مردان مناسب ازدواج - با این مردان ازدواج کنید + ۱۰ ویژگی مرد خوب

منبع: زیبامون

152

1399/7/16

10:42


باید بدانید که مرد مناسب برای ازدواج شما چه ویژگی هایی دارد. ما در ادامه برای شناخت ویژگی های مردان مناسب ازدواج شما را راهنمایی می کنیم .

مردان مناسب ازدواج - با این مردان ازدواج کنید + ۱۰ ویژگی مرد خوب

ما می دانیم که یکی از عوامل داشتن زندگی موفق و آرام، انتخاب همسری مناسب است و لازمه ی این اتفاق داشتن شناختی دقیق و درست از خود، طرف مقابل و معیار های هر دو نفر است. بسیاری از دختران به دنبال مرد رویاهایشان هستند اما مرد رویایی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است.

قبل از هر چیز شما باید به شناخت کاملی از خود و خواسته هایتان در زندگی برسید و پس از آن معیار های خود را اولویت بندی کنید. باید بدانید که مرد مناسب برای ازدواج شما چه ویژگی هایی دارد. ما در ادامه برای شناخت ویژگی های مردان مناسب ازدواج شما را راهنمایی می کنیم .

 

مشاوره قبل از ازدواج 

دقت کنید که بسیاری از مردان در ظاهر نکات منفی خود را بروز نمیدهند و باید توسط یک مشاور ازدواج ویژگی های مردان مناسب برای ازدواج بررسی شود.

اهمیت دادن به یکسری از ویژگی های نه چندان مهم برای انتخاب فرد مناسب میتواند حتی  منجر به طلاق شود . و باید برای انتخاب مرد مناسب اولویت بندی مناسبی داشته باشید.

این زندگی شماست و هیچکس به خوبی شما نمیتواند اولویت بندی لازم را انجام دهد اما می توانید برای انجام این کار به مشاوره قبل از ازدواج نیاز دارید که با توجه به تست های شخصیت و پرسش و پاسخ ها نیاز های خود را بهتر تشخیص دهید.

 

شناخت از خود

همانطور که گفته شد شما قبل از هر چیز باید از این مرحله عبور کنید. باید به قدر کافی به خودتان مسلط بوده و بدانید دز زندگی خود به چه کسانی نیاز دارید و با چه افرادی بهتر انس می گیرید. علاوه بر این ها باید ویژگی های افراد مورد پسند خودتان یا افرادی که ارتباط خوبی با آن ها نمی گیرید تهیه کنید.

از آن جایی که خانم ها ذاتی احساسی و هیجانی تر از مردان دارند پس ممکن است بیشتر از اقایان دچار اشتباه در تصمیم گیری و انتخاب فرد مورد نظر شوند زیرا امکان دارد چشم بر حقایق بسته و فقط به علاقه ی خود فکر کنند در نتیجه تهیه ی یک لیست می تواند به انتخاب عاقلانه شما کمک کند.

 

لیست ویژگی های مرد مناسب برای ازدواج با شما

باید بدانید که اولویت بندی ویژگی ها از مهم ترین قدم هاست. ممکن است هیچ گاه فردی که تمام ویژگی های مثبت لیست شما را داشته و فاقد نکات منفی شما باشد پیدا نشود زیرا باید پذیرفت که تمام انسان ها دچار ایراداتی هستند و داشتن تمام ویژگی های مدنظر شما تا حدی رویایی به نظر می رسد.

پس بهتر است ویژگی های مدنظرتان را منطقی انتخاب کرده و آن ها را اولویت بندی کنید. جواستان باشد که شاهزاده ی سوار بر اسب سفید صرفا در افسانه ها وجود دارد و این شما هستید که آینده خود را رقم میزنید و باید به درستی تصمیم بگیرید.

 

مردان مناسب ازدواج

 

ویژگی های مردان مناسب ازدواج

همه ی انسان ها در مواقع حساس نیاز به کمک و راهنمایی مناسب دارند. مقوله ی ازدواج هم یکی از مسائل بسیار مهمی است که شما باید حساسیت ویژه ای در آن به خرج داده و در صورت لزوم هم با دیگران مشورت کنید زیرا شما در حال تصمیم گیری برای ادامه ی مسیر زندگی خود در آینده هستید.

پیشنهاد ما به شما مراجعه به مشاور ازدواج و راهنمایی گرفتن از اوست اما اگر فعلا چنین قصدی ندارید ما چند ویژگی بسیار مهم از مردان مناسب ازدواج را نام می بریم که فرد مورد نظر باید آن ها را داشته باشند. اولویت بندی کردن این ویژگی ها به شخصیت و خواسته های شما بستگی دارد.

 

صداقت و قابل اعتماد بودن

در زندگی مشترک زوجین باید به هم اعتماد داشته و با هم صادق باشند. دروغ همواره باعث از بین رفتن اعتماد و صمیمیت می شود. قطعا هر کس نیاز به یک حریم شخصی دارد اما پنهان کاری و دروغ بسیار متفاوت است و به نوعی خیانت محسوب می شود.

همه ی افراد حتی در مسائل کاری و... هم نیاز دارند که به هم اعتماد کنند و دروغ باعث بی اعتمادی وشک و دلهره میشود. حال فرض کنید شما می خواهید تمام عمرتان را با فردی که به او اعتماد ندارید سپری کنید. چنین چیزی غیر ممکن است پس حتما از صداقت طرف مقابل مطمئن شوید.

 

وفاداری و متعهد باشد

ازدواج پیوندی مقدس است که باعث می شود دو نفر نسبت به یکدیگر مسئول و متعهد شده و در همه ی شرایط کنار یکدیگر بوده و همدیگر را یاری و همراهی کنند و دو نفر پیمان می بندند که به یکدیگر وفادار باشند. هر نوع خیانتی می تواند اسیبی جبران ناپذیر به زندگی مشترک وارد کند.

حتما خود شما هم می خواهید تا مرد شما فقط عاشق شما بوده و به شما وفادار باشد پس این موضوع را باید از همان ابتدای کار در نظر بگیرید و رفتار های شخص مقابل را به خوبی بسنجید . حتما باید در این رابطه با یکدیگر گفتگوهایی هم داشته باشید.

 

بالغ باشد

شاید با شنیدن کلمه ی بالغ ، آن را از لحاظ جسمی در نظر بگیرید اما منظور ما بلوغ فکری است.همسر شما باید مردی باشد که به بلوغ فکری رسیده و با مشکلات و مسائل زندگی آشنایی کافی داشته و مسئولیت آن ها را به عهده گیرد.

بلوغ فکری زمینه ساز وجود تعهد  ، اعتماد و احترام و وفاداری بین طرفین است و فرد بالغ نیز به وظایف و مسئولیت های خود در زندگی اشراف کامل دارد . واضح است که عدم رسیدن به بلوغ فکری می تواند در موارد ذکر شده مشکل ایجاد کند.

 

همدل و همراه شما باشد

دقت کنید که مردان مناسب ازدواج کسانی هستند که در تمامی مسائل در کنار همسر خود بوده و از او حمایت می کنند. شما در مشکلات خود نیاز به یک همراه و کمک دارید که اگر همسر خود را به درستی انتخاب کنید میتوانید از او کمک بگیرید.

همسر شما در تمامی مشکلات جسمی ، روحی و روانی باید در کنار شما برای بهبود یافتنتان تلاش کند و تکیه گاه و گوش شنوای شما باشد پس این ویژگی را حتما به خاطر داشته و مطمئن شوید فرد مقابل شما همراه و حامی شما خواهد بود.

 

مستقل و سخت کوش

افراد وابسته به خانواده در بسیاری از موارد نمی توانند به تنهایی تصمیم گیری کنند و ممکن است خانواده ی او در تصمیم هایش نقش داشته باشد پس بدانید که اگر با فردی وابسته ازدواج کنید در اصل با خانواده ی او هم در زندگی شریک می شوید.

پس استقلال نیز یکی دیگر از ویژگی های مردان مناسب ازدواج است که لازمه ی آن سخت کوشی و تلاش برای مدیریت زندگی است. تنبلی و کم کاری علاوه بر وابستگی به مشکلات مالی و در نتیجه مسائل جدی در زندگی ختم می شود پس از استقلال و سخت کوشی فرد مقابل اطمینان خاصل کنید.

 

مرد مناسب ازدواج صبور و سازگار است

اینکه مرد شما به محض پیش آمدن مشکلی از شما خسته شده یا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند یا تندخو و بدخلق شود ، بسیار آزار دهنده است زیرا موقعی که شما به او نیاز دارید او شما و مشکل و احساساتتان را نادیده گرفته و به خود و خواسته هایش فکر می کند.

شما نیاز به فردی صبور دارید تا در هنگام مشکلات در کنارتان باشد و به شما کند تا اوضاع را بهبود بخشید. علاوه بر این پدیدار شدن مشکلات در زندگی مشترک امری عادی است که نیاز به همدلی و سازگاری هر دو طرف دارد.

 

هدفمند و مدیر

منظور ما از مدیر شخصی است که توانایی مدیریت زندگی را داشته باشد. مدیریت زندگی شامل مسائل بسیاری می شود که از مهم ترین آن ها می توان به مدیریت مسائل مالی و واکنش ها و انعطاف پذیری اشاره کرد.

شخصی که به خوبی از توانایی مدیریت برخوردار است می تواند مسیر زندگی را به سمت اهداف سوق دهد و هدفمندی و مدیریت درست مسائل در نهایت به موفقیت ختم خواهد شد در نتیجه از بلاتکلیف نبودن فرد مقابل و برنامه ریزی او برای اینده اطمینان حاصل کنید.

 

مردی مناسب ازدواج است که برای شما احترام قائل باشد

مرد مناسب برای ازدواج با شما شخصی است که به حرف ها و نظر های شما گوش کند و در صورت لزوم از شما مشورت بگیرد و از تصمیمات شما نیز حمایت کند. برای نظر هایتان ارزش قائل باشد و از همفکری شما استفاده کند.

امروزه در زندگی مشترک مرد و زن جایگاه یکسانی دارند و هر دو باید این موضوع را درک کرده و در زندگی باهم پیش روند. محدودیت های ذهنی گذشتگان در جوامع امروزی نقشی ندارد زیرا تنها شما و زندگی تان را محدود و متوقف میکند.

 

عاشق شما باشد

بسیاری از افراد عشق را اولویت اول خود می دانند و همین موضوع به اهیت بسیار زیاد عشق اشاره میکند.  اولین قدم برای شروع زندگی مشترک وجود علاقه است و شما باید از علاقخ ی خودتان و شخص مقابل مطلع شوید.

بدون وجود عشق کافی در مسیر طولانی زندگی ممکن است خسته شده یا جا بزنید. باید به قدری عاشق هم باشید که برای هم از خواسته های خود هم بگذرید یا از منافع و مواضع خود در صورت لزوم کوتاه بیایید. بدون عشق زندگیتان دوام نخواهد داشت این موضوع را بخاطر بسپارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو