از طرح تعطیلی پنج شنبه ها حمایت و استقبال می کنیم

منبع: همگردی

63

1399/7/10

08:01


ایسنا/ براساس سخنان معاون وزیر گردشگری، از طرح تعطیلی پنج شنبه ها حمایت و استقبال می کنیم.

قضیه چیست؟

ولی تیموری ضمن تایید نقش تعطیلات به خصوص تعطیلی پنج شنبه ها در رونق و توسعه صنعت گردشگری اظهار می کند: به عنوان متولیان سفر موظف به حمایت از هر ایده و فکر موثری در رونق و توسعه سفر هستیم.

وی اضافه می کند: از آنجایی که تعطیلی پنج شنبه و به نوعی افزایش تعطیلات و ساماندهی آن به رونق سفر و مسافرت در کشور کمک می کند، از این ایده و ابتکار حمایت و استقبال می کنیم.

این مسئول در رابطه با اقدامات انجام شده این وزارتخانه در خصوص ساماندهی تعطیلات نیز می گوید: اقدامات زیادی در سالهای اخیر با عناوین مختلف در رابطه با ساماندهی تعطیلات مانند ایجاد تعطیلات زمستانه انجام شده و سال گذشته نیز در قالب دفاعیه با نمایندگان مجلس در حضور صدا و سیما در این باره صحبت شده است.

وی اضافه می کند: البته با توجه به این که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی سفر و اوقات فراغت محسوب می شود برای ایجاد اقدامات بیشتر نیازمند تصحیح و تدوین قانون و ایجاد هماهنگی در سطح دستگاه های مرتبط به خصوص دستگاه هایی با قوانین مغایر روبرو هستیم.

تیموری با اعلام حمایت از این طرح و ایستادن در طرف حامیان تعطیلی پنج شنبه ها تصریح می کند: شاید بزرگترین کمک به تحقق این مسئله، حمایت از آن باشد، چرا که در این صورت، هر اقدامی که در تصور باشد و قابل انجام را پیگیری می کنیم.

وی در ادامه در رابطه موضوع سفرهای مسئولانه تصریح می کند: بنابر مقررات موجود، برای سفرهای برنامه ریزی شده هیچ محدودیتی نداریم البته این مسئله مشروط به این است که پروتکل های مورد تایید وزارت میراث فرهنگی و ستاد ملی کرونا رعایت شود، ضمن این که تنها معیار و ملاک ما در این باره، رعایت پروتکل های ابلاغی این ستاد است.

از طرح تعطیلی پنج شنبه ها حمایت و استقبال می کنیم

جلب اعتماد مردم به زیرساخت های گردشگری

معاون وزیر گردشگری در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی جلب اعتماد مردم به زیرساخت های گردشگری در سفرهای برنامه ریزی شده و مسئولانه، می گوید: کرونا نه تنها در سطح جامعه بلکه در حریم خانه های مردم نیز منجر به وسواس و دغدغه مندی مردم شده، لذا وجود دغدغه های بیشتر در این باره از سوی مردم مربوط به زیرساخت های گردشگری طبیعی است.

وی با تاکید بر اینکه تمام جامعه و چرخه مرتبط به گردشگری از مغازه دار و یک فروشنده تا هتل ها باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند، اظهار می کند: برنامه های خود را برای دوران کرونا و پسا کرونا طبقه بندی کرده ایم که بخش عمده ای از این برنامه ها به عنوان اعتمادسازی انجام شده است، لذا باید با اجرای آنها اعتماد جامعه را به گردشگری جلب کنیم.

معاون وزیر گردشگری با اعلام حمایت و پیگیری نکردن از سفرهای بدون برنامه ریزی و خارج از فعالیت های وزارت میراث فرهنگی در دوران کرونا، می گوید: وزارت میراث فرهنگی تنها مسئولیت سفرهایی را که از طریق فعالان گردشگری و با دخالت مجریان دارای مجوز قانونی و فعالان در این صنعت باشند، را بر عهده می گیریم و در صورت هر نوع مشکلی، آن پیگیری می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری به خوبی می تواند اعتماد جامعه را جلب کند، می گوید: زیرساخت های اقامتی چه با کرونا و چه بدون کرونا، همواره دارای ماموران ناظر بهداشتی و ماموران نظارت و کنترل هستند و می توان به مردم این اطمینان را داد که فضاهای اقامتی مجاز و هتل ها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

تیموری در پایان راجع به برخی از موارد مطرح شده در مورد سفر از سوی رسانه ها اشاره و خاطرنشان می کند: این سفرها شامل سفرهای خارج از برنامه ریزی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و خارج از فعالیت تاسیسات و فعالان گردشگری هستند و به نوعی بی حساب و کتاب محسوب می شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو