بهترین ماه برای بارداری چه ماهی است؟

منبع: نی نی بان

110

1399/7/10

09:56


بارداری سالم و ایمن از نکات و شرایط منحصری برخوردار است که آگاهی از آنان به شما در پیشگیری از بروز برخی مشکلات و بیماری ها برای خود و فرزندتان تاثیر گذار است. 
امکان دارد که مسئله بارداری برای شما نیز تبدیل به معضلی بزرگ شده باشد و به خوبی متوجه نباشید که چه زمانی باید اقدام به انجام آن کنید. برای بسیاری از افراد این چنین پیش آمده است که از اطرافیان خود بشوند، متولدین برخی از ماه های سال به نسبت دیگر ما ها از ویژگی های منحصر تری برخوردار می باشند. امروزه این علم در نظر برخی از دانشمندان ثابت شده است که توصیه بسیاری به رعایت اصل اقدام در بهترین ماه برای بارداری می کنند.
همچنین برخی از افراد این چنین معتقدند که با آگاهی از فصل مناسب بارداری می توان از برخی مشکلات به مانند زایمان زود رس و سندروم داون پیشگیری کرد.

بهترین ماه برای بارداری
به طور تقریبی باید این چنین گفت که موضوع بارداری در طی فواصل سال، از ارتباطات پر رمز و رازی برخوردار است. به گوش همه ما رسیده است که برخی از ماه های سال برای اقدام به بارداری بسیار مناسب تر از دیگر ماه ها است، چرا که سلامتی جسم و روحی مادر و جنین تضمین شده است. شاید برخی از افراد آن را خرافه و شایعه ای بیش ندانند، اما با مدارک موجود بر استدلال این امر، نمی توان از صحت آن چشم پوشی کرد.
گفتنی است که یکی از اقتصاد دانان کلمبیایی؛ بدون در نظر گرفتن عقاید محققان این چنین گفت که انجام این کار نوعی دیگر از بررسی های زمان است، شاید مدرک قابل چشم پوشی نداشته باشد اما از شواهد قبلی بسیار تاثیر گذار تر است.

بیانیه ای بر طبق تحقیقات انجام شده
در ابتدای دهه ۱۹۳۰ برخی از محققین متوجه شدند، فرزندانی که در فصل زمستان به دنیا می آیند، بیش از دیگر افراد در معرض مشکلات جسمی و یا روحی به مانند رشد ذهنی کند تر، ابتلا به بیماری های روانی و یا مرگ زو درس مواجه می شوند.
در بین توصیه هایی که برای خانم های باردار و سلامتی جنین شان مطرح شد، خطر بیماری و سطح آلودگی بسیار بالایی به فصل زمستان نسبت داده شد که از لیست بهترین ماه برای بارداری خط خورده شد. 

بهترین زمان بارداری از نظر طب سنتی
طبق پیشنهادات ارائه شده، فصل پاییز زمان مناسبی برای بارداری نیست. چرا که این فصل با سرد شدن تدریجی هوا در تغییر مزاج افراد به سرد و خشک تاثیر به سزایی قائل می شود. خانم هایی که در این فصول حامله می شوند، باید از مصرف خوراک و غذا های سرد به مانند بادمجان، گوشت گاو و ماهی پرهیز کنند.
گفتنی می باشد که بهترین زمان برای بارداری از نظر طب سنتی اواخر فصل بهار می باشد، چرا که در این زمان مزاج آدمی گرم و تر است که در این رابطه ریسک سقط جنین را تا حد چشم گیری کاهش می دهد. همچنین باید به این امر توجه داشت که فصل بهار، بدن زن و مرد را در حالت ثبات و یک نواختی قرار می دهد که در نهایت به رسیدن حد تعادل در عملکرد های بدن آن ها منجر می شود.

بهترین زمان بارداری از نظر طب اسلامی
قابل به ذکر می باشد که در طب سنتی برای حاملگی بیش از هر چیزی به روی روز های خاص و ساعت هایی از شبانه روز برای اقدام به آن تاکید شده است. همچنین باید توجه داشت که طب اسلامی، بسته شدن نطفه را در برخی از روز های قمری نهی کرده است و همچنین شب دوشنبه، شب سه شنبه، ظهر و شب پنج شنبه و شب جمعه را بسیار مناسب ذکر کرده است.
خانم هایی که دوست دارند فرزندانی دانا، سخنور، عالم و حافظ دین داشته باشند باید در زمان های گفته شده برای تشکیل لقاح اقدام کنند. دین اسلام شب عید شعبان، عید فطر و عید قربان را برای بارداری نهی کرده است و توصیه بر این داشته که در تشکیل لقاح به شب هایی که ماه در آن نیمه است، نپردازند. در این میان باید توجه داشته باشید که ساعات اولیه شب، ساعات میان فجر، طلوع خورشید و روز های آخر ماه برای بسته شدن نطفه بسیار مناسب شمرده می شود.

ویژگی های مرتبط به بارداری در هر یک از فواصل سال
بهترین ماه برای بارداری وابسته به اطلاعاتی می باشد که در دسترس است. از این رو در ادامه این مطلب به ویژگی های هر ماه برای اقدام به حاملگی پرداخته ایم.
فصل بهار
به طور کلی فصل بهار خبر دهنده روز های گرم و زیبایی است که در پس زمستان سرد و سخت به انتظار آدمی ایستاده است. در این رابطه قابل به ذکر می باشد، خانم هایی که این فصل را برای بچه دار شدن انتخاب می کنند به طور کلی از فرزندانی سالم و شاد که به دور از بیماری های روحی به مانند افسردگی قرار دارند، برخوردار می شوند. چرا که این فصل با دارا بودن از آب و هوایی لطیف و نرم، مادر را به تفریحی روزانه در طبیعت وادار می کند. در این زمان باید توجه به این امر داشت که هوایی سالم و معتدل برای استشمام وجود دارد، که در نهایت از عرق سوز شدن نوزاد نیز به دلیل پوشیدن لباس های گرم و بسیار جلوگیری می کند.
بهار به طور کلی امید دهنده؛ فصل تازه زندگی است که در پس آن تابستانی پر شور و حرارت قرار گرفته است که این امر به موجب آن می شود تا کودکان از تحرک، جنب و جوش بیشتری برخوردار شوند. همچنین نکته ای قابل توجه که تاکید بر این دارد تا این فصل را برای بارداری و یا زایمان انتخاب کنید، آن است که با گرم تر شدن هوا از ابتلا به بیماری های سرما خوردگی و یا آنفولانزا در امان هستید و در نهایت از سیستم دفاعی قوی تری برخوردار می شوید.
فصل تابستان
تابستان نیز فصل گرم زمین است که به موجب آن، روز ها طولانی تر از شب ها می باشد و در نهایت می تواند بارداری را با مشکلاتی به مانند گرما زدگی مادر و یا تورم بیش از حد بدن او مواجه کند. همچنین با توجه به این امر که تابستان فصل گرم سال است می تواند عرق سوز شدن را در پی مشکلات متعدد خانم های باردار قرار دهد. حتی برخی از خانم ها در این زمان برای حفاظت از پوست خود در برابر خورشید با محدودیت استفاده از کرم ضد آفتاب مواجه هستند.

برای دختر دار شدن چه باید کرد؟
پس از زایمان نیز به این صورت است که با توجه به تابش مستقیم نور خورشید نمی توان در بیشتر ساعت های طی روز به تفریح در خارج از خانه بپردازید. این امر درست می باشد که با وجود گرم بودن هوا از شر ابتلا به بسیاری از ویروس و بیماری ها در امان هستید، اما گفتنی است که ریسک عرق سوز شدن نوزاد در این زمان بسیار وجود دارد. همچنین در این رابطه محدودیت های بسیاری برای استفاده از کرم های ضد آفتاب و محافظ قرار دارد که ممکن است علاوه بر عدم درمان به بروز ناراحتی و درد در سرانجام آن منجر شود.
فصل پاییز
پاییز از زیبا ترین فصل های سال است که افراد بسیاری را شیفته خود کرده و به همین دلیل زوجین بسیاری علاقه دارند تا در این زمان به زایمان پردازند. پاییز را می توان بهترین ماه برای بارداری از نظر اطمینان در عدم بروز گرما زدگی و یا عرق سوز شدن به حساب آورد. افراد متولد این فصل خیلی خوب از ویتامین D نور خورشید بهره می برند و نسبت به دیگر متولدین فصل ها از قامتی بلند تر و استخوان هایی درشت که موجب زیبایی اندام آن ها می شود، برخوردار هستند.
نکته قابل تاسف آن است که این دسته افراد بیش از دیگران به معرض ابتلا به آسم قرار می گیرند، چرا که شیوع بیماری و گسترش ویروس های آنفولانزا و سرما خوردگی در این زمان بسیار چشم گیر است. متولدین پاییز از حساسیت های غذایی به شیر و تخم مرغ در برخی از مواقع برخوردار می شوند که می تواند به علت انتقال وراثت از مادر به فرزند صورت گیرد و در زمان بارداری، جنین را به آن مبتلا کند.
همچنین پاییز بهترین ماه برای بارداری فرزند دختر است که با اقدام به انجام آن می توانید از فرزند زیبا و سالمی برخوردار شوید.
فصل زمستان
حتی با شنیدن نام زمستان هم، سوز و سرمایی غیر قابل وصف در بر فرد را می گیرد. این فصل با پوشیدگی از برف و یخ در بسیاری از مواقع فرد را مبتلا به انواعی از بیماری های ویروسی می کند که از این رو سلامتی مادر و فرزند با سختی مواجه می شود. باید توجه داشته باشید که در این زمان حضور یافتن در محیط بیرون از خانه به همراه فرزند ریسک بزرگی است، چرا که خبری از نور خورشید نیست و باید از لباس های بیشتر و گرم تری برای مراقبت از سلامتی خود استفاده کنید.
گفتنی است؛ خانم هایی که در این فصل زایمان می کنند؛ اغلب بیشتر در کنار فرزندشان هستند و خانم های بی تجربه برای نگهداری از فرزندشان می توانند به روی کمک دیگر اعضای خانواده حساب باز کنند. در این میان قسمت بدی وجود دارد که به علت ماندن بیش از حد مادر در خانه ممکن است ریسک افسردگی پس از زایمان را برایش به وجود آورد. همچنین کمبود ویتامین D و خشکی پوست نوزاد از دیگر شرایطی است که در بر بسیاری از نوزادان متولد این ماه را می گیرد.

ماه های مناسب و نا مناسب برای اقدام به حاملگی
در رابطه با آشنایی بهترین ماه برای بارداری باید این چنین گفت که خانم های سبزه پوست که از تحصیلات خوبی برخوردار نیستند، در نهایت فرزندانی با مشکلات رشدی و جسمی پرورش می دهند که این موضوع در رابطه با تاثیرات زمان بارداری به تناقض رسیده است.

آشنایی با ویژگی های متولدین هر فصل
طبق مطالعات انجام شده به روی آماری که از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۶ از خواهر و برادر های تنی با مادر به دست آمد، این چنین مشخص که متولدین اواسط اردیبهشت تا خرداد از مشکلات متعددی رنج می برند که هیچ ربطی به ژنتیک و وراثت آن ها ندارد، بلکه تنها نقطه اشتراک این اختلالات، تاثیر زمان بر روی حاملگی و زایمان بوده است.
نوزادانی که در این زمان لقاح شان تشکیل یافته است و در فصل زمستان به دنیا آمده اند، ریسک ۱۳ درصدی زایمان زودرس را دارا بوده اند و به طور میانگین نیز نسبت به زایمان های طبیعی ۱ هفته زودتر اقدام به انجام شده اند.توجه داشته باشید که زایمان زود رس تاثیر مستقیمی به روی کاهش سیستم ایمنی بدن، قوای بینایی و شنوایی، رشد عقلی پایین تر قائل است.

فصولی که برای تعیین جنسیت فرزند تاثیر گذار است
برخی از زوجین اصرار به تعیین جنسیت برای فرزندان خود را دارند و در رابطه با آن نیز اقداماتی انجام می دهند. ما در ادامه این مطلب به توصیه هایی برای پسر و یا دختر دار شدن پرداخته ایم.

زمان مناسب دختر دار شدن
اگر در فصول تابستان اقدام به بارداری و تشکیل لقاح کنید، باید نوید فرزند دختر را به شما داد. گفتنی است که در فصول گرم سال، عطش و برافروختگی از اندام های بدن خارج می شود که در نهایت دمای بدن رحم را کاهش می دهد. اگر شما نیز از زوجین علاقه مند به فرزند دختر هستید و دوست دارید که این کار را در بهترین ماه برای بارداری انجام دهید، توصیه می شود که در اواخر فصل بهار و تابستان به تشکیل لقاح بپردازید و در این امر به تغذیه خود توجه خوبی داشته باشید.

زمان مناسب برای پسر دار شدن
برای برخورداری از فرزند پسر توصیه می شود که اقدام به بارداری خود را در فصولی که هوا معتدل تر است و به تدریج سرد تر می شود، موکول کنید. گفتنی است که در این بازه زمانی خون به عمق بدن نفوذ می کند که در نهایت دمای رحم گرم تر است. طبق بررسی های انجام شده بر این امر مشخص شد که فرزندان پسر در فصل های گرمی به مانند بهار و تابستان به دنیا آمده اند.
همچنین توجه داشته باشید که علاوه بر شرایط آب و هوایی باید به تغذیه خود در بارداری توجه بسیاری داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو