پاسخ آنچه از فکر و بیان و قلم تراوش کرده،حبس نیست

76

1399/7/13

13:40


پاسخ آنچه از فکر و بیان و قلم تراوش کرده،حبس نیست

سلامت نیوز: جمعی از مدیران رسانه، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حوزه سلامت در نامه ای سرگشاده به وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ما خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حوزه سلامت بر این باوریم که پاسخ آنچه از فکر و بیان و قلم تراوش کرده، حتی اگر آمیخته به خطا و اشتباه باشد، هرچه هست، «حبس» نیست، خواستار صرف‌نظر کردن وزارت بهداشت از شکایت خود و آزادی دکتر باسمنجی فعال حوزه سلامت شدند.

به گزارش سلامت نیوز متن نامه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر سعید نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با سلام
احتراما؛ همانطور که مستحضرید، همه ما با دشمنی مشترک در قد و قواره یک ویروس، اما با قدرت تخریبی در حد جهانی مواجهیم و برای مقابله با آن گریزی نیست جز اینکه بیش از پیش بر پیوندهای اتحاد و برادری بین اقشار و اصناف مختلف و بخصوص سیستم سلامت کشور از پزشکان و پیراپزشکان و داروسازان و پرستاران گرفته تا جامعه بزرگ اصحاب رسانه و مسئولان و مدیران نظام سلامت تاکید کنیم.


خود بهتر می‌دانید که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حوزه سلامت در همه ادوار گذشته و به خصوص در دوره همه‌گیری اخیر در کنار مسئولان نظام سلامت برای آگاهی‌بخشی به جامعه و کنترل اپیدمی کووید۱۹ حضور داشته و در این مسیر سخت، تمام‌وقت در میانه میدان بوده و جز با نیت خیر برای اصلاح امور گامی بر نداشته‌اند.


در چنین شرایطی در روزهای اخیر، حادثه‌ای به وقوع پیوسته که ناخودآگاه بخشی از توان و تمرکز این نیروها را معطوف به خود کرده است. اختلافی که مدت‌ها قبل درون این خانواده و بر سر ریکال دارویی خاص پیش آمده بود، در نهایت به فراخواندن دستگاه قضاوت کشور برای داوری منجر شد و مانند هر داوری دیگری، رایی به سود یکی از طرفین صادر شده است. تا اینجای ماجرا، مقبول و طبیعت زندگی اجتماعی انسان‌هاست؛ اما بپذیریم که اجرای رای صادره که حبس «دکتر کاووس باسمنجی» یکی از پزشکان و داروسازان و روزنامه‌نگاران باسابقه حوزه سلامت را در بر دارد، در شأن جامعه پزشکی، اصحاب رسانه و حتی متولی نظام سلامت به عنوان شاکی پرونده نیست و می‌توان بزرگوارانه از اجرای آن چشم‌پوشی کرد.


ما خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حوزه سلامت بر این باوریم که پاسخ آنچه از فکر و بیان و قلم تراوش کرده، حتی اگر آمیخته به خطا و اشتباه باشد، هرچه هست، «حبس» نیست. ما زندان را جایگاه کسانی می‌دانیم که حضورشان در اجتماع، خطرناک است و می‌تواند به جرایم مکرر و آسیب‌رساندن به دیگران منجر شود؛ اما در برابر آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، می‌توان با پاسخ رسانه‌ای و ابزارهای متناسب آن نظیر جوابیه، تکذیبیه، انجام مصاحبه، برگزاری نشست خبری و ... به روشنگری پرداخت.


امضاکنندگان این نامه، شخص وزیر محترم بهداشت و مدیران ارشد این وزارتخانه را دارای درک رسانه‌ای خوبی می‌دانند و پس گرفتن همه شکایت‌هایی که در دوره‌های قبلی از اصحاب رسانه شده بود، جلوه‌ای از این ادراک است. لذا از جنابعالی درخواست می‌کنند که در این مورد خاص هم حالا که رای دادگاه محترم صادر شده، مقصود را حاصل بدانید و با صرف‌نظر کردن از شکایت خود، اسباب آزادی دکتر باسمنجی را فراهم آورید. قطعا این اقدام در حافظه تاریخی رسانه‌ها و نظام سلامت باقی خواهد ماند.

جمعی از مدیران رسانه، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حوزه سلامت:

دکترحسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی
دکتر امیر صدری، مشاور رسانه‌ای سازمان نظام پزشکی
دکتر هاشم موذن زاده، مدیرمسئول پایگاه خبری پزشکان و قانون
زهرا خوشحالی، پایگاه خبری سلامت نیوز
شعیب شاهزمانی، روزنامه سپید
زهرا جعفرزاده، روزنامه همشهری
یاسر مختاری، خبرگزاری ایکنا
سارا سبزی، خبرگزاری ایسنا
معصومه حیدری، روزنامه همشهری
دریا وفایی، روزنامه نسل فردا
فریبا خان‌احمدی، روزنامه ایران
محسن طاهرمیرزایی، پایگاه خبری پزشکان و قانون
پدیده مظفری، پایگاه خبری پزشکان و قانون
فاطمه انصاری، مجله پیام ام‌اس
امير زندي، خبرگزاري آنا
فرانک کلانتری، مجله پیام ام اس
محمدنبی شاهزمانی، پایگاه خبری پزشکان و قانون
فرناز نایینی، پایگاه خبری پزشکان و قانون
فرانک دزفولی، روزنامه سپید
مهدی اسفندیار، روزنامه صدای ملت
مرجان قندی، رادیو سلامت
ملیکا بهزادی، پایگاه خبری دندانه
حبیب احسنی پور ،خبرگزاری مهر
شادی مکی، سایت خبری رویداد ۲۴
علی‌اکبر ابراهیمی، روزنامه سپید
امین جلالوند روزنامه سپید
راحله مهربان، پایگاه خبری سلامت نیوز
عارف کمانی
حیدر دولتی
سعید اویس
مریم افضلی
مژگان زینلی
نسترن فرخه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو