طب ایرانی - سنتی در بیمارستان توانبخشی

72

1399/7/9

23:06


رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار از آغاز به کار گروه طب ایرانی این بیمارستان خبر داد.

طب ایرانی - سنتی در بیمارستان توانبخشی

به گزارش بهداشت نیوز، بیمارستان فوق تخصصی نورافشار، دکتر سید بهمن سبحانی، با اعلام این خبر گفت: امروزه، بسیاری از کشورهای جهان با بهره گیری از ظرفیت های طب مکمل از جمله طب سنتی خود در کنار طب رایج و نوین، توانسته اند در زمینه های درمان و تشخیص بیماری ها،‌ پیشرفت های خوب و قابل توجهی داشته باشند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار با تاکید بر جایگاه طب ایرانی- سنتی در دیدگاه عمومی جامعه ایران و اعتماد مردم به آن و از طرفی توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای استفاده از ظرفیت های طب سنتی  افزود: در سال های اخیر طب ایرانی به مدد فعالان علمی این رشته از سوی جامعه ما با اقبال زیادی روبه رو شده است. به همین منظور در بیمارستان فوق تخصصی نورافشار،‌ هدف گسترش طب تلفیقی و راه اندازی کلینیک های طب مکمل در کنار سایر بخش های تخصصی و فوق تخصصی، کلینیک طب سنتی ایران در بیمارستان با هدف ارتقاء سطح خدمات دهی به بیماران افتتاح شد.

دکتر محمودرضا فقیهی، مدیر کلینیک تخصصی طب سنتی بیمارستان نورافشار، گفت: گروه طب سنتی بیمارستان نورافشار خدماتی همچون مشاوره اصلاح سبک زندگی، مشاوره تغذیه و مشاوره درمان بیماری ها و همچنین خدمات تخصصی طب سنتی همچون مزاج شناسی، ‌درمان بیماری های اسکلتی عضلانی،‌ ماساژ درمانی و ... را ارائه می دهد.

وی با بیان این نکته که طب سنتی،‌ علمی غنی و ریشه دار در فرهنگ اسلامی ایران است، افزود: با توسعه طب ایرانی،‌ در کنار طب نوین و استفاده از تجربیات این عرصه می توان در مسیر بهبود سلامت جامعه هرچه بهتر گام برداشت.

منبع: سایت هلال احمر ایران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو