واکنش روزنامه‌های اصولگرا به مناظره ترامپ و بایدن

واکنش روزنامه‌های اصولگرا به مناظره ترامپ و بایدن


منبع: برترین ها

39

1399/7/10

08:10


نخستین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ در حالی به پایان رسید که نظرات و واکنش‌های متعدد و متنوعی درباره آن مطرح شده است. در همین رابطه برخی رسانه‌های اصواگرا به اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۰ واکنش نشان دادند.

برترین‌ها: نخستین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ در حالی به پایان رسید که نظرات و واکنش‌های متعدد و متنوعی درباره آن مطرح شده است. در همین رابطه برخی رسانه‌های اصواگرا به اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۰ واکنش نشان دادند.

اولین مناظره بین ترامپ و بایدن که شبیه دو کودکی بود که بر سر یک صندلی گیس یکدیگر را می کشند! یک دعوای تمام عیار با چاشنی خصومت شخصی برای کوبیدن طرف مقابل درباره مواضع حزبی و برنامه های آتی یا حتی دفاع از سوابق گذشته، اما مهمترین نکته این مناظره نپذیرفتن نتیجه انتخابات از سوی ترامپ بود.

نخستین واکنش‌ها به مناظره پرسروصدای ترامپ و بایدن

روزنامه کیهان درباره مناظره ترامپ و بایدن نوشت: اگر مناظره را بعضی از مردم ما دیده باشند یا امروز در فضاهای مطبوعاتی و مجازی بخوانند، می‌بینند آنها چه وضعی دارند و در چه اوضاعی گرفتار شده‌اند از یک طرف بدترین مدیریت در کرونا داشتند، بدترین میزان بیکاری امروز دامن آنها را گرفته است و از یک طرف ناآرامی‌داخلی در داخل آمریکا از شرایط قبل بدتر است از طرف دیگر در سیاست خارجی هیچ پیروزی به دست نیاوردند. در سیاست خارجی هم ناموفق بودند و نه تنها نسبت به ایران، نسبت به منطقه و پاسفیک و اروپا و نفتا ناموفق بودند در سیاست خارجی همه جا ناموفق بودند.

نخستین واکنش‌ها به مناظره پرسروصدای ترامپ و بایدن

روزنامه جوان با تیتر «مفاحشه!» درباره مناظره انتخابات آمریکا نوشت: رئیس‌جمهور امریکا و رقیب دموکرات وی در نخستین مناظره انتخاباتی، در فضایی پرتنش که نشان می‌داد آن دو در هیچ مورد با هم توافق ندارند، زمان مناظره را به انتقاد، مچ‌گیری و توهین به یکدیگر گذراندند و جو حاکم را به سمتی سوق دادند که بنابر آمار‌ها نه تنها عده قابل ملاحظه‌ای از امریکایی‌ها این مناظره را آزاردهنده دانستند، رسانه‌ها نیز با تعابیری مثل «مایه شرمساری» و «بد‌ترین مناظره» از آن یاد کردند.

نخستین واکنش‌ها به مناظره پرسروصدای ترامپ و بایدن

روزنامه وطن امروز در تحلیل مناظره جنجالی بایدن و ترامپ با تیتر «آمریکا زوزه کشید» اینگونه واکنش نشان داد: اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن تبدیل به منازعه‌ای رکیک برای تحقیر جهانی آمریکا شد. آنچه مردم آمریکا صبح دیروز شاهد بودند جنگ تمام‌عیاری بود که خود را در قالب کلمات و جملات زننده و طعنه‌های دور از ادب کاندیداها به یکدیگر نشان داد. حملات شدیداللحن و گاه خارج از چارچوب عرف ادبیات سیاسی سبب شد تا مناظره بامداد دیروز یکی از خاص‌ترین اتفاقات سیاسی چندسال اخیر آمریکا باشد. 

نخستین واکنش‌ها به مناظره پرسروصدای ترامپ و بایدن

روزنامه فرهخیتگان هم تیتر «آرمان‌شهر لیبرالیسم» برای مناظره ترامپ و بایدن انتخاب کرد و نوشت: جو بایدن دیروز شورشی‌ای بود که دربرابر یک شورشی دیگر قد علم می‌کرد. ترامپ در مناظره دیروز، هیچ چیزی جز پرونده پسر بایدن در دست نداشت؛ او آمده بود همین را بگوید و آنقدر بگوید تا بایدن را از صحنه به‌در کند. ترامپ همان حرف‌هایی را زد که 4سال پیش در نخستین مناظره با کلینتون زده بود.

نخستین واکنش‌ها به مناظره پرسروصدای ترامپ و بایدن

روزنامه جام جم هم مناظره انتخابات 2020 آمریکا را «جنگ زرد» توصیف کرد و نوشت: بدون شک، برگزاری مناظره‌انتخاباتی اخیر میان بایدن و ترامپ، نماد یک رسوایی بزرگ در این کشور محسوب می‌شود. چهار نظرسنجی صورت‌گرفته در آمریکا پس از مناظره از سوی موسسات و شبکه‌های معتبر نشان می‌دهد اکثر شهروندان، نسبت به پرخاشگری نامزدها (خصوصا ترامپ) و پرداختن به موضوعات بی‌اهمیت و شخصی به‌شدت ناراضی هستند. فراتر از آن، بسیاری از رای‌دهندگان اعلام کرده‌اند در صورت استمرار روند فعلی، تمایلی در خصوص رصد مناظره‌های انتخاباتی بعدی میان ترامپ و بایدن نخواهندداشت.

نخستین واکنش‌ها به مناظره پرسروصدای ترامپ و بایدن

روزنامه رسالت هم با تیتر «خودِ آمریکا» در این رابطه نوشت: تنها حُسن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مناظره برای مردم ما و همه مردم مستقل کشورهای مختلف جهان، عیان شدن بدون روتوش چهره خشن آمریکاست که در غیر از ایام انتخابات باقدرت رسانه‌ای آن را وارونه جلوه می‌دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو