حمله به خبرنگار زن صدا و سیما در بازار میوه و تره بار تهران

منبع: پرشین وی

59

1399/7/14

10:10


در این ویدئو حمله به خبرنگار زن را در بازار میوه و تره بار می بینید

حمله به خبرنگار زن صدا و سیما در بازار میوه و تره بار تهران

خبرنگاران زن همواره مورد ظلم و بی احترامی قرار می گیرند و در حق آنها اجحاف می شود. امروز در پرشین وی می خواهیم ویدئویی برای شما قرار دهیم که در آن حمله به خبرنگار زن در بازار میوه و تره بار را نشان می دهد

حمله به خبرنگار زن در بازار

خبرنگار زن شبکه خبر که برای تهیه گزارش به میدان مرکزی میوه و تره بار
تهران رفته بود پس از اینکه از یک فروشنده متخلف پرسید چرا ماسک
و دستکش نداری با برخورد فیزیکی مواجه شد.

این فروشنده متخلف پس از شنیدن سوال اقدام به گرفتن میکروفون
از دست خبرنگار کرد و لوگوی شبکه خبر به روی زمین افتاد.

ویدئو توهین و بدرفتاری کسبه با گزارشگر خانم

بد نیست درباره مشکلات‌ خبرنگاران‌ زن‌ ایران‌ بیشتر بدانید

در گفت‌وگویی‌ کوتاه‌ با جمیله‌ کدیور روزنامه‌نگار و رییس‌ انجمن‌ روزنامه‌نگاران‌ زن‌ بحث‌ مشکلات‌ زنان‌ خبرنگار که‌ اغلب‌ در میان‌ پرداختن‌ کلی‌ به‌ مشکلات‌ خبرنگاران‌ گم‌ می‌شود و نقش‌ حمایتی‌ انجمن‌هایی‌ نظیر انجمن‌ خبرنگاران‌ زن‌ و رسیدگی‌ و مرتفع‌ کردن‌ مشکلات‌ زنان‌ خبرنگار مطرح‌ شد.

حمله به خبرنگار زن

مشکلات خبرنگاران زن

به بهانه ویدئوی حمله به خبرنگار زن درباره مشکلات زنان خبرنگار بیشتر صحبت می کنیم.

او به‌ سوالات‌ ما اینطور پاسخ‌ گفت‌:

۱. بعضی‌ از مشکلات‌ زنان‌ خبرنگار را می‌توان‌ ناشی‌ از زن‌ بودن‌ آنها دانست
‌ و از این‌ جهت‌ با مشکلات‌ زنان‌ فعال‌ در حوزه‌های‌ دیگر مشترک‌ است‌.

بخشی‌ از مشکلات‌ آنها را نیز باید از خبرنگار بودن‌ آنها دانست‌ که‌ با سایر خبرنگاران‌ همانند است‌. مشکلاتی‌ که‌ زنان‌ خبرنگار عموماً به‌ لحاظ‌ جنسیت‌ خود متحمل‌ می‌شوند، نابرابری‌ در برخورداری‌ از فرصت‌های‌ برابر شغلی‌، حقوق‌ و مزایا، امکان‌ ارتقای‌ شغلی‌، نابرابری‌ در کسب‌ تجربه‌های‌ کاری‌ و… است‌. مشکلات‌ خاصی‌ نیز که‌ به‌ لحاظ‌ زن‌ بودن‌ از سوی‌ همکاران‌ مرد اعمال‌ می‌شود و نوعاً شاید امکان‌ طرح‌ آن‌ را نیز در انجمن‌های‌ مربوطه‌ پیدا نکنند نیز مزید برعلت‌ می‌شود.

حمله به خبرنگار زن

خبرنگاران زن

مشکلات خبرنگاران زن

مشکلات‌ مشترک‌ زنان‌ خبرنگار با همکاران‌ مرد را می‌توان‌ عمدتاً در زمینه‌ ناامنی‌ شغلی‌ و روشن‌ نبودن‌ آینده‌ فعالیت‌ در این‌ حرفه‌ دانست‌. ضعف‌ آموزش‌، مشکلات‌ صنفی‌ و معیشتی‌ از دیگر مشکلات‌ مشترک‌ است‌. خود سانسوری‌ نیز درد مشترک‌ خبرنگاران‌ است‌، بویژه‌ در شرایط‌ امروز جامعه‌ که‌ عوامل‌ متعدد به‌ این‌ پدیده‌ دامن‌ می‌زند و خبرنگار برای‌ حفظ‌ جایگاه‌ خود و حفظ‌ رسانه‌ خود ناگزیر از اعمال‌ خود سانسوری‌ است‌.

۲. انجمن‌ روزنامه‌نگاران‌ زن‌ طی‌ هفت‌ سال‌ فعالیت‌ خود اقدامات‌ مختلفی‌ در جهت‌ رفع‌ مشکلات‌ پیش‌ گفته‌ برداشته‌ که‌ البته‌ به‌ دلیل‌ فضای‌ حاکم‌ بر رسانه‌ها و مطبوعات‌ ما که‌ عمدتاً فضایی‌ مردسالار است‌، متاسفانه‌ با کم‌ مهری‌ در جهت‌ درج‌ یا اطلاع‌رسانی‌ مواجه‌ شده‌ است‌. از جمله‌ اقدامات‌ انجمن‌ برگزاری‌ نشست‌های‌ دوره‌یی‌ با مدیران‌ مسئول‌ و سردبیران‌ مطبوعات‌ در جهت‌ معطوف‌ کردن‌ توجه‌ آنان‌ به‌ مباحث‌ زنان‌ بطور عام‌ و مسائل‌ زنان‌ خبرنگار و روزنامه‌نگار بطور خاص‌ بوده‌ است‌.

ایسنتاگرام و ویستا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو