ساحل نقره ای جزیره هنگام

منبع: تاپ تراول

105

1399/7/14

10:38


لیدوما تریپ

ساحل نقره ای جزیره هنگام

در این مقاله از معرفی دیدنی های جزیره هنگام شما را با یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری این جزیره شما را با ساحل نقره ای جزیره هنگام آشنا خواهیم کرد. در ادامه با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

مختصرص درباره جزیره هنگام بدانید :

جزیره هنگام از جزیره های ایران در خلیج فارس است که با آبادی های کوچک با وسعت حدود 50 کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است. جزیره هنگام در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم بوده و نُه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض دارد. این جزیره 6/33 کیلومتر مربع مساحت دارد و به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه های جنوبی جزیره قشم قرار گرفته است.

جزیره هنگام نزدیک قشم قرار گرفته و با آن 45 دقیقه فاصله دارد. تا بندرعباس حدود 43 مایل دریایی و تا شهر قشم حدود 29 مایل دریایی ست. برای رفتن به هنگام باید از بندرعباس به قشم بروید و از اسکله شهید ذاکری سوار ماشین شوید تا به اسکله کندالو برسید. در این اسکله قایق ها با 15 هزار تومان شما را به هنگام می رسانند. قایق سواری و تماشای ماهی هایی که نزدیک قایق می شوند و مرغان دریایی که برای شکار ماهی ها تا نزدیکی قایق تان کاهش یافته اند، می تواند به اندازه کافی شما را دچار سرخوشی کند. در صورتی که هم با هواپیما بروید فرودگاه قشم نزدیک اسکله کندالو قرار دارد و تنها 10 کیلومتر با آن فاصله دارد.

هرکدام از ساحل های هنگام اسمی دارند و اسم یکی از آنها ساحل نقره ای ست، هر چند این ساحل فقط مختص هنگام نیست و در هرمز هم در قسمتی از جاها، ساحل، با شن های مشکی و نقره ای فرش شده. ممکن است هوس نمایید مقداری از این شن ها را در جیبتان بریزید تا بعدا از دیدنش دلتان پر از حسرت شود و خودتان را اذیت نمایید، اما بهتر است این کار را ننمایید چون در سال های گذشته آنقدر گردشگران این کار را انجام داده اند که دیدن از ساحل نقره ای محدود شده.  در هنگام ساحل دیگری هم به اسم کله خماسی هست که برای شمایی که دلتان می خواهد آدرنالین خونتان بالا برود مناسب است. می توانید از بالای صخره ها به داخل آب بپرید وهمراه با خیارماهی ها چند دقیقه ای شنا نمایید.

شب ها در صورتی که خوش شانس باشید هم سواحل این ناحیه پر خواهد شد از نور فیتوپلانگتون ها، موجودات ریزی که زمانی که ناآرام می شوند از خودشان نور ساطع می کنند و ساحل را به رنگ آبی در می اورند، انگار که جادویی در کار باشد.

ساحل نقره ای جزیره هنگام


مقالات بیشتر بخوانید :

 



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو