در خانه خود انتخاب کنید که سایه و خورشید غیرمستقیم (۸-۱۰ ساعت در روز) را برای تقلید از این شرایط فراهم کند. اکر گیاه شما در یک اتاق بدون آفتاب قرار دارد، می توانید با ترکیبی از نورهای فلورسنت و رشته ای، نور مصنوعی ایجاد کنید.

فیلودندرون اسکاندنس

گل فیلودندرون (۶)

 

  1. از خاک مرغوب استفاده کنید.

خاک مغذی با وزن کم بهترین شرایط رشد را برای فیلودندرون ها فراهم می کند. می توانید با افزودن کود گیاهی، برگ های فاسد شده، الیاف نارگیل یا خاک گل، خاک باغ ارزان قیمت را غنی کنید.

فیلودندرون قلبی

گل فیلودنرون (۷)

 

  1. به طور مرتب به گیاه آب بدهید.

اگر می خواهید همیشه خاک را مرطوب نگه دارید، نباید آن را خیس کنید. یک منبع آب کافی برای رشد برگ های بزرگ و یکنواخت مهم است. یک ائوری رایج وجود دارد که باید در زمستان کمتر به فیلودندرون آب داد، اما این درست نیست. جنگل های بارانی بومی تقریبا در کل سال بارندگی می کنند، بنابراین مهم است که هنگام مراقبت از گیاهان از این شرایط تقلید کنید.

فیلودندرون بالا رونده

گل فیلودندرون (۸)

 

  1. زهکشی خوبی را فراهم کنید.

اگر فیلودندرون بیش از حد مرطوب شود، ریشه هایش پوسیده می شوند، بنابراین مطمئن شوید خاک شما خیلی خیس نشود و گلدان های شما همیشه حاوی سوراخ زهکشی باشند. برای رفع تراکم بیش از حد، خاک را با دستان خود به آرامی ورز دهید و بشویید تا هوا اضافه شود و توده های خاک را بشکنید.

فیلودندرون امپریال

گل فیلودنرون (۹)

 

  1. دما و رطوبت را کنترل کنید.

فیلودندرون ها بومی آب و هوای معتدل هستند، به این معنی که در هوای گرم و مرطوب بهترین حالت را دارند. دمای ایده آل برای یک فیلودندرون در حدود ۶۵ درجه فارنهایت (۱۸ درجه سانتیگراد) با رطوبت ۶۰٪ است. گیاهان در برابر نوسان دما سازگار هستند و می توانند در دماهای حداقل ۵۵ درجه فارنهایت (۱۳ درجه سانتیگراد) زنده بمانند، اما نمی توانند در یخ زدگی زنده بمانند. پس می توانید یک مانیتور دما و رطوبت در اکثر مراکز باغ خریداری کنید.

چگونه فیلودندرون را تکثیر کنیم

گل فیلودندرون (۱۰)

 

  1. بگذارید گیاه رشد کند.

یک فیلوندرون که از آن به خوبی مراقبت شده باشد، می تواند تا ۱۰ فوت (۳ متر) از ارتفاع رشد کند. برای رسیدن به این ارتفاع، بسیاری از انواع فیلودندرون ها برای پشتیبانی باید از چیزی محکم استفاده کنند، بنابراین حتماً گیاه را در فاصله با یکدیگر قرار دهید. همچنین می توانید شاخه های درخت یا خزه را درست در گلدان برای تسهیل در رشد طولی قرار دهید.

چگونه فیلودندرون را قلمه بزنیم

گل فیلودنرون (۱۱)

 

بخش سوم: نکات مهم در نگهداری از فیلودندرون در خانه 

 

  1. ۵ تا ۶ بار در سال آنها را با کود مفید تغذیه کنید.

فیلودندرون ها به خاک مغذی احتیاج دارند. کود مایع یک منبع غذایی عالی است، اما حتماً دستورالعمل ها را رعایت کرده و از ضعیف ترین کود های رقیق شده ای که در برچسب مشخص شده است استفاده کنید. از آنجا که ایت گیاهان آفتاب مستقیم نمی خورند، نمی توانند کود قوی را پردازش کنند. اگر گیاه شما در معرض نور خورشید فصلی متنوع باشد، می توانید کمی بیشتر در ماه های پاییز و زمستان آنها را بارور کنید. این رشد پایدار تر خواهد بود. هرچه گیاه شما بزرگتر شود، برای حمایت از رشد گسترده و سبز برگ، مقادیر نیتروژن را افزایش دهید.

چگونه فیلودندرون را زیاد کنیم

گل فیلودندرون (۱۲)

 

  1. مراقب علائم بیماری باشید.

اگر متوجه لکه های زرد یا لکه های آفتاب سوختگی روی برگها هستید، یعنی گیاهتان در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته است. اگر برگ های گیاه قهوه ای می شود و از بین می رود، از کود بیش از حد زیاد استفاده نکنید. اگر برگ ها شروع به زرد شدن کردند، یعنی بیش از حد به آنها آب می دهید. برگهای پژنرده بدان معنی است که نیاز به آب بیشتری دارید. کنه های عنکبوتی، اشکالات غذایی، حشرات و … آفاتی هستند که می توانند به گیاه شما آسیب برسانند. اگر به آنها توجه کردید، سعی کنید آنها را با یک صابون ملایم، آب گرم و یک پارچه نرم پاک کنید.

فیلودندرون آب زیاد میخواد ؟

گل فیلودنرون (۱۳)

 

  1. سالانه گلدان گیاه را عوض کنید.

با رشد، گیاه به یک گلدان بزرگتر برای زندگی نیاز خواهد داشت. ریشه های فیلودندرون مقداری از گرفتگی را ترجیح می دهند، اگرچه نه گرفتگی بیش از حد. هنگامی که متوجه می شوید ریشه های گیاه شما به صورت فشرده در هم قرار گرفته‌اند، زمان آن است که گیاه را به گلدان جدید منتقل کنید که ۲ تا ۳ اینچ (۵ تا ۷.۵ سانتی متر) بزرگتر باشد. هر گیاه متفاوت خواهد بود و عادات رشد به محل زندگی شما بستگی دارد اما معمولاً بهتر است در اواخر زمستان یا بهار، مجدداً گلدان جدید را مورد استفاده قرار دهید. البته در صورتی که نمی خواهید که ریشه ها در فضای جدید خاک خشک شوند.

فیلودندرون نور زیاد میخواد ؟

گل فیلودندرون (۱۴)

 

  1. در هر دوره رشد آهسته، آن را هرس کنید.

اگر متوجه می شوید رشد گیاه شما در حال کند شدن است، زمان خوبی برای هرس کردن آن است. با استفاده از برش های هرس، ریشه های پوسیده و هر قسمت را روی گیاه که در آن رشد مبهم وجود دارد، اصلاح کنید. برای رسیدن به قد کوتاه تر و مطلوب تر می توانید نوک های گیاه را نیز اصلاح کنید. برای دسترسی به ریشه های هرس، گیاه را داخل گلدان کنید و هر خاک چسبیده را به آرامی از بین ببرید. بهترین زمان برای هرس ریشه، زمانی است که گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل می کنید.

برای فیلودندرون چه خاکی خوبه 

گل فیلودنرون (۱۵)

 

  1. گیاه خود را تمیز نگه دارید.

بسیاری از افراد فیلودندرون های خود را در داخل خانه نگه می دارند و گرد و غبار می تواند منافذ روی برگ آنها را مسدود کنند. حتما گیاه خود را با پارچه ای نرم و مرطوب، تمیز کنید گرد و غبار را دور نگه دارید.

برای فیلودندرون چه کودی خوبه 

گل فیلودندرون (۱۶)

 

پرسش و پاسخ در مورد نگهداری فیلودنرون یا برگ انجیری

 

سوال ۱ :

در صورت قرار گرفتن در معرض دمای انجماد باید از گیاه مراقبت کرد؟

پاسخ : 

اگر می خواهید فیلودندرون شما رشد کند، باید از انجماد درجه حرارت جلوگیری کنید. این گیاه گرمسیری است که به گرما و رطوبت مداوم احتیاج دارد. گیاه خود را به داخل خانه بیاورید تا از سرمازدگی جلوگیری شود

 

سوال ۲ :

برگ های روی فیلودندرون من کوچک است و مثل زمانی که آنها را خریدم پرپشت نیست. چه کار کنم تا برگ ها پر و بزرگ تر شوند؟

پاسخ : 

باید کود فیلودندرون خود را به صورت ماهیانه در طول بهار، تابستان و پاییز با کود مایع اعمال کنید. بیشتر از کود رقیق شده به جای یک دوز غلیظ استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که به طور مداوم گیاه خود را آب می دهید. زیرا خاک همیشه باید مرطوب باشد.

 

سوال ۳ :

چگونه می توان فیلودندرون را از یک برش یا قلمه رشد داد؟

پاسخ : 

گلدان را با کود مناسب پر کنید. یک قطعه بلند از ساقه فیلودندرون را با برگ یا بدون آن برش دهید. برش را در بالای خاک در یک دایره قرار دهید. برای یک تماس خوب، محکم آن را داخل خاک فشار دهید. برش ریشه در همه جا وجود خواهد داشت.

 

سوال ۴ :

آیا گیاهان فیلودندرون در آب قابل رشد هستند؟

پاسخ : 

بله آنها می توانند در کنار برخی از کودها در آب رشد کنند. هنگام خنک شدن، میزان آب را تغییر دهید. همچنین می توانید ریشه ها را اصلاح کنید.

 

سوال ۵ :

عمل این گل چقدر است یا چه مدت یک فیلودندرون زنده خواهد ماند؟

پاسخ : 

فیلودندرون می تواند برای مدت زمان طولانی (حدود ۵۰ سال) زنده بماند تا زمانی که به خوبی مراقبت شود و هنگام عدم موفقیت گیاه مداخلات انجام شود.

 

سوال ۶ :

برگ های روی فیلودرون من زرد می شود. چرا این اتفاق می افتد؟

پاسخ : 

این اتفاقبه طور معمول ناشی از آب زیاد است. مدتی زمان بگذارید تا خاک خشک شود و دوباره آب دادن به آن را شروع کنید.

 

سوال ۷ :

فیلودندرون چه مدت می تواند در آب رشد کند؟

پاسخ : 

بسیار نامحدود. من آنها را در تمام مخازن ماهی های طلای خود رشد می دهم و پرورص ۷-۸ ساله برخی از آنها را دیده ام.

 

سوال ۸ :

آیا می توانم هنگام کاشت آن در زمین، فیلودندرون خود را در گلدان بگذارم؟

پاسخ : 

می توانید اما در نهایت رشد را مهار می کند. اگر در آب و هوایی که برای گیاه به اندازه کافی گرم است، آن را در زمین قرار دهید، رشد می کند. اما رشدی که بسیار بزرگتر از خود گلدان است.

 

منبع wikihow / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه