وزارت دفاع آذربایجان طی بیانیه‌ای یکشنبه‌شب گفت که در این حملات، شهر «مینگه چویر» واقع در شمال هدف حمله موشکی و «تِرتِر» نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند. بر اساس این بیانیه، در این حملات، شماری زخمی شده‌اند.

همزمان نیز «حکمت حاجی‌اف»، معاون رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در حساب توییتری خود نوشت که حملات موشکی علاوه بر شهر مینگه چویر، شهرهای خیزی و آبشرون در شرق آذربایجان و نزدیک به پایتخت این کشور نیز مورد حمله موشکی قرار گرفته‌اند.

او گفته چند راکت از نوع «اسمرچ» با سرجنگی خوشه‌ای، دو موشک میان برد ۳۰۰ کیلوگرم به شهرهای خیزی و آبشرون و دو موشک نیز به مینگه چویر که سد و نیروگاه برق در آنجا قرار دارد، شلیک شده است.

حاجی‌اف در توییتی دیگر تعداد راکت‌ها به شهر مینگه چویر را چهار راکت از نوع توچکا اعلام کرد و گفت که خسارت‌های چندانی به زیرساخت‌های این شهر وارد نشده ولی تعدادی غیرنظامی زخمی شده است.

مقامات جمهوری آذربایجان ظهر یکشنبه از حمله موشکی به شهر گنجه خبر داده بودند در این حمله موشکی، بیش از ۲۰ نفر خمی شده‌اند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی و بخش‌هایی از اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی «مینسک» سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

دور جدید درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از چند ماه در منطقه «تووز»، یکشنبه گذشته در قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف، طی یک هفته یکدیگر را به انتقال نیروهای خارج به مناطق درگیر متهم کرده‌اند.