ابهام در مجوز اجرای یک نمایش میدانی؛ آغاز دوباره نمایش بزرگ «محشر» در پارک ارم

منبع: سینما پرس

92

1399/7/14

19:54


سینماپرس: در حالی که نمایش میدانی «محشر» از چندی پیش اجرا شده و در محدودیت‌های کرونایی نیز قصد اجرا دارد، اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد این نمایش مجوز اجرا از وزارت ارشاد ندارد.

نمایش «محشر»

سینماپرس: در حالی که نمایش میدانی «محشر» از چندی پیش اجرا شده و در محدودیت‌های کرونایی نیز قصد اجرا دارد، اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد این نمایش مجوز اجرا از وزارت ارشاد ندارد.

به گزارش سینماپرس، از روز ۱۲ مهر و طبق ابلاغیه استانداری تهران مبنی بر تعیین محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی یک هفته‌ای فعالیت‌های مختلف از جمله سینما و تئاتر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اطلاعیه‌ای را در خصوص تعطیلی یک هفته‌ای سینما و تئاتر در سطح شهر تهران منتشر کرد.

در این بین نمایش میدانی «محشر» که چندی است اجرای خود را در پارکینگ پارک ارم آغاز کرده، طبق اطلاعیه‌ای که از سوی مرکز هنری رسانه‌ای «مُحرِم» منتشر شده قرار است اجراهای خود را از شامگاه دوشنبه ۱۴ مهر از سر بگیرد.

در این اطلاعیه آمده است: «نمایش بزرگ «محشر» که به دلیل ابلاغیه استانداری تهران روز شنبه و یکشنبه اجرای خود را در پارک ارم لغو کرده بود، با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرا در فضای باز، با کسب مجوز از وزارت بهداشت و استانداری تهران از امشب دوشنبه ۹۹/۷/۱۴ اجراهای خود را از سر می‌گیرد.»

در راستای این اعلام و با توجه به اطلاعیه وزارت ارشاد مبنی‌بر تعطیلی یک هفته‌ای فعالیت‌های سینمایی و تئاتر، خبرنگار مهر پیگیر چرایی امکان اجرا برای یک اثر نمایشی در شرایط فعلی را از طریق معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی در پاسخ به این پیگیری به خبرنگار مهر گفت: طبق قانون و بخشنامه‌ای که ارسال شده و تأکید کرده که هیچ نمایشی چه محیطی، چه خیابانی و چه صحنه‌ای طی یک هفته نمی‌توانند اجرا شوند، مبنای ما هم این بخشنامه است که مُرّ قانون است و استثنایی ندارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: نکته دیگر اینکه تا این لحظه تقاضای دریافت مجوز اجرا برای نمایشی با عنوان «محشر» برای ما ارسال نشده است.

نکته قابل تأمل این است که نمایش میدانی «محشر» چند روزی است که در پارکینگ پارک ارم اجرا می‌شود و این در حالی است که تمامی آثار نمایشی که قصد اجرا در هر نقطه و مکانی را دارند باید درخواست صدور مجوز خود را به شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی ارسال و از این شورا مجوز اجرا دریافت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو