نکات جالب برای مراقبت از پوست کودکان

منبع: سیمرغ

96

1399/7/10

10:56


نکات جالب برای مراقبت از پوست کودکان

 پوست کودکان حساس می باشد اما اگر نکاتی را رعایت کنید نباید نگرانی برای مراقبت از پوست فرزندتان داشته باشید

 نکاتی که برای مراقبت از پوست کودکان باید رعایت کنیم

نگران نباشید پوست نوزاد با زندگی خارج از رحم سازگار است و بیشتر عارضه‌های پوستی به مرور زمان از بین می‌روند. با رعایت نکاتی که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد نوزادتان را از این مشکلات پوستی محافظت کنید:

دقت در انتخاب محصولات مراقبتی پوست 

در ماه اول چندان نیازی به استفاده از لوسیون یا کرم نوزاد ندارید.اما به ‌محض مصرف آن، بهتر است از محصولات مخصوص کودک استفاده کنید. محصولات تولید شده مخصوص بزرگ سالان معمولا حاوی رنگ، بو و پاک‌کننده‌هایی است که برای پوست نوزاد مضر هستند. توصیه می‌شود از پودرهای کودک یا تالک استفاده نکنید چون ممکن است باعث مشکلات ریوی در او شود. در صورت استفاده مراقب باشید آن را از صورت کودک دور نگه‌دارید.

نوزاد را بیش از حد حمام بردن ممنوع!

نوزادان تا حدود یک ماهگی نیازی به حمام کامل روزانه ندارند. طی چند هفته اول تمیزکردن با روش حمام اسفنجی و فقط شستن ناحیه پوشک کافی است.

آب را با داخل مچ دست‌تان امتحان کنید تا از دمای مناسب‌اش خاطرجمع شوید. تا پیش از یک‌سالگی، می توانیم نوزادان را هر 23 روز یک بار حمام کنیم. با شست وشوی بیش از حد، چربی‌های طبیعی محافظ پوست از بین می‌روند و پوست خشک می‌شود. تمیز کردن چین و چروک‌های گردن و بازوی کودک را فراموش نکنید.

لوسیون را در حالی‌که بدن کودک هنوز مرطوب است استفاده کنید و به جای کشیدن حوله روی پوست با گذاشتن و برداشتن، بدنش را خشک کنید.

پیشگیری از التهاب ناشی از پوشک

پوشک مرطوب و کثیف، پوست نوزاد را تحریک میکند و باعث سوختگی و التهاب در برخی از نواحی پای کودک و بی‌قراری او می‌شود. برای پیشگیری از این عارضه در فاصله زمانی کوتاه، پوشک او را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.

نواحی که در تماس با پوشک بوده را با پاک‌کننده‌های ملایم و آب بشویید. درصورتی که این نواحی بسیار ملتهب باشد بدون مالش و فقط با جریان آب شست وشو دهید.قبل از دوباره پوشک کردن، اجازه دهید بدن کودک کاملا هوا بخورد و خشک شود. در روز چند دفعه نوزاد را برای مدت زمان کوتاه بدون پوشک رها کنید.

استفاده از شوینده‌های معطر و رنگی ممنوع

از مواد شوینده ملایم مخصوص نوزادان برای شستن لباس‌های نوزاد، عروسک‌ها، پتو و ملحفه و هر آن چه پوست کودک با آن‌ها در تماس است استفاده کنید. رعایت این نکته حتی شامل لباس مادر و پدر هم می‌شود چون نوزاد را در آغوش می‌گیرند. به این‌ترتیب احتمال ایجاد هر تحریک یا خارش پوستی را در او کاهش می‌دهید.

بیشتر بدانید : ماساژ پوست نوزاد با روغن گیاهی مضر است!

بیشتر بدانید : 6 توصیه برای کودکان بدغذا و کم غذا

بیشتر بدانید : مراقبت های تابستانی از پوست کودکان را جدی بگیرید

بیشتر بدانید : عفونت های پوستی در کودکان چه دلیلی دارد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو