مرز خسروی بر روی زائران عتبات بسته است

منبع: برترین ها

88

1399/7/12

11:44


فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از بسته بودن مرز خسروی در کنار مرزهای استان‌های ایلام و خوزستان خبر داد و از زائران خواست تقاضای سفر به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین را نداشته باشند.

خبرگزاری ایرنا: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از بسته بودن مرز خسروی در کنار مرزهای استان‌های ایلام و خوزستان خبر داد و از زائران خواست تقاضای سفر به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین را نداشته باشند.

پایگاه خبری پلیس روز شنبه به نقل از سردار "علی اکبر جاویدان" اعلام کرد: امسال و به دنبال شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم اربعین حسینی از سوی دولت عراق لغو و رسما اعلام شد آنها پذیرای زائران دیگر کشورها نخواهند بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به لغو مراسم اربعین، مرزهای رسمی و چهارگانه کشور شامل خسروی در قصرشیرین، مهران در ایلام و شلمچه و چذابه در خوزستان که سال گذشته کار تردد زائران انجام می شد، بسته شده است.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: مرز خسروی نیز به تبعیت مرزهای ایلام و خوزستان امسال به روی زائران بسته و هیچ ترددی به سمت عراق انجام نخواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به استقرار ایستگاه های بازرسی در شهرستان قصرشیرین، گفت: نیروهای پلیس مستقر در این ایستگاه ها از حضور افراد در مرز جلوگیری و زائران چه به صورت انفرادی و چه کاروانی امکان حضور در پایانه خسروی را نخواهند داشت.

وی در عین حال از همکاری خوب مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا و ماموران انتظامی قدردانی کرد و گفت: در روزهای گذشته معدود افرادی که در قالب یک کاروان که قصد حضور در مرز را داشتند اما با لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و پس از شنیدن صحبت های ماموران پلیس و اطلاع از مصوبه ستاد از ادامه حضور انصراف داده و به مقصد خود بازگشتند.

سردار جاویدان در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب نیز از عموم مردم متدین و عاشورایی کشور خواسته اند که به توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل شود تا از شیوع بیشتر بیماری کرونا جلوگیری و روند ابتلا به آن کاهش یابد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو