پر پشت کردن ابرو با ۱۰ + ۱ ترفند طبیعی در خانه

پر پشت کردن ابرو با ۱۰ + ۱ ترفند طبیعی در خانه


منبع: آرگا

158

1399/7/9

23:03


در این مطلب راه رهایی از مشکل کم پشتی ابرو را برای خانم هایی که دغدغه شان شده است، جمع آوری کرده ایم تا با روش های طبیعی و خانگی که بسیار کم هزینه می باشند به پر پشت کردن ابروی خود بپردازند.

پر پشت کردن ابرو با ۱۰ + ۱ ترفند طبیعی در خانه

اگر شما نیز به مانند برخی از خانوم های زیبا عقیده دارید که ابرو در جذابیت افراد نقش به سزایی ایفا می کند و در این رابطه نیز فکرتان را بسیار مشغول کرده اید؛ توصیه می شود قبل از اقدام به هر یک از روش های زیبایی ابرو به مانند تاتو و یا هاشور ابرو از روش های طبیعی برای پر پشت کردن ابرو استفاده کنید که در نهایت اطمینان داشته باشید، ضرری برای زیبایی تان به همراه ندارد.

معرفی روش های پر پشت کردن ابرو

پر پشت کردن ابرو

در عصر امروز ابرو های پر پشت و کمانی در افزایش جذابیت افراد بسیار نقش داشته است. درست است که در گذشته ای نه چندان دور بسیاری از خانم ها به دنبال باریک کردن ابرو های خود بودند و فکر می کردند که هرچه آن را کوتاه و نازک تر کنند، زیبا تر می شوند. اما خانم های شیک پوش امروزی ترجیح می دهند، در کنار آراستگی، از ابرو های پر پشت و زیبایی برخوردار باشند که به جذابیت چهره شان می افزاید.

قابل به ذکر می باشد که ابرو از بخش های زیبای چهره می باشد که با توجه به نوع صورت باید به زیبایی اصلاح شود. در این بین خانم هایی هستند که از همان ابتدا ابرو هایی باریک و کم پشت داشته اند و حال که دست به اصلاح زده اند ،دیگر چیزی بر صورت خود به نام ابرو نگه نداشته اند.

  • علت کم پشتی ابرو

در ابتدا خوب است علت بروز این عارضه را برررسی کنید و پس از آن روش درمان مرتبط را برای درمان ریزش ابرو و پر پرشت کردن آن به کار گیرید.

  1. کندن موهای ابرو
  2. افزایش سن
  3. فقدان برخی از املاح و مواد معدنی در بدن به مانند ویتامین b12، روی، اسید های چرب امگا۳، پروتئین که نقش موثری در کاهش موی ابرو دارند. از این رو توصیه می شود تا بررسی های لازم را در رابطه با رژیم غذایی و سبک تغذیه ای خود انجام دهید.
  4. ابتلا به عارضه های تیروئیدی که در نهایت به نازکی ابرو و ریزش آن منجر می شود.
  5. ابتلا به آلوپسی که ریزش ابرو را در پی دارد.
  6. ابتلا به اختلالات هانسن
  7. اگزما
  8. شیمی درمانی
  9. بیهوشی های عمومی و جراحی
  10. بارداری و زایمان
  11. متحمل استرس های بیش از حد
  12. عوارض جانبی مصرف برخی از دارو ها
  13. ایجاد زائده های پوستی

نکاتی که برای پر پشت کردن ابرو باید در نظر داشته باشید

معرفی روش های پر پشت کردن ابرو به شیوه طبیعی

ادامه مطلب را به معرفی گیاهان دارویی و روغن های پر خواص برای ابرو پرداخته ایم که امیدواریم برایتان موثر واقع گردد.

  • روغن گرچک

از روش های قدیمی و موثر در درمان ریزش ابرو و رشد آن ها می توان به خواص روغن گرچک اشاره کرد که سرشار از پروتئین، اسید های چرب، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها است. این روغن منجر به تغذیه کیسه های ترشح مو می شود که از این رو توصیه می شود در طی روز، یک مرتبه ریشه ابرو های خود را با روغن گرچک آغشته کنید. با این کار در رشد ابرو های خود تاثیر به سزایی قائل می شوید که می تواند به مرور زمان ریشه آن را ضخیم و محکم کند.

برای استفاده از این روش می بایست، نوک انگشتان خود را به مقدار کمی روغن گرچک آغشته کنید و سپس به روی ابرو ایتان ماساژ دهید، اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه به روی ابرو هایتان باقی بماند و سپس با آب گرم بشویید.

توجه داشته باشید!

قابل به ذکر است که روغن گرچک های خالص در صورت تحریک پوست می توانند به کهیر و جوش منجر شوند که از این رو توصیه می شود از فقدان حساسیت پوستی به آن اطمینان حاصل کنید.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل از بروز عفونت به روی کیسه های ترشح مو پیشگیری می کند و با سرشار بودن از ویتامین های متعدی به نام E و آهن می تواند به رشد دو چندان و ضخامت آن منجر گردد. شما می توانید هر روز این کار را انجام دهید و به وسیله تکه پنبه ای آغشته شده به روغن نارگیل، ابرو هایتان را ماساژ دهید و اجازه دهید که شب تا صبح باقی بماند و سپس آن را شستشو دهید.

تاثیر روغن زیتون در پر پشت کردن ابرو

  • روغن زیتون

خواص روغن زیتون نیز از ویتامین هایی به مانند A و E سرشار است که در نهایت به رشد ابرو و پر پشت شدن آن منجر می گردد. قابل به ذکر است که ریشه ابرو از ویتامین E برای رشد تغذیه می کند و ویتامین A با تولید چربی به تحریک روغن طبیعی بدن می پردازد که در نهایت این امر به رشد مو ها کمک به سزایی می کند.

در طی روز ۲ مرتبه این عمل را تکرار کنید تا در طی هفته شاهد نتیجه موثر این روش درمان و پر پشت کردن ابرو باشید. برای این روش می توانید نوک انگشت خود را به روغن آغشته کنید و سپس ابرو هایتان را ماساژ دهید، اجازه دهید چند ساعت به روی ابرویتان باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

  • آب پیاز

در رابطه با پیاز که از دیگر روش های پر پشت کردن ابرو به شمار می آید باید این چنین گفت که سرشار از گوگرد، سلنیوم، مواد معدنی و ویتامین های B و C است که تمامی این عوامل برای رشد مو بسیار مناسب هستند. گوگرد با نفوذ در بافت های کلاژن می تواند شرایط خوبی را برای رشد ابرو تامین کند و در ادامه نیز به تقویت کیسه های ترشح مو منجر شود.

توصیه می شود برای کاهش بوی تند پیاز از مقدار کمی آب لیمو استفاده کنید و هر روز در یک میان به ابرو های خود ماساژ دهید. روش انجام به این صورت است که باید در ابتدا پیاز ها را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید. پس از آن که آب پیاز را از پوره ها جدا کردید، با نوک انگشتان خود آب پیاز را به هر یک از ابروهایتان بزنید و در طی ۱ ساعت صبر کنید تا در بافت های ابرو نفوذ کند.

پس از آن باید با پنبه ای آغشته به آب لیمو، آب پیاز را از ابرو پاک کنید.

تاثیر سفیده تخم مرغ در پر پشت کردن ابرو

  • سفیده تخم مرغ

گفتنی است که موی ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده است که تخم مرغ نیز منبع غنی از پروتئین است. کراتین که درگروه مکمل های رشد ابرو قرار دارد، در صورت تامین می تواند تاثیر گذاری فوق العاده ای برایتان قائل شود. برای استفاده از این روش باید سفیده تخم مرغ را که غنی از بیوتین است را از زرده جدا کنید، سفیده را تا حدی هم بزنید تا به خوبی سفت شود، پس از آن به وسیله برس های ابرو به ریشه موهایتان بزنید.

اجازه دهید سفیده در طی ۲۰ دقیقه به روی ابرو هایتان باقی بماند و پس از آن با آب ولرم شستشو دهید.

  • دانه شنبلیله

دانه شنبلیله در هند از محبوبیت خاصی برای رشد مو و درخشانی آن ها برخوردار است. این دانه ها که به بازسازی فولیکول های مو کمک به سزایی می کنند در نتیجه این روند می توانند، سبب رشد مو های جدید نیز شوند. گفتنی است که این دانه ها سرشار از نیکوتیک اسید و پروتئین هستند که در نهایت پوست را برای رشد مجدد مو تحریک می کنند.

همچنین با دارا بودن لیسیتین می تواند سبب درخشش موها شود و در طی استفاده، بسیاری از مشکلات مربوط به پوست سر حسااس را درمان و رفع کند. این روش درمان را باید در طی ۲ مرتبه در هفته تکرار کنید و نحوه استفاده از آن به این صورت است که باید از شب قبل در آب خیسش کنید، پس از آن که شکل خمیری به خود گرفت در ابرو های خود ماساژ دهید و اجازه دهید که ۳۰ الی ۴۵ دقیقه باقی بماند و پس از آن با آب گرم شستشویش دهید.

  • وازلین

وازلین سبب حفظ رطوبت در مو های ابرو می شود و با نفوذ به بافت های آن از خروج رطوبت جلوگیری و در نهایت به مرطوب نگه داشتن پوست منجر می شود. برای پر پشت کردن ابرو به وسیله ابرو باید هر شب این روش را تکرار کنید و صبح روز بعد به شستشوی آن با آب ولرم بپردازید.

تاثیر وازلین در پر پشت کردن ابرو

توجه داشته باشید!

گفتنی است که وازلین از روغن بسیاری برخوردار است که از این رو می تواند مسبب بروز جوش شود. به همین علت از استفاده افراطی وازلین به روی پوست خود بپرهیزید.

  • آلوئه ورا

آلوئه ورا از ترکیباتی به نام آلونین برخوردار است که در نتیجه سبب رشد مو می شود. این ماده از ترکیبات شیمیایی مشابه با کراتین پیروی می کند که خیلی زود جذب مو می شود. آلوئه ورا برای افرادی که از پوست خیلی چرب خود رنج می برند بسیار مناسب است، چرا که چربی بیش از حد را به خود می گیرد و منافذ فولیکولار را باز می کند که در نتیجه به پر پشت شدن ابرو منجر می گردد.

برای استفاده از این روش ژل آلوئه ورا را تهیه کنید و به روی ابروی خود ماساژ دهید تا به خوبی جذب گردد.

  • لیمو

لیمو نیز سرشار از ویتامین هایی به مانند B و C و اسید فولیک است که می تواند در رشد ابرو و پر پشت کردن آن نقش موثری ایفا کند.

برای استفاده از این روش باید تکه ای از لیمو را به روی ابرو های خود بکشید و اجازه دهید در حدود ۲۰ دقیقه به روی پوست و مویتان باقی بماند. پس از آن با آب ولرم ابروی خود را شستشو دهید و روز بعد اقدام به تکرار این عمل کنید.

گفتنی است که اگر به هنگام استفاده از این روش کمی پوست تان سوخت، اشکالی ندارد اما توجه داشته باشید که اگر این احساس خیلی زیاد بود باید از ادامه این کار اجتناب کنید.

تاثیر شیر در پر پشت کردن ابرو

  • شیر

شیر از ترکیبات بسیار موثری برای درمان و زیبایی برخوردار است که از این رو در بسیاری از محصولات مراقبی پوست به کار رفته است. کاسیون و روی از ویتامین های ضروری برای رشد مو هستند که شیر از آن غنی است، به همین دلیل توصیه می شود که در طی روز از یک تکه پنبه آغشته به شیر برای ماساژ ابروهایتان استفاده کنید.

اجازه دهید شیر در طی ۱۵ دقیقه به روی ابرو هایتان باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

  • پیروی از برنامه غذایی سالم

توجه داشته باشید که برنامه غذایی سالم در پر پشت شدن ابرو نقش به سزایی دارد، از این رو به مواد غذایی گفته شده در ادامه مطلب توجه داشته باشید و آن ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

  1. خوراکی های دارای ویتامین A به مانند فلفل قرمز، سیب زمینی و هویج
  2. خوراکی های دارای ویتامین C به مانند فلفل، لیمو، کلم بروکلی، پاپایا و پرتغال
  3. خوراکی ها دارای ویتامین E به مانند بادام، بادام زمینی، ریحان، اسفناج، زیتون
  4. خوراکی های سرشار از پروتئین به مانند پنیر، سویا، لوبیا، عدس و ماست
  5. خوراکی های سرشار از اسید های چرب امگا۳ به مانند آوکادو، گرددو، روغن زیتون، ماهی قزل آلا
  6. خوراکی های دارای آهن به مانند شیر، ماهی، سبزیجات سبز برگ و گوشت قرمز

نکاتی که برای پر پشت کردن ابرو به آن نیاز دارید

توصیه های مهم برای پر پشت کردن ابرو

  1. سعی کنید فولیکول های واقع در زیر موهای خود را به صورت دایره ای ماساژ دهید.
  2. پوست اطراف ابرو هایتان را هر روز یک بار لایه برداری کنید تا با حذف سلول های مرده، عمل گردش خون در آن نواحی به خوبی انجام گیرد.
  3. دور ابرو های خود را با وازلین به دفعات ۲ الی ۳ مرتبه در طی روز چرب کنید. این کار می تواند در افزایش ضخامت ابرو ها نقش موثری ایفا کند.
  4. هر ۲ روز یک بار، ۱ عدد کپسول ویتامین E  را بشکافید و ابرو های خود را با آن ماساژ دهید.
  5. از برداشتن ابرو در دفعات متعدد جلوگیری کنید.
  6. بیش از حد لوازم آرایشی مخصوص به ابرو و چشم استفاده نکنید.
  7. هنگام استفاده از مداد ابرو، خیلی زیاد به ابرو هایتان فشار وارد نکنید.
  8. از خاراندن ابرو ها در طی روز پیشگیری کنید.
  9. همواره آرامش خود را حفظ کنید و از شرایط استرس زا برای پیشگیری از ریزش ابروی خود دوری کنید.
  10. خواب کافی در رشد مو و پوستی زیبا بسیار تاثیر گذار است، از این رو هر روز ۶ ساعت خواب مفید داشته باشید.
  11. آب به اندازه کافی بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  12. مدل ابروهایتان را هنگامی تغییر دهید که به خوبی ضخیم و پر شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو