طرز تهیه شیر چای با طعمی دلپذیر (۲ دستور تهیه)

طرز تهیه شیر چای با طعمی دلپذیر (۲ دستور تهیه)


منبع: آرگا

151

1399/7/9

18:06


دراین مطلب آشپزی و آموزشی طرز تهیه شیر چای یکی از نوشیدنی های گرم خوشمزه را شرح داده ایم، این نوشیدنی استثنایی را که انرژی فوق العاده ای هم دارد، را می توانید در صبحانه و عصرانه میل کنید.

طرز تهیه شیر چای با طعمی دلپذیر (۲ دستور تهیه)

نوشیدنی های سرد و گرم با تنوع بسیاری هستند که هر کدام طعم خاصی دارند و بسته به مواد مورد نیاز  بکار رفته دارای انرژی بالایی نیز می باشند، از جمله این نوشیدنی ها چای می باشد که به صورت های مختلف میل می گردد، در این مطلب طرز تهیه شیر چای را با طعمی عالی آموزش داده ایم.

نوشیدنی گرم و خوش طعم شیر چای از مخلوط شدن چای و شیر بدست می آید، با این کار چای دارای مزه ای لطیف تر می شود، که در وعده های صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد، از دیگر کشورهایی که در آن ها شیر چای مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به هندوستان، انگلستان، هنگ کنگ، کانادا، ایرلند، اسکاتلند، سریلانکا اشاره کرد.

شیوه ی تهیه شیر چای نوعی نوشیدنی گرم و دلچسب

شیر یکی از محصولات لبنی می باشد که با افزوده شدن به بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها طعم فوق العاده ای را به وجود می آورد، از جمله شیر قهوه، شیر نارگیل، شیر موز، شیر کاکائو، شیر پسته که طرفداران زیادی دارد، کافی است یکبار شیر چای را به آسانی در منزل تهیه نمایید و از طعم استثنایی به همراه خانواده و دوستان نهایت لذت را ببرید.

شیوه ی تهیه شیر چای نوعی نوشیدنی گرم و دلچسب

مواد مورد نیاز

  • دو قاشق غذاخوری شکر
  • یک قاشق غذاخوری چای خشک
  • دو لیوان شیر
  • یک عدد چوب دارچین
  • دو عدد دانه هل
  • ۴ عدد میخک
  • یک عدد چوب دارچین

طرز تهیه شیر چای با طعمی جادویی

ابتدا شیر را داخل قابلمه ای بریزید و دانه های هل را به وسیله ی چاقو بریده و همراه با یک عدد چوب دارچین درون قابلمه بیاندازید.

یک قاشق سوپ خوری چای خشک و چهار عدد میخک نیز به آن افزوده و قابلمه را بر روی شعله متوسط قرار می دهید تا بجوشد، سپس پس از جوشیدن شعله زیر قابلمه را کم می کنید و برای ۱۵ دقیقه زمان می دهید تا با دمای پایین بجوشد.

پس از این مدت زمان قابلمه را از روی شعله برداشته و شکر را افزوده و خوب هم می زنید تا شیر چای خوب با دارچین و شکر طعم دار شود.

شیر چای بدست آمده را از درون صافی ریخته و به وسیله ی قاشق(پشت قاشق) ادویه های اضافه شده را کمی فشار داده تا مزه ی آنها خارج شده و در شیر چای حل شود.

در نهایت شیر چای خوشمزه شما آماده ی میل کردن است، می توانید این نوشیدنی مقوی و خوش طعم را هم سرد و هم گرم میل نمایید که کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

آآموزش طرز تهیه شیر چای ناب

روش دیگری نیز برای تهیه شیر چای به روش ساده وجود دارد که در صورت کمبود زمان و البته به میزان کم برای دونفر وجود دارد که در ادامه آموزش داده می شود:

مواد مورد نیاز

  • مقدار کافی شکر (دلخواهی)
  • دو لیوان شیر
  • یک قاشق سوپخوری چای سیاه

چای و شکر و شیر را درون قابلمه ی کوچکی ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا چای بجوشد.

پس از بجوش آمدن شیر دمای زیر قابلمه را کم نموده و زمان تا شیر با دمای پایین بحوشد و رنگ قهوه ای کم رنگ به خود بگیرد.

محلول بدست آمده را از صافی بگذرانید.

مقداری از مخلوط بدست آمده را در لیوان ریخته و مقداری نیز شیر در لیوان بریزد، شیر چای شما آماده است می توانید میل نمایید.

یا می توانید چای را دم کرده و پس از گذراندن از تفاله گیر با شیر و هل ترکیب نموده و میل کنید.

آموزش روش تهیه شیر چای با طعمی جادویی

چند نکته طلایی

  • چای شیر از نوشیدنی های گرم محسوب می شود.
  • این نوشیدنی خوش طعم را می توانید رد وعده های عصرانه و صبحانه تهیه و نوش جان کنید.
  • بهتر است شیر محلی برای تهیه این چای استفاده کنید.
  • پیشنهاد خوبی برای ماه رمضان هنگام افطار می باشد.

شیوه ی تهیه شیر چای خوشمزه و خوش طعم

در این مطلب برای شما کدبانوها و علاقه مندان به انواع نوشیدنی ها، طرز تهیه شیر چای را به دو روش آموزش داده ایم، امیدواریم نهایت بهره را از این مطلب برده باشید، برای آشنایی بیشتر با تزیین انواع نوشیدنی های سرد و گرم بر روی تزیین نوشیدنی ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو