اختصاصی| سند زبان اشاره ایرانی رونمایی می‌شود/ هزینه کاشت حلزون به ۵۰۰ میلیون تومان رسید

75

1399/7/14

08:37


اخیراً برنامه‌ای با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌های مربوط به ناشنوایی داشته‌ایم که قرار شد سند زبان اشاره ایرانی استانداردسازی شود و بر همین اساس این سند مورد رونمایی قرار گیرد.

اختصاصی| سند زبان اشاره ایرانی رونمایی  می‌شود/ هزینه کاشت حلزون به ۵۰۰ میلیون تومان رسید

دکتر وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، درباره سند زبان اشاره ایرانی اظهار داشت: اخیراً برنامه‌ای با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌های مربوط به ناشنوایی داشته‌ایم که قرار شد سند زبان اشاره ایرانی استانداردسازی شود و بر همین اساس این سند مورد رونمایی قرار گیرد.

وی افزود:  پس از رونمایی از سند زبان اشاره ایرانی این زبان در مراکز آموزش عالی آموزش داده می‌شود و در رسانه ملی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه هزینه کاشت حلزون به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است گفت: دستگاه‌های مختلفی جهت حمایت از کودکان نیازمند کاشت حلزون اقدامات موثری انجام می دهند که سازمان بهزیستی، هیات امنای صرفه جویی ارزی، بنیاد بخش و کمیته امداد از جمله این دستگاه‌ها هستند و تقریباً بخش اعظم هزینه کاشت حلزون از این طریق تامین می‌شود ولی باید توجه داشت کاشت حلزون، علاوه بر هزینه تامین حلزون شنوایی، هزینه جراحی و اقدامات دیگر دارد و باید حمایت‌های لازم هرچه جامع‌تر از این افراد انجام گیرد که سازمان بهزیستی اقدامات موثری داشته ولی نیاز به همکاری‌های بیشتر سایر دستگاه‌های مرتبط هستیم.

وی بیان داشت: از میان ۱ میلیون و ۸۰ هزار خانوار مستمری بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی، ۹۹ هزار خانوار نیازمند با معلولیت شنوایی مستمری دریافت می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: با توجه به ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، ۱۲۵ هزار خانوار نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمک هزینه معیشت دریافت می‌کنند که از این تعداد، ۲۲ هزار خانوار دارای معلولیت ناشنوایی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو