استفاده از یو پی اس ها در تجهیزات پزشکی

منبع: بیتوته

81

1399/7/13

04:24


استفاده از یو پی اس ها در تجهیزات پزشکی



یو پی اس,خرید یو پی اس

خرید یو پی اس

 

یو پی اس همان سیستم مولد برق بدون وقفه بوده و برگرفته از کلمه Uniterruptible power supply می باشد.

 

اولین منبع تغذیه بدون وقفه در سال 1934 توسط جان هانلی در ایلات متحده آمریکا اختراع و تولید شده است. یو پی اس ها دستگاه هایی هستند که تامین برق در شرایط اضطراری را بر عهده دارند. اساس کار یو پی اس ها به این گونه است که باطری آن ها برق را از ورودی ها گرفته و در خود ذخیره نموده تا در مواقع اضطراری و قطعی برق توسط خروجی یو پی اس در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

 

یو پی اس ها علاوه بر تامین برق در شرایط مورد نیاز، وظیفه محافظت از دستگاه های متصل به برق را در برابر نوسانات برقی را بر عهده دارند. این دستگاه ها با توجه به کاربردشان در توان های مختلف تولید می گردند که با انتخاب باطری یو پی اس مناسب می توان انرژی بیشتری را تامین کرد.

 

انواع یو پی اس

به طور کلی یو پی اس ها به 3 مدل UPS آفلاین، یو پی اس لاین اینتراکتیو و یو پی اس آنلاین دسته بندی می شوند در ادامه انواع یو پی اس با توجه به عملکردشان عنوان خواهند شد.

 

یو پی اس آفلاین (OFFLINE)

در سیستم یو پی اس آفلاین، باطری ها به طور مداوم شارژ می شوند و برق به طور مستقیم به مصرف کننده متصل می باشد. این یو پی اس ها قیمت پایینی داشته و تنها زمانی که مشکل به وجود بیاید با یک وقفه کوتاه در مدار قرار می گیرند که البته همین امر ممکن است منجر به خسارت شود. این یو پی اس ها دارای توان کم و محدود بوده و برای استفاده برای کامپیوتر شخصی مناسب می باشند.

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو (LINE INTERACTIVE)

در واقع این سری از یو پی اس ها، همان یو پی اس های آفلاین با کمی تغییرات می باشند. در این یو پی اس ها بخشی به نام مدار تنظیم کننده ولتاژ اضافه گردیده که باعث می شود در زمان افت و یا افزایش ولتاژ Bypass بر روی اینورتر سوئیچ نشود. از مزایای مدار تنظیم کننده ولتاژ افزایش طول عمر باطری بوده که باعث کاهش هزینه ها خواهد شد. این یو پی اس برای تجهیزات IT، شبکه و سرور قابل استفاده می باشد. این یو پی اس نیز دارای توان محدود می باشد.

 

یوپی اس آنلاین (ONLINE)

یو پی اس آنلاین به علت فعال بودن همیشگی اینورتر جریان ورودی همواره از داخل اینورتر عبور کرده و به دستگاه ارائه می شود. این کار باعث می شود دستگاه های مصرف کنند توسط ولتاژ ثابت تنظیم شده، تغذیه شوند که همین موضوع حفاظت از آن ها را بیشتر خواهد کرد. این فناوری در انواع یو پی اس صنعتی، دیتاسنتر و برخی از یو پی اس های اداری وجود دارد. به علت حفاظت بیشتری که این نوع از یو پی اس ها ایجاد می کنند، از یو پی اس آنلاین به عنوان یو پی اس مناسب برای تجهیزات پزشکی و تصویربرداری، آزمایشگاه، یونیت دندانپزشکی، تجهیزات مخابراتی، دستگاه های حساس صنعتی، دستگاه های امنیتی، بانکها و دیتاسنترها نام برده می شود.

 

خرید یو پی اس

اهمیت استفاده از یو پی اس با توجه به دستگاه های مورد استفاده، هزینه های نگهداری و تعمیرات آنها در صورت بروز نوسان برق، هزینه خرید دستگاه های جدید با توجه به تحریم های موجود کاملا واضح است، اما یو پی اس مناسب می بایست با توجه به توان مورد نیاز خریداری شود. تکنولوژی یو پی اس و محل مورد استفاده نیز بر انتخاب شما تاثیر می گذارد. خرید یو پی اس مناسب به همراه گارانتی و پشتیبانی با کیفیت به شما در محافظت از دستگاه ها و کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد.

 

یو پی اس,خرید یو پی اس

انواع یو پی اس

 

اهمیت استفاده از یو پی اس در صنایع پزشکی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی شاهد تحول در روند بهبود بیماران در مراکز درمانی می باشیم. دستگاه های پزشکی به منظور کارایی مناسب نیازمند برق های متناوب و بدون نوسان می باشند تا بتوانند صحت عملکرد خود را تضمین نمایند. به وجود آمدن هرگونه اختلال در دستگاه های پزشکی می تواند منجر به خطرات جدی و خسارات جبران ناپذیری گردد. 

 

این دستگاه ها به منظور عملکرد صحیح نیازمند به منبع برق هستند و گاها قطع برق می تواند جان بیماران را به خطر بیندازد. استفاده از یو پی اس به عنوان پشتیبان تامین کننده برق بدون وقفه با تولید برق بدون نوسان می تواند تضمین کننده صحت عملکرد دستگاه ها بوده و علاوه بر حفظ جان بیماران از خرابی و خسارات احتمالی به وجود آمده جلوگیری نماید.

 

امروزه استفاده از یو پی اس ها برای تجهیزات پزشکی نقش اصلی و مهمی را در بخش درمان ایفا می نمایند. انواع دستگاه های سونوگرافی، دستگاه ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی ها، آنژیوگرافی ها، آندوسکوپی ها، آزمایشگاه ها و دندانپزشکی ها تنها بخشی از لوازم پیشرفته پزشکی و آزمایشگاهی پیشرفته هستند که در تمامی مراکز درمانی وجود دارند.

 

تمامی دستگاه های نامبرده شده نیازمند برق متناوب همراه با کیفیت جریان ولتاژ بالا و حداقل نوسان شبه سینوسی و یا پله ای خواهند بود. این دستگاه ها بسیار گران قیمت بوده و کوچک ترین آسیب به آن ها مستلزم هزینه های گزاف برای تهمیرات یا جایگزینی آن ها خواهد شد در نتیجه برق ورودی به این دستگاه ها باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشد. در این دستگاه ها تغییرات فرکانس نباید از 0.5 درصد بیشتر بوده و همچنین افت ولتاژ باید کمتر از 3 درصد باشد. در نتیجه استفاده از یو پی اس مناسب می تواند تضمین کننده کارایی و عمر بیشتر دستگاه های پزشکی، تصویربرداری، آزمایشگاهی و دندانپزشکی باشد.

 

یو پی اس,خرید یو پی اس

استفاده از یو پی اس در صنایع پزشکی

 

شرکت بهین صنعت ارائه دهنده انواع یو پی اس، باتری یو پی اس، استابلایزر و موتور برق، با ارائه یو پی اس های صنعتی، اداری مناسب برای استفاده در دستگاه های پزشکی و بیمارستانی در خدمت کادر درمان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب یو پی اس مناسب کسب و کار خود، خرید یو پی اس و مشاوره خدمات با شماره 02177442005 تماس حاصل فرمایید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو