سوفیا ورگارا

«سوفیا ورگارا» ستاره‌ی سریال «خانواده مدرن»  در صدر فهرست پردرآمدترین بازیگران زن سال ۲۰۲۰ «فوربز» قرار گرفت. این بازیگر زن با ۴۳ میلیون دلار در رده‌ی اول ایستاده و به دنبال او «انجلینا جولی» با ۳۵ میلیون دلار و «گل گدوت» ستاره‌ی «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) با ۳۱ میلیون دلار جای گرفته‌اند.

از اواسط ماه مارس گذشته سالن‌های سینما در آمریکا و سایر نقاط جهان به حالت عادی خود بازنگشته است و استودیوهای بزرگ اکران فیلم‌های پرخرج خود از جمله «بیوه سیاه» (Black Widow) و «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) را به سال آینده موکول کرده‌اند. اکران نشدن چنین فیلم‌هایی در طول شش ماه اخیر باعث شده ستارگان تلویزیونی در فهرست امسال «فوربز» خودنمایی کنند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «الن پومپئو» ستاره‌ی «آناتومی گری»‌ (Grey’s Anatomy) با ۱۹ میلیون دلار در رده‌ی هشتم و «الیزابت ماس» ستاره‌ی «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid’s Tale) با ۱۶ میلیون دلار در رده‌ی نهم قرار گرفته‌اند، در حالی که «وایولا دیویس» با ۱۵.۵ میلیون دلار رتبه‌ی دهم را تصاحب کرده و به لطف بازی در «چگونه از مجازات قتل فرار کنیم» (How to Get Away with Murder) شبکه‌ی ABC و فیلم «بلک باتم ما رینی» (Ma Rainey’s Black Bottom) نت‌فلیکس برای اولین بار به این فهرست راه پیدا کرده است.

این ده بازیگر در مجموع ۲۵۴ میلیون دلار در طول ۱۲ ماه گذشته درآمد داشته‌اند. تمامی بازیگران این فهرست به جز دو مورد – جولی و «امیلی بلانت» که با ۲۲.۵ میلیون دلار در رتبه‌ی ششم قرار دارد – بخش زیادی از درآمدشان را از سریال‌های تلویزیونی کسب کرده‌اند.

«فوربز» می‌نویسد ورگارا برای بازی در هر اپیزود از سریال «خانواده مدرن» ۵۰۰ هزار دلار دریافت کرده و برای حضور در یک «آمریکا استعداد دارد» (America’s Got Talent) دست کم ۱۰ میلیون دلار به دست آورده است. اما «امیلی بلانت» بازیگر تازه‌وارد این فهرست است که به زودی در فیلم‌های «گردش در جنگل» (Jungle Cruise) و «یک جای آرام ۲» (A Quiet Place 2) دیده خواهد شد.

«مریل استریپ» نیز پس از هشت سال غیبت دوباره به فهرست «فوربز» راه پیدا کرده است. او در عنوان موزیکال «پرام» (The Prom) نت‌فلیکس و «رایان مورفی» ظاهر شده و با با «استیون سودربرگ» دوبار همکاری کرده است.

«اسکارلت جوهانسن» که سال گذشته با ۵۶ میلیون دلار در صدر فهرست قرار داشت، امسال حتی در میان ده بازیگر پردآمد حضور ندارد. سال گذشته او با «بیوه سیاه» و «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) ۳۵ میلیون دلار دریافت کرد و سال آینده می‌تواند از فروش «بیوه‌ سیاه» درآمد داشته باشد. درآمد امسال او بیش از ۴۰ میلیون دلار نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

به نظر می‌رسد که هالیوود تا رسیدن به برابری دستمزد میان بازیگران زن و مرد راه درازی در پیش داشته باشد، چرا که امسال «دووین جانسون» با ۸۷.۵ میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر مرد شناخته شد.