پاسخ سردار نقدی به شائبه فساد اقتصادی

منبع: برترین ها

71

1399/7/11

16:21


معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: گاهی خود ما را هم متهم می‌کنند و می‌گویند همین حزب‌اللهی‌ها و طرفداران انقلاب ریخت‌وپاش می‌کنند، فساد اقتصادی مال این‌هاست، اگر فساد اقتصادی مال نیروهای انقلابی است، طبیعتا وقتی تحت تعقیب قرار می‌گیرند می‌روند به حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی پناهنده می‌شوند، پس چرا اینها می‌روند کانادا و آمریکا و با رئیس‌جمهور آمریکا عکس می‌گیرند.

خبرآنلاین: معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: گاهی خود ما را هم متهم می‌کنند و می‌گویند همین حزب‌اللهی‌ها و طرفداران انقلاب ریخت‌وپاش می‌کنند، فساد اقتصادی مال این‌هاست، اگر فساد اقتصادی مال نیروهای انقلابی است، طبیعتا وقتی تحت تعقیب قرار می‌گیرند می‌روند به حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی پناهنده می‌شوند، پس چرا اینها می‌روند کانادا و آمریکا و با رئیس‌جمهور آمریکا عکس می‌گیرند.

سردار محمدرضا نقدی نهم مهرماه گفت و گویی با برنامه «بدون توقف» داشت که از شبکه 3 سیما پخش شد. در این برنامه سردار نقدی به موضوع مستند بی بی سی با «کودتای خزنده» اشاره کرد. او در این مصاحبه درباره فساد مالی در میان سپاهی‌ها نیز توضیحاتی داد و در پاسخ به این سؤال که «در بخش‌هایی از سپاه و بسیج استان‌ها با مطالبه‌گران و مبارزان با فساد اقتصادی همراهی و برخورد درستی نمی‌شود» گفت: من خودم برای مبارزه با فساد دادگاه رفتم شما اگر بخواهید با فساد مبارزه کنید باید آماده دادگاه رفتن هم باشید، از هزار جا به پای‌تان می‌پیچیند، مثل مبارزه با اژدهای چند سر است، اصلا ممکن است واقعیتی را جلوی مسؤلی غلط جلوه دهند و آن مسؤل هم یک موضع بدی نسبت به شما بگیرد، شما وقتی وارد مبارزه می‌شوی باید پوستت کلفت باشد، نمی‌شود بگوئیم طرفداری از حقوق کارگران می‌کنیم کسی هم به ما کاری نداشته باشد، اما شما اگر به کارت ایمان داری باید ادامه بدهی، اگر اعتقاد به برحق بودن داری ادامه بده.

او در خصوص اینکه «آیا این خطا رویکردی نیست» گفت: نه، بسیج آزادی عمل دارد و تشکیلات نظامی به این شکل که همه چیز از بالا دستور داده شود نیست، سپاه همیشه حامی مبارزه با فساد بوده و پیگیری ۹۰ درصد این پرونده‌های درشتی که به دادگاه رفته و محکوم شده دست سپاه است، حالا برخی می‌گویند چرا از روز اول سراغ اینها نرفتید؟ گاهی خود ما را هم متهم می‌کنند و می‌گویند همین حزب‌اللهی‌ها و طرفداران انقلاب ریخت‌وپاش می‌کنند، فساد اقتصادی مال این‌هاست، اگر فساد اقتصادی مال نیروهای انقلابی است، طبیعتا وقتی تحت تعقیب قرار می‌گیرند می‌روند به حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی پناهنده می‌شوند، پس چرا اینها می‌روند کانادا و آمریکا و با رئیس‌جمهور آمریکا عکس می‌گیرند.

سردار نقدی در پاسخ به این مطلب که «ضابطین مفاسد اینجا پرونده فساد را تشکیل می‌دهند همان پرونده را در استان بچه‌ها پیگری می‌کنند سپاه جلوی‌شان را می‌گیرد» گفت: سپاه استان که از درون خودش این کار را نمی‌کند، جلسه شورای تأمین برگزار می‌شود و مسؤلان اداری و سیاسی استان هستند که فشار می‌آورند اینجا امنیت منطقه را به خطر انداختید. اینطور نیست که رویه سپاه این باشد که هر جایی که عده‌ای جوان خواستند مطاله حق کنند جلوی‌شان را بگیرد، اصلا چنین رویه‌ای وجود ندارد، شما یک جایی مسؤل بسیج دانشجویی بودید مسؤل سپاه گفته چرا این مصاحبه را کردید؟ این مبدأش شورای تأمین استان است، از نظر آنها که باید امنیت استان را برقرار کنند این حادثه ممکن است تبدیل به یک ناهنجاری اجتماعی شده و آشوب شود، برای همین به مسؤل محلی سپاه فشار می‌آورند او هم برای اینکه اجابت خواسته‌های استان را بکند ممکن است دو تا حرف هم به شما بزند این حرف‌ها رویه سپاه نیست.

سردار نقدی در پاسخ به این سؤال که «شائبه‌ای وجود دارد که در بعضی مقاطع خود سپاه در بحث قاچاق کالا نقش داشته» گفت: دشمن به دلیل سیلی‌هایی که از سپاه خورده هر مورد زشت و سوئی را به سپاه نسبت می‌دهد، زلزله آمده می‌گویند سپاه موشک زده، پنج‌هزار موشک هم همزمان به یک نقطه بخورد زلزله نمی‌آید، سیل می‌شود می‌گویند کار سپاه است، برای تنفر همه چیز را به سپاه نسبت می‌دهند، در این خصوص دادسرای نظامی وجود دارد اگر کسی سندی دارد شکایت کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو