بازداشت فروشنده عقاب طلایی در فضای مجازی

منبع: برترین ها

53

1399/7/10

11:58


رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: فردی متخلف که اقدام به فروش یک قطعه پرنده عقاب طلایی در فضای مجازی کرده‌ بود، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری ایرنا: رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: فردی متخلف که اقدام به فروش یک قطعه پرنده عقاب طلایی در فضای مجازی کرده‌ بود، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

جبرییل قلی پور افزود: با رصد فضای مجازی، فردی که اقدام به فروش عقاب طلایی کرده بود شناسایی و مقدمات خرید پرنده فراهم شد.

وی اضافه کرد: پس از مشخص شدن زمان و محل معامله مراتب جهت دستگیری به اداره حفاظت محیط زیست خوی اطلاع داده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت‌محیط زیست این شهرستان در محل مقرر حاضر شده و فرد خاطی را به‌ همراه عقاب طلایی دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه پرونده متخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده، ادامه داد: اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان با هدف بررسی اخبار، انعکاس مسائل و مشکلات زیست محیطی همشهریان و همچنین کشف تخلفات شکار و صید و هرگونه تخلف زیست‌محیطی، به صورت شبانه روزی در فضای مجازی حضور دارد.

عقاب طلایی یکی از قویترین و باشکوه‌ترین پرندگان شکاری در قاره آسیا و اروپا است.

عقاب طلایی به دلیل ظاهر فوق العاده زیبایی که دارد بسیار شکار می‌شود و در ایران از گونه‌های تحت حمایت است این گونه‌ شگفت انگیز می‌تواند در حال پرواز تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

از عقاب طلایی پنج یا ۶ گونه وجود دارد که از نظر انتشار جغرافیایی، اندازه و رنگ، با هم تفاوت دارند. این پرنده با داشتن پهنای بال ۱۸۷ تا ۲۳۰ سانتیمتری، یکی از بزرگ‌ترین عقاب‌های نیم‌کره شمالی است. وزن آن به طور متوسط، ۳ تا ۶.۵ کیلوگرم است.

یکی از توانایی‌های متفاوت عقاب طلایی با دیگر پرندگان در نوع پرواز او است. با بال‌های باز و گسترده اوج گیری می‌کند و گاه گاهی بال می‌زند. بال‌ها را در حالت افقی نسبت به بدن، نگه می‌دارد و منطقه زیر پایش را به دنبال غذا، زیر نظر می‌گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو