افشاگری درباره نقشه اسرائیل برای کویت

منبع: برترین ها

43

1399/7/10

10:26


یک روزنامه آمریکایی به نقل از یکی از اعضای خانواده حاکم در کویت پیش‌بینی کرد که این کشور پس از درگذشت امیر پیشین، برای سازش با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار می‌گیرد.

فارس نوشت: یک روزنامه آمریکایی به نقل از یکی از اعضای خانواده حاکم در کویت پیش‌بینی کرد که این کشور پس از درگذشت امیر پیشین، برای سازش با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، وال استریت ژورنال به نقل از یکی از اعضای خانواده حاکم در کویت پیش بینی کرده است که عربستان سعودی و امارات برای سازش این کشور با تل‌آویو کویت را تحت فشار قرار دهند.

این روزنامه در این خصوص نوشت: «کویت به مدت دهه‌ها روندی بی‌طرف را در بسیاری از نبردهای لاینحل خاورمیانه از خود نشان داده؛ اما با درگذشت امیر این کشور، این دیپلمات پیشکسوت، معضلی به وجود خواهد آمد و آن اینکه آیا بدون برپایی کشور فلسطین بایستی با اسرائیل روابط را عادی‌سازی کرد یا خیر».

تلوزیون رسمی کویت عصر روز سه‌شنبه با قطع برنامه‌های خود و پخش آیاتی از قرآن کریم در گذشت صباح الاحمد الجابر الصباح پانزدهمین امیر این کشور را اعلام کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، پس از نشست اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با پسر بزرگ امیر فقید کویت، وزیر دفاع پیشین و نامزد اصلی ولی‌عهدی در این کشور، ترامپ گفت که کشور بعدی که روابط خود را با تل‌آویو عادی‌سازی خواهد کرد، کویت خواهد بود.

وال استریت ژورنال نوشت، پس از یک هفته حضور در سازمان ملل متحد، نخست‌وزیر کویت بار دیگر تأکید کرد که صلح با فلسطینی‌ها پیش از عادی‌سازی با جهان عرب خواهد بود.

او افزود: «کویت به دنبال موضعی بی‌طرف است. از آنچه اتفاق می‌افتد، حمایت و تمجید نمی‌کند؛ اما از آن انتقاد نیز نخواهد کرد».

طبق این گزارش، در یکی از نامه‌های افشاشده توسط سایت ویکی‌لیکس که به سال ۲۰۰۸ باز می‌گردد، اشاره شده است که صباح الاحمد الصباح به پسرش که آن زمان ریاست دیوان امیری را بر عهده داشته، توصیه کرده است: «ارتباط محرمانه‌ای را با یک مقام اسرائیلی دو تابعیتی حفظ کند. محل [اقامت] او در مکانی دیگر در [کشورهای حاشیه] خلیج [فارس] است».

امارات و بحرین اخیرا با وساطت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عادی‌سازی کامل روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز بتازگی فاش کرده که عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی با موافقت عربستان سعودی صورت گرفته است.

معاریو گزارش داده بود که خانواده سعودی در سکوت، از نزدیکی طرف‌های یادشده استقبال کرده است؛ با این حال این کشور عجله‌ای برای پیوستن به جمع این امارات و بحرین ندارد.

از طرفی دیگر، شبکه صهیونیستی «کان» فاش کرده بود که واشنگتن در مقابل رفع محاصره از قطر، به دوحه نیز فشار آورده تا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌ سازی کند؛ اما قطر با رد این طرح، تأکید کرده است این دو مسئله نباید با یکدیگر خلط شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو