نکات استایل که هر خانمی باید بداند!

نکات استایل که هر خانمی باید بداند!


منبع: زیبامون

320

1399/7/9

17:43


لباس پوشیدن و استایل خانمها جزئیات و نکات خیلی زیادی داره که لازمه برخی از این نکات رو بشناسید تا بتونید یک استایل شیک و منحصر به فرد داشته باشید. بهترین نکات مربوط به استایل خانمها رو در زیبامون بخوانید.

نکات استایل که هر خانمی باید بداند!

شیک پوشی و خوش استایل بودن مهارتی هست که لازمه بر روی تمام جزئیات آن دانش و تسلط کافی داشته باشید! اگرچه این کار ممکنه خیلی سخت و دشوار باشه، اما اگر نکات مربوط به استایل خانمها رو بلد باشید میتونید خیلی راحت این نکات رو در عمل اجرا کنید و سبک و استایلتون رو چند درجه ارتقا بدید.

برخی از این نکته‌ها ممکنه خیلی ساده و پیش پا افتاده باشن اما میتونن تغییرات خیلی بزرگ و جذابی رو در استایل روزانه شما به وجود بیارن و کمک می‌کنند تا در هر موقعیتی که قرار هست حضور پیدا کنید، استایلی شیک و خانومانه داشته باشید.

ما در این بخش از زیبامون دات کام، تعدادی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات استایل که تمام خانم‌ها باید با آن آشنا باشند رو براتون گردآوری کردیم. با ما همراه باشید و با به کار گیری این نکات طلایی، یک استایل عالی و شکیل داشته باشید.

 

حتما بخوانید: چگونه برای یک قرار عاشقانه آماده شویم و لباس بپوشیم!

 

1. کمد لباسها رو سازماندهی کنید

وقتی صحبت از شیک پوشی میشه، نظم بخشیدن، سازماندهی و مرتب کردن کمد لباس، حرف اول رو میزنه. لباسهایی که سالهاست در کمد لباس باقی موندن و تمایلی به پوشیدن و استفاده از این لباس‌ها رو ندارید، در صورت تمیز و نو بودن هدیه بدید یا به فروش برسونید.

سپس لباس‌های باقی مونده‌ای که قرار هست استفاده کنید رو به طور مرتب در کمد لباس بچینید و لباسهایی که نیاز به آویزان شدن دارند رو بیاویزید و بقیه لباسها رو جمع کنید. با این کار ساده، نه تنها کمد لباسهاتون نظم خوبی پیدا میکنه و نفس میکشه، بلکه شما هم میتونید در انتخاب لباس، بهتر عمل کنید و فضای کافی برای اضافه کردن لباس‌های مورد علاقتون ایجاد میشه.

 

مرتب کردن کمد لباس

 

2. یک خیاط خوب و ماهر پیدا کنید

یک خیاط خوب و حرفه‌ای میتونه لباس‌های ساده و معمولی شما رو به لباس‌هایی خاص که انگار مخصوص شما طراحی و دوخته شدند، تبدیل کنه. شما میتونید لباس‌های قدیمی یا جدید خودتون رو به خیاط بسپارید تا تغییرات مورد نظر رو بر روی این لباس‌ها اعمال کنه تا لباس‌ها دقیقا همون چیزی بشن که شما دوست دارید. 

 

خیاط

 

حتما بخوانید:  نکات کوتاه و کاربردی برای خوشتیپ شدن خانم ها

 

3. تعادل رو در پوشش بالاتنه و پایین تنه حفظ کنید

شاید در برخی زمان‌ها، پوشیدن لباس‌های گشاد و آزاد یا لباس‌ها تنگ و چسبان ترند بشه و شما هم تمایل به استفاده از این سبک و استایل داشته باشید، اما نکته مهمی که در این مواقع وجود داره این هست که هیچ چیز به اندازه ایجاد تعادل در استایل و لباس پوشیدن نمیتونه شما رو شیک و پوش و جذاب نشون بده!

بنابراین در هنگام انتخاب لباس حتما به این نکته توجه داشته باشید که لباس‌های بالا تنه و پایین تنه شما باید مکمل هم باشند و تعادل خوبی رو در استایل شما به وجود بیارن. مثلا اگر یک لباس گشاد و آزاد پوشیدید بهتره این لباس رو با یک شلوار متناسب و تقریبا تنگ ست کنید و اگر شلوار دمپا گشاد یا دامن پوشیدید بهتره از یک تاپ، تیشرت یا شومیز فیت و متناسب با اندام خود استفاده کنید تا تعادل خوبی در استایلتون به وجود بیاد.

 

استایل زنانه شیک و متعادل

 

4. لباس‌هایی رو خریداری کنید که متناسب با اندام شما هستند

شما باید در خرید لباس استراتژیک عمل کنید و لباس‌های رو خریداری کنید که با فرم اندام شما تناسب خوبی داشته باشند. اگر نمیدونید چه لباسی مناسب با فرم بدن شما هست، بهتره نگاهی به لباس‌های مورد علاقه و جذابی که دارید بندازید. مثلا اگر یک شلوار جین اسکینی فاق بلند با یک کمربند خاص‌ رو خیلی دوست دارید و احساس میکنید بعد از پوشیدن این شلوار و کمربند خوشتیپ‌تر میشید، یعنی این شلوار متناسب با فرم بدن شماست و بهتره شلوار جدید رو هم در همون سبک و استایل انتخاب کنید.

 

استایل شیک زنانه متناسب با فرم بدن

 

حتما بخوانید: شکل و فرم مختلف اندام در خانمها + نکات انتخاب لباس مناسب

 

5. برای خرید لباس آمادگی کافی داشته باشید

وقتی قصد خرید لباس دارید، باید خودتون رو برای امتحان کردن مدل‌های مختلف لباس در اتاق پرو آماده کنید و اگر بیش از حد عجله دارید یا خیلی خسته هستید، بهتره خرید لباس رو به وقت دیگه‌ای موکول کنید.

پوشیدن لباس به شما این امکان رو میده تا بتونید سایز مناسب خودتون رو پیدا کنید و لباسهای مورد نظرتون رو در کنار هم ست کنید و از تناسبی که با هم ایجاد میکنند، مطمئن بشید. 

اگر قصد خرید لباس شب یا لباس مجلسی شیک دارید، بهتره لباس زیر مناسب و کفش پاشنه بلند همراهتون داشته باشید تا بتونید یک انتخاب عالی و مناسب داشته باشید.

 

پرو کردن لباس

 

6. از ترکیب کردن الگوهای مختلف لباس در کنار هم نترسید!

لباسهای دارای طرح و الگو یکی از بهترین روشها برای اضافه کردن نشاط و شادی به کمد لباس و استایل شما هست و وقتی چندتا طرح و الگو رو در استایلتون ترکیب می‌کنید، این تاثیر بهتر و بیشتر خواهد شد! بنابراین اگر در چند سال گذشته فقط به پوشیدن لباس‌های با رنگ اصلی و ساده پایبند بودید بهتره کمی جسورانه عمل کنید و لباس‌هایی با طرح گل گلی، الگوی راه راه و شطرنجی، پارچه‌های با طرح پوست حیوانات و مواردی از این دست رو به لباس و استایل خودتون اضافه کنید و از زیبایی و جذابیتی که به همراه دارند، لذت ببرید.

برای یک انتخاب عالی در این زمینه بهتره یک طرح اصلی و کانونی انتخاب کنید و سایر لباس‌هاتون رو با این طرح اصلی ست کنید. مثلا میتونید دو الگو با رنگ همسان یا مکمل رو به استایل خودتون اضافه کنید.

 

استایل زنانه با لباسهای طرح دار

 

حتما بخوانید: قوانین ست کردن لباس و استایل زیبا - مخصوص بانوان

 

7. رنگ لباسها رو متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید

آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که چرا برخی از رنگها خیلی بهتون میاد اما بعضی از رنگها اصلا برای شما مناسب نیست؟! این موضوع فقط به رنگ پوست شما بستگی داره. برای اینکه بتونید بهترین رنگ لباس رو متناسب با رنگ پوستتون انتخاب کنید بهتره آندرتون رنگ پوستتون رو به خوبی بشناسید.

اگر آندرتون پوست شما سرد هست، بهتره به سراغ رنگهایی مثل سفید، مشکی، خاکستری، نقره‌ای و آبی برید و اگر آندرتون پوستتون گرم هست، رنگهایی مثل تناژهای مختلف رنگ قهوه‌ای، زرد، طلایی، زیتونی و قرمز برای شما مناسبتر خواهند بود.

 

انتخاب لباس متناسب با رنگ پوست

 

8. این سه مدل کت رو حتما در کمد لباس خود داشته باشید

شاید تا به حال اینطور تصور میکردید که یک پیراهن کوتاه مشکی و یک تیشرت سفید، جز ملزومات کمد لباس خانمها هستند اما ما بهتون میگیم که این 3 مدل کت، یکی از اجزای ضروری در کمد لباس خانمهای شیک پوش هست: کت مشکی ساده، کت چرمی و کت جین!

کت مشکی و ساده برای استایل شیک و رسمی مناسبه، کت جین یک انتخاب خیلی خوب برای استایل کژوال و روزانه هست و کت چرمی میتونه یک استایل جذاب و خیره کننده برای مهمانی شب براتون به وجود بیاره و هر زمانی که عجله دارید میتونید متناسب با موقعیت خودتون، یکی از این سه کت رو بپوشید و استایل شیک و منحصر به فردی داشته باشید.

 

استایل زنانه با کت چرم مشکی

 

9. اکسسوری رو فراموش نکنید

استفاده از اکسسوری یا لوزام جانبی معمولا آخرین مرحله برای تکمیل شدن استایل شماست. فرقی نمیکنه یک کمربند ساده استفاده کنید یا گردنبند گران قیمتی رو با استایل خودتون ست کنید، اکسسوریها این قدرت رو دارند که استایل شما رو از خوب به عالی تغییر داده و جلوه جذابی رو برای شما ایجاد می‌کنند.

بنابراین استفاده از اکسسوریها رو به هیچ عنوان فراموش نکنید. یک کفش شیک، کیف، کلاه، کمربند، عینک آفتابی، جواهرات، دستمال و شال گردن، ساعت مچی و غیره همگی جز اکسسوریهای مورد نیاز خانمها هستند که بهتره متناسب با استایلی که دارید، بهترین اکسسوری رو مورد استفاده قرار بدید تا جلوه شکیل‌تری داشته باشید.

 

اکسسوری در استایل خانمها

 

حتما بخوانید: این اکسسوری ها استایل خانم ها را جذاب تر می کنند!

 

10. همیشه یک لباس یا شومیز سفید و متناسب با اندام خود داشته باشید

یک بلوز یا شومیز سفید یکی از آیتمهای فوق العاده ارزشمند در کمد لباس خانمهاست؛ زیرا این لباس سفید و ساده هم به خوبی با شلوار مشکی و رنگی ست میشه و هم یه ترکیب عالی با شلوار جین به وجود میاره. علاوه بر این در کنار دامن کوتاه، دامن زیر زانو و دامن بلند هم بسیار شکیل و جذاب میشه و استایل خانومانه و زیبایی رو براتون به وجود میاره. 

 

استایل زنانه با شومیز سفید

 

11. لباسهای مخصوص روزهای شلوغ رو از قبل انتخاب کنید

اگر همیشه وقت زیادی رو صرف انتخاب کردن لباس می‌کنید و به این خاطر صبحها دیر حاضر میشید، بهترین پیشنهاد این هست که چند دست لباس رو از قبل آماده کنید تا در روزهای شلوغ یا مواقعی که خواب می‌مونید دغدغه انتخاب لباس نداشته باشید و خیلی سریع آماده بشید. 

بهتره آخر هفته‌ها که لباس‌هاتون رو می‌شویید و مرتب می‌کنید، آیتم‌های مربوط به یک استایل رو در کنار هم قرار بدید تا در روزهای پر مشغله و زمانهایی که عجله دارید، به راحتی بتونید استایل شیک و زیبایی داشته باشید.

 

آماده کردن لباسها

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو