دانیال داوری: بعد از قهر مهدی رحمتی با تیم‌ملی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴، این‌طور به نظر می‌رسید که دانیال داوری جانشین او خواهد شد و برای سال‌ها دروازه ایران را بیمه می‌کند. داوری یک دروازه‌بان ایرانی- آلمانی است که آن زمان در تیم بوندس‌لیگایی اینتراخت برانشوایگ فیکس بود. آلمان مهد دروازه‌بان‌های مدرن و مطمئن است و از این جهت به نظر می‌رسید دانیال که آنجا گلری یاد گرفته، برای فوتبال ما یک هدیه غیرمنتظره خواهد بود. با این حال اتفاقی که رخ داد کاملا غیرمنتظره بود. داوری در چند بازی دوستانه برای تیم‌ملی به میدان رفت و به شدت متزلزل و پراشتباه ظاهر شد. در نتیجه وظیفه حراست از دروازه تیم‌ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ به علیرضا حقیقی سپرده شد و پس از آن داوری در رده باشگاهی هم پله به پله تنزل کرد. او درحا‌ل‌حاضر در تیم دسته‌چهارمی «روت وایس اسن» بازی می‌کند و اگر یادش افتادیم به‌خاطر این است که اخیرا با تیمش در جام‌حذفی به‌خاطر کنار زدن آرمینیا بیله‌فیلد شگفتی‌ساز شد. از او اما هیچ‌گاه برای تیم‌ملی ایران آبی گرم نشد.

مهرداد پولادی: هزار بار تاسف، هزاران بار افسوس. مهرداد پولادی بازیکن دوپسته پرسپولیس و تیم‌ملی بود که در جام‌جهانی 2014 خوش درخشید. او توانایی زیادی داشت و شاید اگر اتفاقات حاشیه‌ای برایش رخ نمی‌داد، تا همین الان می‌توانست یکی از بازیکنان مطمئن تیم‌ملی باشد. آنچه پولادی را از تیم‌ملی ایران گرفت، ابطال کارت پایان خدمت او در جریان معروف رسیدگی به کارت معافیت بازیکنان فوتبال در سال 93 بود. درحالی‌که تک‌تک بازیکنان حاضر در آن ماجرا توانستند به نوعی مشکل‌شان را حل کنند و مثلا دو فصل در یک تیم نظامی توپ بزنند، پولادی بدترین گزینه را انتخاب کرد و بعد از جام ملتهای آسیا در سال 2015 از بازگشت به ایران سر باز زد. او که دچار هراسی عجیب و مجهول شده بود، مدتی در لیگ قطر توپ زد، بعدتر حتی به لیگ تایلند پیوست و امروز بار دیگر در قطر برای الخریطیات بازی می‌کند. مهرداد بالاخره یک روز به ایران برمی‌گردد و تکلیفش را روشن می‌کند، اما حیف که دیگر به کار تیم‌ملی ما نخواهد آمد.

سامان قدوس: زمانی که کارلوس کی‌روش او را کشف و راضی به حضور در تیم‌ملی ایران کرد، همه خوشحال بودیم که میانه میدان تیم‌ملی بیمه شده است. قدوس در جام‌جهانی 2018 هم برای تیم‌ملی توپ زد و حتی در بازی با مراکش خطای منجر به گل ایران را گرفت. او اما در پی چند انتخاب اشتباه و جابه‌جایی غیرقانونی بین اوسترشوندس سوئد و آمیان فرانسه، به کلی از فوتبال باشگاهی اروپا محو شد. با این حال اخیرا قدوس 27 ساله به باشگاه دسته اولی برنتفورد در انگلستان پیوسته تا شاید با تغییر فضا، شرایط خوب قبلی را پیدا کند. با توجه به سن و سال سامان، ما هم به بازگشت او امیدواریم. اسم قدوس در اولین لیست دراگان اسکوچیچ برای حضور در تیم‌ملی هم دیده می‌شود.

استیون بیت‌آشور: از جمله بازیکنان موسوم به دورگه بود که در مقطعی به تیم‌ملی دعوت شد، اما حضورش دنباله‌دار نبود. استیون یا مهرداد بیت‌آشور در پست دفاع راست بازی می‌کرد و کیفیت بدی نداشت، اما فدراسیون فوتبال هر بار برای دعوت او از کانادا و آمریکا به اردوهای تیم‌ملی باید کلی پول بلیت رفت و برگشت هواپیما می‌داد! بیت‌آشور اخیرا درحالی‌که شایعاتی در مورد حضورش در تراکتور منتشر شده بود، به تیم «کلرادو رپیدز» در آمریکا پیوست.

سعید عزت‌اللهی: حضور این بازیکن 24 ساله در فهرست جاری شاید کمی سختگیرانه باشد، اما این استعداد شگفت‌انگیز در خط میانی، فعلا قربانی تئوری «لژیونر شدن به هر قیمت» شده است. او در این سال‌ها به عضویت باشگاه‌های عجیب و غریبی مثل آنژی ماخاچ قلعه، آمکار پرم روسیه و یوپن بلژیک درآمده و اخیرا هم راهی تیم وایله بلدکلوب در لیگ دانمارک شده است. بدتر اینکه سعید اغلب اوقات نیمکت‌نشین بوده است. آیا بازی در همین لیگ ایران، گزینه بهتری برای او نبود؟ به هر حال بعد از ویلموتس، فعلا اسکوچیچ هم تصمیمی برای استفاده از سعید در تیم‌ملی ندارد.