قرص ایندومتاسین را بهتر بشناسید

قرص ایندومتاسین را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

151

1399/7/16

08:53


داروهای مسکن فراوانی در داروخانه ها و منازل برای دردهای مختلف استفاده می شود که گاها شخص مصرف کننده از عوارض آن بی خبر است یا حتی بعضی از افراد حتی دلیل استفاده آن را نمی دانند. در این مطلب مجله اینترنتی آرگا، کاربردهای قرص ایندومتاسین و عوارض این دارو که یک مسکن قوی است را مورد بررسی قرار می دهیم.

قرص ایندومتاسین را بهتر بشناسید

اگر شما هم از آن دسته اشخاصی هستید که قرص مسکن بسیار استفاده می کنید و در منزلتان انواع و اقسام قرص های مسکن پیدا می شود, برای آشنایی با  قرص ایندومتاسین که یک مسکن قوی برای درد مفاصل است ما را در این مقاله همراهی کنید.

( Indometacin ) یک داروی ضد التهاب استروئیدی است که به اشکال قرص ۷۵ میلی گرم, کپسول ۲۵ میلی گرم و شیاف ۵۰ و ۱۰۰ در دسترس مردم قرار دارد.

اشکال مختلف داروی ایندومتاسین

قرص مسکن و ضدالتهاب است به همین خاطر برای تسکین درد مفاصل افراد سال خورده استفاده می شود. قدرت تسکین درد ایندومتاسین چندین برابر پیروکسیکام است. این دارو با اسم های غیر ژنریک همچون  Indic و  Indosupp  نیز به فروش می رسد.

 

دلایل مصرف قرص ایندومتاسین

حداکثر مقدار مجاز مصرف این دارو ۲۰۰ میلی گرم می باشد که در بزرگسالان دو تا سه نوبت در روز به مقدار ۲۵ تا ۵۰ میلی گرم است و هفته در میان به اندازه ۲۵ تا ۵۰ گرم  می توان زیاد کرد و در کودکان حداکثر اندازه مجاز این دارو  ۴ میلی گرم است که می توان ۱/۵ تا ۲/۵ میلی گرم به ازای هر یک کیلو گرم وزن کودک و سه تا چهار بار در روز به او خوراند. در صورتی که از مصرف این دارو نتیجه گرفتید مقدار مصرف این دارو به پایین ترین دوز ممکن برسانید.

 

قرص ایندومتاسین را بیشتر بشناسید

از عوارض قرص ایندومتاسین به اختلالات گوارشی, سردرد های شدید در صبح هنگام, تهوع و اسهال, خواب آلودگی, سرگیجه, وزوز گوش, ناراحتی های عصبی, فشارخون بالا و بی خوابی اشاره کرد. این دارو را در دمای کمتر از سی درجه سانتیگراد, دور از نور مستقیم و رطوبت, داخل جعبه و به دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

عوارض قرص ایندومتاسین چیست؟

نکته : بهتر است قرص ایندومتاسین با نظر پزشک تهیه و مصرف شود و تا جایی که مقدور است از استفاده داروهای شیمیایی برای سلامت بیشتر بدن پرهیز کنید مگر در موارد خاص و مجددا تاکید می کنم با مشورت پزشک هر دارویی را مصرف کنید.

نکاتی که در مورد ایندومتاسین باید بدانید

۱. در صورتی که به این دارو یا دیگر دارو های مشابه آن حساسیت دارید پیش از مصرف دارو به پزشک تان اطلاع دهید.

۲. قبل از مصرف دارو سوابق پزشکی تان را با پزشک در جریان بگذارید.

۳. مصرف این دارو ممکن است باعث گیجی و خواب آلودگی شود لذا از انجام کارهایی که نیاز به دقت و هوشیاری دارند پرهیز نمایید مانند : کار با ماشین آلات، رانندگی و…

۴. مصرف این دارو در افراد میان سال با عوارض جانبی زیادتری همراه است بنابراین در این دسته از افراد باید با احتیاط مصرف شود.

۵. پیش از هر گونه عمل جراحی پزشک تان را در جریان استفاده از این دارو قرار دهید.

۶. قبل از استفاده از داروی ایندومتاسین نحوه استفاده از دارو مطالعه نمایید.

اطلاعات دارویی ایندومتاسین

۷. دارو را طبق دستور پزشک و به همراه یک لیوان آب مصرف کنید.

۸. دوز مصرف این دارو بسته به وضعیت بیماری، سن و پاسخگویی بدن بیمار متفاوت می باشد.

۹. در صورت مصرف بیش از حد این دارو حتما با اورژانس تماس بگیرید.

۱۰. پیش از مصرف دارو لیستی از تمام دارو هایی که مصرف می کنید تهیه و در اختیار پزشک تان قرار دهید.

۱۱. در زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید زیرا مصرف این دارو پوست تان را حساس تر می کند.

۱۲. در صورتی که در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می برید و یا قصد باردار شدن تان پیش از مصرف دارو به پزشک تان اطلاع دهید.

۱۳. اگر مصرف یک نوبت از دارو را فراموش کرده اید به محض به یاد آمدن آن را مصرف کنید اما اگر زمان نوبت بعدی نزدیک است دوز فراموش شده را مصرف نکنید و همچنین از دوبرابر کردن دوز دارو نیز خودداری نمایید.

نکاتی در مورد داروی ایندومتاسین

در این مطلب قصد داشتیم شما عزیزان را با داروی ایندومتاسین آشنا کنیم، به منظور آشنایی با دیگر دارو ها می توانید بر روی اطلاعات دارویی کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو