جنگل سرپوش تنگه چالوس؛ طبیعتی بکر در شمال ایران

منبع: همگردی

131

1399/7/11

10:01


شمال ایران پر از جاذبه های طبیعی و جذاب بوده و در طول سال مسافران بسیاری به استانهای شمالی ایران سفر می کنند. یکی از پرطرفدار ترین مسیرهای شمال ایران، جاده چالوس بوده و مطمئنا افرادی که به شمال ایران سفر کرده اند، تجربه سفر از جاده چالوس را داشته اند. جنگل سرپوش تنگه چالوس، جنگلی زیبا است که در جاده چالوس قرار دارد. با ما در مقاله جنگل سرپوش تنگه کجاست همراه شوید تا شما را با جذابیت ها و همچنین مسیر دسترسی به سرپوش تنگه آشنا کنیم.

بیشتر بخوانیدجاده چالوس | سفر به جاذبه های گردشگری جاده چالوس

جنگل سرپوش تنگه چالوس

معرفی

سرپوش تنگه در انتهای جاده چالوس قرار گرفته است. این جنگل دارای دو تنگه هست. در اولین تنگه آویزهای درختی را می بینیم و در آن آبشار کوچکی وجود دارد. تنگه دوم، به وسیله درختان بلند پوشیده شده و در انتهای خود آبشاری دارد. در این قسمت برای عبور و مرور باید حتما تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته باشید. دلیل نامگذاری جنگل سرپوش تنگه چالوس نیز به خاطر این تنگه بوده که توسط درختان بلند پوشیده شده است. در این جنگل می توانید تجربه صعود به آبشار و آشنایی با پولژه را داشته باشید. همچنین، از آب بازی در حوضچه درست شده از آبشارها غافل نشوید. درختان این جنگل شامل انجیلی، ممرز و توسکا بوده و در آن پرنده هایی مانند دارکوب، سهره و بوف زندگی می کنند.

سرپوش تنگه

زمان سفر

براساس مقاله جنگل سرپوش تنگه کجاست باید بدانید که بهترین زمانی برای دیدن و سفر به جنگل سرپوش تنگه، از اوایل اردیبهشت تا پاییز است.

دسترسی

برای رسیدن به آن باید وارد جاده کرج-چالوس شوید. بعد از رد کردن مرزن آباد و قبل از پلیس راه چالوس، فرعی وجود دارد که متعلق به روستای محمد آباد است. از این مسیر به جنگل خواهید رسید. دلیل آنکه این جنگل بکر بوده و کمتر کسی راه آن را بلد است، همین پیچیده بودن مسیر هست. توجه داشته باشید که برخی از قسمتهای مسیر روستای محمد آباد از باغهای شخصی گذر می کنند و به همین دلیل، قبل از عبور باید از نگهبان این باغها اجازه بگیرید. از تهران تا این جنگل حدود 4 ساعت و 176 کیلومتر راه است. از ابتدای این جنگل که شروع به پیاده روی بر روی مسیر پاکوب کنید، حدود 2 ساعت زمان می برد تا به تنگه برسید.

دسترسی به جنگل زیبای سرپوش تنگه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو