باز شدن مرز عراق شایعه است

منبع: برترین ها

83

1399/7/13

12:09


معاون عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر این‌که به شایعات بازگشایی مرزها برای عبور زائران اربعین توجه نکنید، گفت: عراق تاکنون به صورت رسمی هیچ‌گونه اظهارنظری درباره بازگشایی مرزها نداشته و مرزها تا اطلاع بعدی بسته است.

خبرگزاری ایسنا: معاون عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر این‌که به شایعات بازگشایی مرزها برای عبور زائران اربعین توجه نکنید، گفت: عراق تاکنون به صورت رسمی هیچ‌گونه اظهارنظری درباره بازگشایی مرزها نداشته و مرزها تا اطلاع بعدی بسته است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی اظهار کرد: براساس اعلام دولت عراق، در هیچ‌یک از مرزهای این کشور، زائری از ایران پذیرفته نمی‌شود. ستاد مرکزی اربعین نیز هیچ‌گونه تصمیمی برای اعزام زائران ایرانی به عراق نگرفته و مرزهای زمینی و هوایی همچنان بسته است.

او افزود: دشمنان نظام برای ایجاد تشنج در مرزهای ایران و عراق به بهانه حضور در آیین اربعین با نشر اخبار کذب به دنبال روانه کردن زائران به سوی مرزهای زمینی هستند.

رحمانی گفت: همان‌طور که بارها از سوی ستاد مرکزی اربعین و نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی شده، هیچ‌یک از مرزهای زمینی و هوایی برای تردد زائران به عتبات عالیات باز نیست و مردم سعی کنند فریب افراد فرصت‌طلب و سودجو را نخورند.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان این‌که "مقام عظمای ولایت با توجه به شرایط کنونی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، زیارت از راه دور را برای زائران سیدالشهدا (ع) توصیه فرموده‌اند"، اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار با توجه به بیماری کووید ۱۹ که باعث ایجاد مشکلات خاصی شده، به جای راهپیمایی اربعین، طرح «پویش مهر اربعین» در قالب موکب‌ها در نقاط مختلف کشور اجرا و نسبت به جمع‌آوری و توزیع سبد کالایی به نیازمندان اقدام خواهد شد.

رحمانی با تاکید دوباره بر این‌که عراق تاکنون به صورت رسمی هیچ‌گونه اظهارنظری در خصوص بازگشایی مرزها نداشته است، گفت: اگر دولت عراق تصمیمی برای بازگشایی مرزها اتخاذ کند ستاد اربعین با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم اجازه تردد به هیچ زائری را به عتبات عالیات نخواهد داد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان این‌که "ما هم دلتنگ حضور در آیین اربعین هستیم"، افزود: زائران اربعین سعی کنند به جای حضور در مرزهای بسته، در تهیه و توزیع سبد کالا و کمک به نیازمندان در قالب کمک‌های مومنانه در موکب‌ها و زیارت از راه دور سیدالشهدا (ع) اقدام کنند.

ستاد مرکزی اربعین نیز در اطلاعیه‌ای اعزام موکب‌های خدمات‌رسان در اربعین را منتفی دانست و اعلام کرد: با توجه به پخش اخباری در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر پذیرش تعدادی از موکب‌های اربعین، تأکید می‌شود با توجه به شرایط موجود شیوع کرونا و رایزنی‌های قبلی با مسؤولان عراقی، امکان عزیمت موکب‌های اربعینی برای ارائه خدمات به کشور عراق وجود نداشته و این امر کاملاً منتفی است.

حسین ذوالفقاری ـ رییس ستاد مرکزی اربعین ـ نیز با بیان این‌که انتشار برخی اخبار باعث شد فضای تردید بین زائران ایجاد شود اما در نهایت وزارت بهداشت عراق اعلام کرد هیچ زائر خارجی را در مراسم امسال نمی‌پذیرد، افزود: افرادی که ویزا گرفته بودند نتوانستند از سوی دولت عراق اجازه ورود به این کشور را برای شرکت در مراسم اربعین بگیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو