دسته بندی : گل و گیاه

چطور در خانه فلفل بکاریم ؟؟ (آموزش کاشتن فلفل در منزل)

چگونه در خانه فلفل بکاریم ؟ فلفل ها طیف بسیار متنوع و وسیعی دارند و انواع آن ها تقریبا نامحدود است. مثل هابانیو، آنکو، آناهیم ژالاپنیو و … . گیاه فلفل می تواند در هر منطقه ای رشد کند اما معمولاً در منطقه آفتابی و گرم را ترجیح می دهد. قطعاً زمانی که این فلفل ها را بکارید و طعم تند یا شیرین آن ها را تجربه کنید، حسرت می‌ خورید که چرا زودتر این کار را انجام نداده بودید. برای آموزش تصویری و گام به گام کاشت فلفل در خانه با ما همراه شوید.

بسم الله الرحمن الرحیم 

چگونه در خانه فلفل بکاریم

کاشتن فلفل دلمه در خانه

قسمت اول: آماده سازی برای کاشت

  1. نوع فلفل ها را انتخاب کنید.

فلفل قرمز یکی از گیاهان شگفت انگیز برای پرورش دادن است، زیرا آنها در چنین طیف گسترده ای از رنگ ها، اندازه ها ، سلیقه ها و مزه ادویه ها قرار می گیرند. فلفل قرمزها می توانند سالانه باشند (باید هر سال مجدداً مورد کاشت مجدد قرار بگیرند) یا چند ساله (رشد خود به خودشان).

آموزش کاشتن فلفل

سه نوع کلی فلفل وجود دارد: شیرین، گرم و زینتی.

هر سه نوع آنها مقداری ادویه دارند، اما فلفل دلمه ای ها ملایم ترین ها، دارای تزئینات دارای رنگ ها و شکل های دوست داشتنی هستند (اما می توانند بسیار داغ باشند) و فلفل های داغ در درجه اول برای ادویه و طعم های شدید استفاده می شود. فلفل های نارنجی، هلویی آتشین قرمز و سیاه رنگ نیز جزء انواع مناسب می باشند. رنگ رابطه مستقیمی با عطر و طعم یا سطح ادویه هر فلفل قرمز ندارد. از یک مغازه محلی بازدید کنید تا دریابید که چه تنوعی در محیط محلی شما وجود دارد. بعضی از فلفل قرمز ها در مناطق مختلف جهان برای دستور العمل های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ، فلفل های سرانو در درجه اول در غذاهای مکزیکی مورد استفاده قرار می گیرند، هانبانوپپر در مکزیک و آمریکای لاتین رایج است، و از فلفل کلکته در غذاهای آسیایی استفاده می شود.

کاشت فلفل دلمه در خانه

آموزش کاشت فلفل در خانه (۱)

 

  1. بهترین مکان برای کاشت را پیدا کنید.

گیاهان فلفل گرما دوست هستند و در مناطقی که نور خورشید زیادی دارند با موفقیت رشد می کنند. نقشه ای را در باغ خود انتخاب کنید که آفتاب کامل داشته باشد یا حداقل، اکثراً در طول روز در معرض نور خورشید باشد. اگر در منطقه بیابانی زندگی می کنید، ممکن است به مکانی با کمی سایه احتیاج داشته باشید تا فلفل ها آفتاب نبینند. اگر در محلی زندگی می کنید که باران زیاد است، سعی کنید مکانی را در آفتاب کامل و با زهکشی خوب پیدا کنید. آب بیش از حد زیاد فلفل را شیرین میکند.

کاشت فلفل سیاه در خانه

آموزش کاشت فلفل در خانه (۲)

 

  1. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید پیازهای اولیه خود را در خارج از منزل بکارید یا نه.

اگر در مناطق سنتی پرورش فلفل قرمز (در نزدیکی خط استوا) زندگی نمی کنید، ممکن است از رشد فلفل های خود در داخل گلدان ها در زمستان بهره مند شوید. بعد از گرم شدن هوا در بهار، پیوند آنها را در خارج از خانه انجام دهید. اگرچه مطمئناً می توانید بذرهای خود را مستقیماً در زمین بکارید، اما احتمالاً جوانه زدن آنها به اندازه کافی نیست، اگر آنها را در داخل خانه پرورش می دهید، باید آنها را به یک نهال پیوند دهید. می توانید فلفل دلمه ای را از بذر پرورش دهید یا از گلخانه ها شروع کنید. با رشد این گیاهان تنوع بیشتری خواهید داشت. رشد نهال کار آسانی است. فقط آن را حداقل ۶ هفته قبل از پیوند فلفل در فضای بیرون برنامه ریزی کنید. بعد از آخرین تاریخ یخبندان منطقه، فلفل قرمزها را می توان در خارج از منزل پیوند زد.

 کاشتن فلفل در گلدان

آموزش کاشت فلفل در خانه (۳)

 

  1. خاک خود را اصلاح کنید.

برای تولید بزرگتری، سالم ترین و دلچسب ترین محصول، ممکن است خاک باغ شما کمی تغییر نیاز داشته باشد. فلفل ها خاکی را ترجیح می دهند که دارای زهکشی خوبی باشد و مواد مغذی زیادی هم داشته باشد.

بنابراین ، مقداری ماسه را درون خاک خود مخلوط کنید تا به تخلیه بهتر آن کمک کند و چند هفته یا چند ماه قبل از کاشت در داخل آن کود بریزید. اگر خاک شما دارای زهکشی ضعیف یا متوسط ​​اس، می توانید آن را با مخلوط کردن مقداری ماسه تقویت کنید. اگر پتاسیم به مقدار کافی موجود نباشد، در صورت افزایش مقدار پتاسیم در خاک، رشد قابل ملاحظه ای مشاهده خواهید کرد. همیشه ابتدا خاک خود را آزمایش کنید. اگر خاک شما از نظر پتاسیم کم است، برای انتخاب کودی که دارای مقدار زیادی پتاسیم و ازت کمی باشد (مانند مخلوط ۰-۲۰-۰) به مغازه های محلی مراجعه کنید. pH خاک خود را آزمایش کنید. برای تنظیم بیشتر فلفل ها مانند خاکی باید دارای pH خنثی یا کمی اسیدی ۶.۵-۷ باشند. پس بیشتر از قبل می توانید خاک خود را آماده کنید، تا فلفل های شما بهتر رشد کنند.

کاشت فلفل سبز در خانه

آموزش کاشت فلفل در خانه (۴)

 

قسمت دوم: بذرهای خود را در داخل خانه پرورش دهید

  1. بذر ها یا دانه ها را آماده کنید.

برای کمک به روکش بذر برای نفوذ بیشتر به رشد جدید، می توانید از یک حوله کاغذی مرطوب و کیسه پلاستیکی برای نرم کردن آنها استفاده کنید. یک حوله کاغذ مرطوب تاشو را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس دانه ها را درون حوله قرار دهید. کیف را در جای خشک و گرم مانند کابینت در آشپزخانه خود قرار دهید و آنها را به مدت دو تا پنج روز در آنجا بگذارید. دانه ها باید در این بازه زمانی شروع به جوانه زدن کنند و سپس می توانید آنها را بکارید.

 روش کاشتن فلفل سبز

آموزش کاشت فلفل در خانه (۵)

 

  1. بذر ها را در یک گلدان کوچک بکارید.

می‌ توانید بذر ها را از مغازه ها خریداری کنید و آنها را در هر گلدان به صورت جداگانه قرار دهید. هر گلدان را با خاک مناسب و کودی که می‌خواهید پر کنید، باید یک عدد دانه را حدود یک و نیم سانتی متر زیر سطح خاک در هر گلدان قرار دهید.

کاشت فلفل قرمز در گلدان خانه

آموزش کاشت فلفل در خانه (۶)

 

  1. بذر ها را آب دهید.

به طور روزانه باید بذر را آبرسانی کنید تا خاک همیشه مرطوب بماند. بعد از کاشت بیشترین مقدار آب به بذرها را بدهید و بعد از آن روزانه حدود یک قاشق چایخوری آب اضافه کنید.

نحوه کاشتن فلفل سیاه

آموزش کاشت فلفل در خانه (۷)

 

  1. آنها را در محلی با گرما و نور خورشید قرار دهید.

اگر پیش از این بذر کاشته اید، ممکن است یک لامپ گرمایی در دست داشته باشید. لامپهای گرما برای کمک به رشد سریع بذرهای شما مناسب هستند. اگر اینطور نیست، دانه های خود را در محلی قرار دهید که از نور خورشید فراوانی برخوردار باشد، مانند یک پنجره رو به جنوب و گرمای زیادی مانند نزدیک رادیاتور. فقط مراقب باشید دانه ها نه خیلی گرم باشند و نه خیلی سرد، زیرا هر دو باعث رشد کم یا عدم رشد می شوند.

کاشت فلفل شیرین در خانه

آموزش کاشت فلفل در خانه (۸)

 

  1. مراقب جوانه زدن بذرها باشید.

برای اولین بار جوانه زدن بذرها از چند روز تا چند هفته طول خواهد کشید. دانه ها برای شروع یک جفت برگ جوانه می زنند که معروف به “برگ دانه” است. بعد از کمی، جفت دوم برگ جوانه می زند که به عنوان “برگ های واقعی” شناخته می شوند و سیگنال هایی را نشان می دهند که گلهایشان برای پیوند آماده هستند. می توانید منتظر رشد آنها باشید و گرمای بیرون از منزل را افزایش دهید، یا می توانید آنها را در زمان واقعی و مناسب کاشت کنید.

کاشتن فلفل دلمه در گلدان

آموزش کاشت فلفل در خانه (۹)

 

  1. نهال های خود را نگهداری متیذ.

بذرهایی که در داخل خانه رشد می کنند، با نوسان اندک در دمای ثابت استفاده می شوند. با تغییر فصل می توانند کمی از شوک ناشی از تغییر درجه حرارت، میزان رطوبت و تغییر نور خورشید را تجربه کنند. گیاهان را هر روز به یک مکان جدید انتقال دهید. مکانی که قرار است جای همیشگی آنها باشد. هر روز ۲ ساعت آنها را به مکانی جدید منتقل کنید. سپس روز بعد یک ساعت دیگر اضافه کنید تا بتوانند کم کم به مکان جدید عادت کند و شوکی به آنها وارد نشود.

روش کاشت فلفل تند در خانه

آموزش کاشت فلفل در خانه (۱۰)

 

قسمت سوم: کاشت فلفل

  1. در زمان مناسب کاشت کنید.

صبر کنید تا بعد از آخرین یخبندان بهار، بطور معمول بسته به آب و هوای محلی خود، در فضای بیرون از منزل کاشت کنید. در یک روز آفتابی در اواخر صبح یا اوایل عصر بعد از ظهر که خیلی گرم نیست، کاشت کنید تا از شوک پیوند جلوگیری شود.

کاشتن فلفل سبز در گلدان

آموزش کاشت فلفل در خانه (۱۱)

 

  1. سوراخ هایی برای کاشت فلفل خود حفر کنید.

برای جلوگیری از شلوغی، فلفل ها را باید به صورت جداگانه کاشت کنید، حتی اگر بطور مستقیم در بیرون از خانه بذرها را قرار دادید. سوراخ های کوچکی را کمی بزرگتر از گل بذر یا ریشه خود قرار دهید. این حفره ها باید به فاصله ۱ فوت (۰.۳ متر) از هم فاصله داشته باشند، اما بسته به نوع فلفلی که در آن می کارید، ممکن است فاصله بیشتر باشد. برای پیدا کردن شرایط مناسب برای گیاه خود، از فلفل هایی که در حال رشد هستند، استفاده کنید.

آموزش کاشت فلفل در خانه

آموزش کاشت فلفل در خانه (۱۲)

 

  1. فلفل های خود را بکارید.

هر گیاه یا بذر فلفل را داخل سوراخ هایی که حفر کرده اید قرار دهید. خاک را در بالای هر یک از آنها را تعویض کنید، به طوری که فقط حدود یک اینچ خاک در بالای ریشه یا دانه قرار بگیرد. پس از اتمام کار بیش از حد خاک را لمس نکنید و فشار ندهید، زیرا فلفل ها در خاک سست و با زهکشی مناسب خوب رشد می کنند.

نحوه کاشت فلفل در منزل

آموزش کاشت فلفل در خانه (۱۳)

 

  1. با آب دادن کمی فلفل ها را شیرین کنید.

زمانی که خاک فلفل‌ ها مرطوب باشد، گل ها شکوفا می شوحد اما نباید گیاه را خیس کنید. بعد از کاشت اول، مقدار کمی آب اضافی به گلدان ها بدهید تا از شوک پیوند جلوگیری شود. سپس آنها را به صورت روزانه آب دهید تا خاک مرطوب شود. اگر فلفل دلمه ای در حال رشد دارید، می توانید با دادن آب بیشتری به طور معمول طعم آنها را شیرین تر کنید.

کاشتن فلفل قرمز 

آموزش کاشت فلفل در خانه (۱۴)

 

  1. گیاهان را حفظ کنید.

یک ماه یا بیشتر طول خواهد کشید تا فلفل ها شروع به گلدهی و باروری یا میوه دادت کنند، بنابراین باید در این مدت سلامت آنها را حفظ کنید. هر علف هرزی را که با آن روبرو می شوید را بیرون بکشید، زیرا اگر آنها را ترک کنید، با گذشت زمان، فضا و مواد مغذی موجود از فلفل های شما را به سرقت می برند. کود گیاهی و پتاسیم را به صورت ماهانه وارد خاک کنید تا سطح مواد مغذی بالا نگه داشته شود. همچنین می توانید یک لایه مالچ را به قسمت بالای خاک اضافه کنید تا در آن رطوبت قفل شود و علف های هرز را مسدود کند. با توجه به نوع فلفل هایی که در حال رشد هستند، ممکن است نیاز به استفاده از یک شلنگ هم باشد.

چگونگی پرورش فلفل

آموزش کاشت فلفل در خانه (۱۵)

 

  1. فلفل های خود را برداشت کنید.

زمان برداشت بین گونه های فلفل قرمز متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی می توانید بگویید که تا چه اندازه آنها آماده هستند. فلفل ها تغییر رنگ ها می دهند، بنابراین اگر تصور روشنی نداشته باشید که فلفل رسیده چه شکلی خواهد بود، فقط به رنگ به عنوان نشانه رسیده بودن اعتماد نکنید. اگر در حال سؤال از این هستید که آیا فلفل دلمه ای برای برداشت مناسب است. اگر قصد دارید که پودر فلفل دلمهای را با فلفل های خود درست کنید، آنها را خشک‌کنید تا خرد شوند. به گونه ای که قبل از برداشت به تنهایی روی شاخه خشک شوند.

چگونه فلفل بکاریم

آموزش کاشت فلفل در خانه (۱۶)

 

چند پرسش و پاسخ در مورد کاشت فلفل در خانه

کاشت فلفل دلمه

سوال۱ :

بهترین فصل برای کاشت فلفل چیست؟

پاسخ:

بعد از آخرین تاریخ یخبندان منطقه، باید فلفل را در فصل بهار در خارج از منزل بکارید.

چطور فلفل بکاریم

سوال۲ :

آیا می توانم انواع مختلفی از فلفل قرمز را در کنار یکدیگر پرورش دهم یا اینکه از گرده افشانی عبور کرده و طعم ها را تغییر می دهد؟

پاسخ:

تغییر فصل، تغییر طعم نخواهد داد. اگر بذرها را از گیاهانی که در نزدیکی گونه های دیگر رشد می کنند، ذخیره می کنید، ممکن است در نهایت با یک ترکیب با طعم متفاوت مواجه شوید.

آموزش کاشت فلفل 

سوال۳ :

هر گیاه چند فلفل تولید خواهد کرد؟

پاسخ:

به احتمال زیاد دامنه ۱۵ تا ۲۵ فلفل را در هر گیاه خواهید یافت. این امر همچنین بستگی به نحوه برخورد با آنها از نظر آب دادن، کود دهی و مراقبت های عمومی دارد.

چطوری تو خونه فلفل بکاریم

سوال۴ :

چند روز طول می کشد تا اولین برگ رشد کند؟

پاسخ:

برای رشد اولین برگ، می تواند بین دو تا چهار هفته طول بکشد.

کاشت فلفل در گلدان

سوال۵ :

آیا گیاه فلفل من از سال گذشته تا امسال فلفل می دهد؟

پاسخ:

گیاه تا زمانی که شما به مراقبت از آن ادامه دهید، فلفل می دهد. مطمئن شوید که آن را خوب آب می دهید و نور خورشید زیاد به آن می رسد. همچنین ممکن است برای اطمینان از یک محصول سالم، به آن مقداری غذای گیاهی بدهید.

چگونه بذر فلفل بکاریم

سوال۶ :

آیا فلفل قرمزها باید قرمز باشند؟

پاسخ:

فلفل ها در رنگ ها از سبز تا زرد متغیر هستند. تا زمانی که فلفل به اندازه مناسب برسد، برای برداشت آماده است.

کاشت فلفل شیرین

سوال۷ :

چند روز طول می کشد تا جوانه زنی تخم فلفل قرمز انجام شود؟

پاسخ:

جوانه زدن از دانه ممکن است بین ۲ تا ۴ هفته طول بکشد. پس از پردازش دانه ها، آنها را در زیر خاک نازک کاشته و آن را در آفتاب مستقیم بالاتر از ۲۲ درجه سانتیگراد بگذارید. در پایان هفته، خاک را برای رطوبت کافی آب بدهید. باید جوانه بذر را طی ۳-۴ روز مشاهده کنید.

فلفل را چگونه بکاریم

سوال۸ :

آیا می توانم یک گیاه فلفل را در گلدان پرورش دهم؟

پاسخ:

یک گلدان به اندازه متوسط ​​برای رشد گیاه خوب است. از آنجا که فلفل ها به سمت بالا رشد می کنند و سبزیجات ریشه ای ندارند، می توانند به راحتی در گلدان رشد کنند.

کاشت فلفل دلمه ای در گلدان

سوال۹ :

مناسب ترین ماه برای رشد فلفل سبز چه زمانی است؟

پاسخ:

بیشتر انواع فلفل ها می توانند در کل سال رشد کنند. اما در صورت کاشت در ماه مارس (برای منطقه گرمسیری، منطقه ۶-۸) رشد و حفظ سلامتی گیاه آسانتر است.

چگونه نشا فلفل بکاریم

سوال۱۰ :

آیا می توانم در خرداد ماه فلفل قرمز بکارم؟

پاسخ:

بستگی به زمان شروع بهار یا تابستان دارد. فلفل ها در مناطق گرمسیری نزدیک به استوا رشد می کنند، بنابراین عاشق هوای گرم و نور خورشید هستند.

کاشت فلفل سیاه

هشدار

  • دمای ایده آل برای رشد فلفل ۸۰ درجه فارنهایت یا ۲۶ درجه سانتیگراد می باشد.
  • هنگام برخورد با فلفل نباید دستتان را به چشمانتان بزنید .
  • به اندازه کافی به گیاه خود فضا بدهید تا بتوانند حدود ۹۱ سانتی متر از ارتفاع رشد کند.
  • هنگام کاشت و برداشت فلفل ها حتماً دستکش دستتان کنید.

فلفل دلمه چطور بکاریم

منبع wikihow / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

کاشت فلفل در گلخانه ، کی فلفل بکاریم ،  چگونه فلفل بکاریم ، کاشت فلفل در منزل