درمان خانگی تپش قلب با راه های طبیعی و موثر

درمان خانگی تپش قلب با راه های طبیعی و موثر


منبع: آرگا

109

1399/7/10

12:45


روشهای درمان خانگی تپش قلب در این مطلب آمده است که به شما کمک می کند تا شما از عارضه غیر طبیعی تپش قلب در زمانهای استراحت پیشگیری کنید.

درمان خانگی تپش قلب با راه های طبیعی و موثر

ضربان قلب به طور طبیعی در انسان بزرگسال در حالت استراحت ۱۰۰ تپش در دقیقه است. تپش قلب به حالتی گفته می شود که در آن ضربان قلب بیشتر بزند. این حالت در زمانهای ورزش و فعالیتهای شدید بیشتر می شود که بسیار طبیعی است ولی چنانچه غیر از این زمانها باشد حالت غیر طبیعی بروز کرده و باید آن را برطرف کرد. استفاده از روش های  خانگی برای درمان تپش قلب یکی از روشهای کاملا ایمن موثر است که هیچ عارضه ای نداشته و همچنین کمک می کند تا این مشکل به طور کل حل شود.

درمان عالی برای تپش قلب

درمان خانگی تپش قلب با روشهای عالی و طبیعی

علت تپش قلب گوناگون است که از مهمترین آنها تب، ترس، پر کاری تیروئید، فشار خون بالا، ورزش و اضطراب می باشد. به رغم تمام درمانهای خانگی که صورت می گیرد چنانچه تپش قلب شما به حالت عادی بر نگشت مراجعه به پزشک ضروری می باشد. از مهمترین نشانه های این بیماری قلبی درد در قفسه سینه، غش، لرزش قلب می باشد.

تپش قلب با درمانهای خانگی

ما در ادامه چند نمونه از روش های درمانی تپش قلب را بررسی خواهیم کرد که بتوانید با استفاده از آنها این مشکل و عارضه را حل کنید.

مدیتیشن:

یکی از عوامل اصلی ضربان قلب بالا استرس است که می تواند باعث ایجاد ضربان قلب در شما شود. استرس باعث بالا رفتن ترشح آدرنالین می شود که اساسا بدن را در حالت آمادگی نگه می دارد. برای همین لازم است که بدن خود را از استرس تا حد ممکن دور نگه دارید.

روشهای خانگی برای درمان تپش قلب

فیبر غذایی:

 پلاکهای شریانی یکی از عوامل اصلی گرفتگی رگ ها و فشار خون بالا هستند که در طول دراز مدت باعث ایجاد تپش قلب می شوند. فیبر غذایی باعث پاک کردن این پلاکهای شریانی شده و به بهبود جریان خون کمک می کند و قلب می تواند به استراحت در حالت عادی ادامه دهد.

درمانهای خانگی تپش قلب

فلفل کاین:

ماده ای در فلفل وجود دارد به نام کپسایسین که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. این برای سلامت قلب خیلی موثر و به عنوان درمانی برای تپش قلب می باشد.

روشهای سنتی و خانگی برای تپش قلب

پرهیز از محرکها:

عادت زیاد به محرکهایی از قبیل نیکوتین و کافئین باعث می شوند تا در چرخه طبیعی بدن اختلال ایجاد شود و از این رو باعث بروز تپش قلب می شوند.

آب نارگیل:

می تواند به طور چشمگیری تپش قلب را کاهش دهد به این صورت که باعث ایجاد تعادل در الکترولیت های بدن می شود.

ریشه سنبل االطیب:

ریشه سنبل الطییب به عنوان کاهش دهنده و آرامش دهنده در استرس است. و به همین نوبه باعث کاهش ضربان قلب می شود.

گل گاو زبان:

این گیاه رقیق کننده می باشد. و کاهش دهنده تپش قلب و فشار خون بالا است بنابراین به منظور درمان تپش قلب از این دمنوش استفاده کنید.

درمان خانگی عالی برای گاهش تپش قلب

کندر:

صمغی گیاهی است که به صورت اسانس و قطره ای و بخور استفاده می شود. درمانگران طب سنتی معتقدند که کندر باعث بهبود تپش قلب می شود.

گیاهان دارویی دیگری نیز برای درمان وجود دارند از جمله به لیمو، بادرنجبویه، بهار نارنج که می توانند درمانی موثر برای تپش قلب باشند.

روشهای عالی درمان تپش قلب به روش ساده و راحت

اسطوخودوس :

از دیگر راهکارهای طبیعی جهت رفع تپش قلب حمام گیاهی با چند قطره اسطوخودوس است که سبب آرام شدن سیستم عصبی شده و در نتیجه به کاهش احتمال اضطراب و وحشت زده شدن کمک می کند، این گیاه به تنظیم سطح فشار خون و ضربان قلب بالا کمک می کند.

دارچین :

استفاده از این ادویه پر کاربرد جهت رفع تپش قلب گزینه بسیار مناسبی است، یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با یک قاشق چای خوری عسل با هم مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را روزی یک بار برای چند روز مصرف کنید و یا هر روز به چای پودر دارچین بیفزایید و آن را بنوشید.

روش های درمان خانگی تپش قلب

ملاس سیاه :

به منظور درمان تپش قلب ملاس سیاه یک روش عالی و مفید است زیرا دارای مقادیر فراوانی آهن، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است که به درمان کم خونی که یکی از علل بروز تپش قلب است کمک شایانی می کند، به یک فنجان آب یک قاشق غذا خوری ملاس سیاه بیفزایید سپس آن را بنوشید.

مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم

همانطور که می دانید کمبود منیزیم سبب تپش قلب می شود بنابراین بهتر است از مواد غذایی دارای منیزیم استفاده کنید که عبارتند از : کلم بروکلی، اسفناج، آجیل ها مانند : بادام زمینی و بادام، سبزیجات سبز برگ تیره، بلغور جو دوسر، کره بادام زمینی، دانه هایی مانند: دانه کدو تنبل و دانه کنجد، موز،آووکادو، شکلات تلخ، ماست کم چرب و ماهی آب سرد.

روش های درمان تپش قلب

نکاتی مرتبط با درمان تپش قلب

  •  افزایش مصرف میوه های تازه و سبزیجات
  • خودداری از مصرف نوشیدنی های الکی
  • پرهیز از مواد غذایی دارای کافئین مانند : شکلات، قهوه و…
  • خودداری از سیگار کشیدن و مواد مخدر
  • کنترل سطح فشار خون و کلسترول
  • نوشیدن مقادیر فراوانی آب
  •  انجام تمرینات هوازی سه تا چهار بار در هفته به مدت بیست دقیقه
  • خوابیدن به مدت شش تا هفت ساعت
  • مشورت با پزشک پیش از تغییر دارو یا مصرف مکمل جدید

نکاتی مرتبط با تپش قلب

ما به شما آنچه که باید در مورد درمان خانگی تپش قلب بدانید را گفتیم. این روشها موثرترین و مهمترین روشهای درمان طبیعی تپش قلب هستند. نکته ای که اهمیت دارد این است که تپش قلب در دوران بارداری برای زنان باردار ممکن است خطراتی را برای آنها و جنین ایجاد کند که با درمان های طبیعی می توانید این خطرات را به حداقل برسانید، به منظور آشنایی بیشتر با روش های درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو