طرز تهیه سیب زمینی استانبولی یک پیش غذای عالی

طرز تهیه سیب زمینی استانبولی یک پیش غذای عالی


منبع: آرگا

138

1399/7/12

18:05


در این مطلب با آموزش طرز تهیه سیب زمینی استانبولی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به نکات و مراحل ذکر شده بتوانید این نوع سیب زمینی را به راحتی در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه سیب زمینی استانبولی یک پیش غذای عالی

سیب زمینی استانبولی یکی از ساده ترین روش ها برای پخت سیب زمینی به شمار می رود و شما می توانید از آن برای دورچین سبزیجات کبابی و سایر غذاها استفاده نمایید تا غذای اصلی خوش رنگ و لعاب تر شود.

به کمک سیب زمینی می توانید انواع غذاها و پیش غذاهای خوشمزه نظیر ناگت سیب زمینی و سیب زمینی سوخاری و سیب زمینی استانبولی را در منزل تهیه کنید.

سیب زمینی استانبولی

مواد لازم

  • سیب زمینی استانبولی تازه : یک کیلوگرم
  • روغن مخصوص سرخ کردنی : به میزان لازم
  • نمک دریایی : به میزان لازم
  • فلفل پاپریکا : به میزان لازم
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • آویشن : به میزان لازم
  • سس قرمز و سفید : به میزان لازم

طرز تهیه سیب زمینی استانبولی در منزل

برای تهیه این نوع پیش غذای خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید سپس پوست سیب زمینی ها را بگیرید. برای اسلایس کردن سیب زمینی ها نیز از چاقویی تیز استفاده نمایید و سیب زمینی های اسلایس شده را درون ظرفی تمیز بریزید و دوباره آن ها را بشویید سپس سیب زمینی ها را درون آبکش بریزید.

سیب زمینی ها شسته شده را روی دستمالی تمیز پهن کنید تا آب سیب زمینی ها گرفته شود سپس روغن مخصوص سرخ کردنی را به همراه نمک درون ظرف یا قابلمه استیل بریزید و نمک را درون روغن حل کنید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن داغ شود توجه داشته باشید که برای داغ کردن روغن باید قابلمه را روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید.

روش پخت سیب زمینی استانبولی

در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی استانبولی همه سیب زمینی ها را درون روغن داغ بریزید و اجازه بدهید تا به صورت کامل و روی حرارت زیاد شعله گاز به مدت ۵ تا ۸ دقیقه سرخ شوند سپس به کمک قاشقی بزرگ سیب زمینی ها را زیر و رو کنید تا ترد و پخته شوند.

سیب زمینی های سرخ شده را درون آبکش بریزید تا روغن اضافه آن ها گرفته شود سپس سیب زمینی ها را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و روی سیب زمینی ها مقداری فلفل و پودر آویشن و پاپریکا بپاشید همچنین سیب زمینی استانبولی را می توانید به همراه سس قرمز و سس سفید میل نمایید.

طرز تهیه سیب زمینی استانبولی در منزل

در این مطلب با دستور تهیه سیب زمینی استانبولی پیش غذای لذیذ و بی نظیر آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این پیش غذا در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو