طراحی سامانه آنلاین هوشمند با شرکت نرم افزاری نوژن در دنیای درگیر پاندمی

طراحی سامانه آنلاین هوشمند با شرکت نرم افزاری نوژن در دنیای درگیر پاندمی


منبع: همگردی

92

1399/7/10

11:45


طراحی سامانه آنلاین هوشمند با شرکت نرم افزاری نوژن در دنیای درگیر پاندمی

شیوع پاندمی کرونا، تحولات بسیاری را در سبک زندگی کاربران دنیای آنلاین ایجاد کرد. دنیای دیجیتال از آغاز سال 2020 و به خصوص با شروع همه گیر شدن ویروس کرونا، درگیر این تحولات سبک زندگی و تطبیق با تقاضاهای جدید در بازار است. صنعت استریمینگ، کسب و کارهای فروشگاهی، آموزش و سلامت همه به نوعی با موج کرونا دچار تغییرات بسیاری شدند. در این بین چالش پیش روی کشب و کار ها، بقا و پیشی گرفتن از رقبا است. در شرکت نرم افزاری نوژن، با نگاهی به تغییرات بازار، قصد بر نگارش این نوشته کردیم تا اهمیت نوآوری در طراحی سامانه های آنلاین و انتخاب بهترین نقشه راه برای موفقیت در این مسیر را بررسی کنیم.

طراحی سامانه آنلاین هوشمند با شرکت نرم افزاری نوژن در دنیای درگیر پاندمی 2

یکی از مسائل مهمی که کووید 19 بر ان تاثیر گذاشت، کسب و کارها بود. کسب و کار های محلی (Local) به شدت تحت تاثیر شرایط ناشی از کرونا و فاصله گذاری اجتماعی قرار گرفتند. از آژانس های تور محلی تا فروشندگان، موسسات آموزشی و صنعت سینما و تئاتر.

بهترین پاسخ به این شرایط، استفاده از فرصت راه اندازی کسب و کارهای آنلاین بود. با این که در دهه گذشته نرخ ورود کسب و کارها به دنیای دیجیتال بسیار بیشتر از دهه پیش از آن بود، ولی باز هم مقاومت کسب وکارهای سنتی به ورود در دنیای دیجیتال بالا بود. کسب وکارهای بسیاری بودند که با دیدگاه حفظ تعامل فیزیکی با مخاطبان خود، قصد ورود به دنیای آنلاین را نداشتند. کرونا، یک کاتالیزور بود که ورود ناخواسته آن به دنیای امروزی، تحولی در دیدگاه این کسب و کارها ایجاد کرد.

با این که به مرور مشاغل کم خطر فعالیت خود را از سر گرفتند ولی همچنان بسیاری از کسب و کارها با معضل کاهش مراجعین حضوری مواجه بودند. بقای کسب و کارها در چنین شرایطی وابسته به اتخاذ یک رویکرد جدید در مدل کسب و کار بود : آنلاین شدن!

تصمیم گیری در مورد ایده کسب و کار آنلاین

اولین قدم شاید کمی ابتدایی به نظر برسد ولی اهمیت بسیار بالایی دارد. در فرایند توسعه کسب و کار آنلاین، ایده ابتدایی کسب و کار شما باید کاملا پخته شود تا مزیت های رقابتی شما با سایر رقبای بازار سنجیده شده و ارزش پیشنهادی شما کاملا مشخص باشد.

از خود بپرسید که چه ارزش افزوده ای را به بازار ارائه می کنید؟ به عنوان صاحب کسب و کار، دورنمای شما از ایده آنلاین شدن چیست؟ و آیا امکان پایبندی به آن را دارید؟

درصورتی که فروش خود را آنلاین کنید، اگر با افزایش تقاضا مواجه شدید چطور قصد مدیریت عرضه را دارید؟

اگر یک موسسه آموزشی هستید، در صورتی که تعداد مخاطبان شما زیاد شد، آیا امکان پشتیبانی از آنها و یا تامین منابع مالی لازم برای پشتیبانی از سیستم را دارید؟

نقاط قوت شما و ضعف های شما چیست؟ بازاری که قصد ورود به آن را دارید چه انتظارات حداقلی را دارد و شما به عنوان یک کسب و کار چطور می توانید به جایگاهی مستحکم در این بازار برسید؟

کاربرانی که قصد هدف گیری آن ها را دارید، چطور می توانند با شما تعامل برقرار کنند؟ آیا صرف داشتن یک سایت برای شما کافی است، یا لازم است اقدام به طراحی اپلیکیشن موبایل نیز بکنید؟

تصمیم گیری در مورد ایده کسب و کار آنلاین

زمانی که ایده شما به طور کامل بررسی شد و مدل کسب و کار تدوین شد، شما به یک درک کلی از جریان درآمدی، بازار هدف و جایگاه خود در بازار رسیده اید. تصویر بالا، یک شمای کلی از بوم کسب و کار استروالدر است که میتوانید در وب سایت نوژن به صورت جزئی در مورد اجزای بخوانید. کافی است لغت بوم کسب وکار را در سایت نوژن جستجو کنید.

پرورش ایده و تدوین مدل کسب و کار مرحله ای پرچالش و حیاتی برای ادامه مسیر شما است. بسیاری عقیده دارند که این مرحله برای طراحی یک زیرساخت قدرتمند و گسترش پذیر در کسب و کار نقش مهمی دارد.

طراحی سامانه آنلاین کسب و کار

تعامل آنلاین شما با کاربران تان یا از طریق درگاه شبکه های اجتماعی و یا از طریق وب سایت انجام می شود. در ایده آل ترین حالت، این تعامل باید در قالب شبکه اجتماعی، سایت واپلیکیشن باشد. پس جدا از استراتژی و برنامه ریزی منسجم برای تقویت درگاه سوشال مدیا، شما به عنوان یک کسب و کار برای ورود به دنیای آنلاین (فروش یا ارائه خدمات مجازی) نیازمند تدوین یک استراتژی آنلاین هستید.

در مسیر طراحی بوم کسب و کار احتمالا به تمامی سوالات لازم برای چرایی ورود به دنیای آنلاین و چگونگی مدیریت آن پرداخته اید. در این مرحله شما می دانید که به یک وب سایت، یا هردو پلتفرم سایت و اپ نیاز دارید. به این مسئله اشراف دارید که کاربران شما چه خدماتی را از سایت یا اپ شما دریافت می کنند و این که چه میزان بودجه برای طراحی این پلتفرم ها در اختیار دارید.

مسئله پرچالش نهایی انتخاب یک شرکت نرم افزاری و یا تخصیص یک تیم اختصاصی برای طراحی سامانه آنلاین کسب وکار است.

بسیاری از کسب و کار ها برای مدیریت بهتر هزینه و همینطور کاهش هزینه های سربار استخدام و استقرار نیرو، گزینه برون سپاری پروژه های نرم افزاری را انتخاب می کنند.

در برون سپاری پروژه نرم افزاری سه نکته مهم حائز اهمیت است:

1- تکمیل یک فرم RFP: این مستند که به اختصار به معنای فرم درخواست پروپوزال است، کلیه نیازمندی های شما را در قالب یک مستند شامل می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فرم RFP یا چگونگی تدوین آن می توانید به وبسایت نوژن مراجعه کنید.

تکمیل یک فرم RFP

براساس فرم RFP تمام فیچرها، قابلیت ها و عملکردهای سایت یا اپلیکیشن شما قابلیت مدل سازی خواهد داشت. بر این اساس تیم فروش شرکت نرم افزاری، هزینه توسعه سامانه را به شما اعلام خواهد کرد.

2- انتخاب شرکت نرم افزاری: چالش انتخاب یک شرکت نرم افزاری برای برون سپاری این پروژه در حدی اهمیت دارد که سال ها کسب و کار شما را با عواقب انتخاب اشتباه یا آرامش خاطر از یک انتخاب درست همراه خواهد کرد.

در انتخاب شرکت نرم افزاری مناسب عواملی مانند پیشنهاد یا پروپوزال شرکت نرم افزاری برای RFP شما، شرایط پشتیبانی، تخصص تیم فنی، تعهد و حس خوب تان از قرار ملاقات اول را در نظر داشته باشید.

فراموش نکنید که شما با آنلاین کردن کسب و کار خود، قصد ورود به یک بازار پر رقابت را دارید، مهم ترین مزیت شما در این بازار، نوآوری در ارائه محصول تان خواهد بود. در شرایط حال حاضر، شناخت رفتار مصرف کنندگان ( کاربران سامانه) و درگیر کردن هوشمند آن ها با محصول برگ برنده هر کسب و کار هوشمند است.

توانایی شرکت نرم افزاری در ارائه هوشمند ترین راهکار برای تعامل متمایز با کاربران، طراحی زیرساخت سامانه پیشنهاد دهنده و آنالیز رفتار کاربران، یک گزینه مهم در فرایند انتخاب است.

3- پشتیبانی، پشتیبانی و پشتیبانی: در بازار طراحی سامانه های آنلاین، قیمت ها به قدری متغیر است که کارفرما با درگیر شدن در مبحث انتخاب به صرفه ترین قیمت و چانه زنی بر سر قرارداد یک امر بسیار مهم را فراموش میکند. تضمین سلامت سامانه! پشتیبانی سامانه های آنلاین صرفا اطمینان خاطر از بی باگ بودن آن ها نیست. سامانه های آنلاین موجودات دیجیتالی و دائما در حال رشد و تحول هستند. گسترش سامانه آنلاین در راستای تحول نیاز بازار، منجر به اعتمادسازی کسب و کار شما در بین کاربران خواهد شد.

در فرآیند پشتیبانی، توجه به ریز قرارداد پشتیبانی ارائه شده از سمت شرکت نرم افزاری اهمیت بسیار بالایی دارد. درست است که هزینه قرارداد های پشتیبانی و گسترش در نگاه اول نگران کننده است، ولی تصور کنید که سامانه محکوم به ماندن در حالت اولیه چه نگرانی فزاینده ای را در 5 سال آتی کسب و کار برای شما ایجاد می کند.

طراحی سامانه آنلاین با شرکت نرم افزاری نوژن

در این نوشته به نسبت طولانی، به اهمیت طراحی سامانه آنلاین و چند نکته اساسی در فرایند انتخاب و سفارش سامانه پرداختیم. طبیعتا این فرایند انتخابی، پروسه ای طولانی و مستلزم گشت و گذار بسیار دارد که پرداختن به تمامی نکات آن از حوصله این متن خارج است. در بلاگ نوژن در پست های متعددی به ابعاد متفاوت سفارش طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی سایت و هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت پرداخته ایم.

تیم نوژن، رسالت خود را بر مبنای سازمان دهی آنلاین کسب و کارها، تمرکز بر نقاط قوت و تقویت نقاط ضعف، و همچنین مدل سازی هوشمند سامانه ها برای حضور قدرتمند در فضای آنلاین قرار داده است. در راستای عمل به این رسالت، ما به عنوان یک تیم نرم افزاری در کنار تیم کسب و کار حضور داریم تا نقشی در ارزش آفرینی آن کسب و کار داشته باشیم.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ساخت اپلیکیشن موبایل و سایت در نوژن، فرآیند طراحی اپلیکیشن و سایت و یا دریافت مشاوره و پرپوزال اختصاصی می توانید از وب سایت نوژن بازدید فرمایید یا با شماره 02188510548 با ما در ارتباط باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو